داغآخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آرسنال – منچستریونایتد : نبرد توپچی ها و شیاطین سرخ ؛ راند دوم مبارزه لندن و منچستر

منچستریونایتد امروز در امارات برای سیتیزن ها در مقابل آرسنال می دود .

چلسی از اوایل قرن جدید میلادی به جمع تیم‌های مدعی لیگ برتر انگلیس اضافه شد، منچسترسیتی حدود یک دهه پس از چلسی به این قافله پیوست، لیورپول با آمدن یورگن کلوپ به جمع مدعیان بازگشت و تاتنهام هم هنوز طعم قهرمانی را نچشیده است. این اصطلاح 6 قدرت برتر لیگ انگلیس قدمت چندان زیادی ندارد اما 2 قطبی این لیگ قدیمی‌تر از این حرف‌هاست. زمانی که هنوز چلسی سودای بزرگی در سر نمی‌پروراند، لیورپول به هوادارانش وعده فصل‌های بعد را می‌داد، تاتنهام هیچ ادعایی برای بالا نشینی نداشت و منچسترسیتی هنوز به منبع بی‌شائبه دلارهای خاورمیانه‌ای متصل نشده بود، آرسن ونگر و سر الکس فرگوسن صدای یک مبارزه بزرگ را به گوش دنیای فوتبال رساندند و در لیگی به کیفیت و قدرت انگلیس یک 2 قطبی را تشکیل داده بودند. فرگوسن کلاس 92 را به رخ همتای فرانسوی‌اش روی نیمکت توپچی‌ها می‌کشید و ونگر در پاسخ به او هر فصل نوجوانان 17 ساله به دنیای فوتبال معرفی می‌کرد. ونگر در کنار زمین خشمش را نشان می‌داد و فرگی در کنفرانس مطبوعاتی از خجالتش در می‌آمد. آرسنال و منچستریونایتد در حقیقت آغاز کننده جمع مدعیان و قدرت‌های لیگ انگلیس در عصر جدید بودند و اکنون این 2 قدرت در شرایطی به مصاف هم می‌روند که هر 2 برای اهداف خود آماده و قبراق به نظر می‌رسند و با همین فرم خوب، خاطرات نبردهای تاریخی ونگر و فرگی را زنده می‌کنند. مسابقه امروز 2 تیم فقط یکی از پرده‌های نمایش طولانی آن‌هاست. جنگ توپچی‌ها و شیاطین یک جنگ سنتی و قدیمی است.

 

اوضاع آرسنال؛ همچنان روی نوار آمادگی

اگر قرار بود وضعیت تیم مدعی آرتتا را در قالب یک قطعه موسیقی ارائه کنیم، احتمالا این قطعه با گام‌های بالا و خواندن در اوج شناخته می‌شد. آرسنال برای تحقق هدفش با هیچ کس شوخی ندارد و حتی می‌تواند دشمن قدیمی و همشهری خود را هم در خانه‌اش ناکام بگذارد. آرتتا و شاگردانش لیگ برتر را عرصه درخشش و یکه‌تازی خود کرده‌اند؛ تا جایی که معادلات هم در این لیگ تغییر کرده و اکنون آبی‌های شهر منچستر مجبورند برای موفقیت تیمی دعا کنند که به تازگی در دربی این شهر شکستشان داده بود. آرسنال در این فصل به جز نیوکاسل دروازه تمام رقبای لیگ برتری‌اش را باز کرده و به جز منچستریونایتد از هیچ حریفی نباخته است. آن‌ها برای ثابت کردن شایستگی قهرمانی 2 ماموریت مهم دارند؛ یکی این که در بازی برگشت مقابل نیوکاسل به این تیم گل بزنند و ماموریت دیگر در بازی امشب پیش روی توپچی‌هاست؛ جایی که باید انتقام شکست بازی رفت و تنها باخت این فصل خود را از منچستری بگیرند که هوادارانش اعتقاد دارند این تیم احیا شده است. پیروزی مقابل شیاطین سرخ یک جهش بلند به سوی فتح جامی است که سال‌ها روبان قرمز آرسنالی را به خودش ندیده و آرتتا و تیمش مسابقه بزرگی از هر نقطه نظر ممکن را در پیش دارند.

 

گروه نرم افزاری ماهور

اوضاع منچستریونایتد؛ روزهای خوب با کمی تردید

اریک تن‌هاخ در بازی گذشته تیمش مقابل کریستال پالاس وقتی منچستر یک بر صفر از حریف جلو بود و شور زیادی هم در حملات نشان نمی‌داد با چند تعویض کاملا تدافعی اعتراف کرد از نتیجه مسابقه راضی است؛ اتفاقی که به کام تمجیدکنندگان تن‌هاخ در منچستر خوش نیامد. منچستریونایتد با ترس در مقابل تیم نه چندان آماده و مدعی کریستال پالاس به دنبال حفظ نتیجه بود و این ویژگی چیزی نیست که منچستری‌ها از آن راضی باشند. با این حال تیم آن‌ها هنوز هم در رده‌های بالای جدول بدون دردسری از جانب لیورپول و چلسی برای کسب سهمیه فقط نیوکاسل و تاتنهام را در تعقیب و گریز می‌بیند و هواداران شیاطین سرخ می‌توانند به همین وضعیت فعلی در مقایسه با اوضاع وخیم فصل قبل دلگرم و امیدوار باشند. منچستر با یک تساوی و شکسته شدن روند بردها چیزی را از دست نداده و با وجود غیبت کاسمیرو در این مسابقه، آن‌ها همان تیمی هستند که تنها باخت لیگ برتری این فصل آرسنال صدرنشین را رقم زده‌اند. با اتکا به همین مختصات می‌توان ادعا کرد نتیجه گرفتن مقابل شاگردان تن‌هاخ حتی برای مدعی اول قهرمانی آسان نخواهد بود و منچستر برای کسب نتیجه به امارات می‌رود.

سابقه رویارویی

سال‌های اخیر سال‌های نوسان هر 2 تیم بازی حساس امروز بوده است. آن‌ها فرم خوب مداومی نداشته‌اند که بتوان از روی نتیجه بازی‌های قبلی درباره رویارویی امروزشان قضاوت کرد. در حقیقت شاید فرم فعلی 2 تیم قرار است تاریخچه عصر جدیدشان را رقم بزند. منچستریونایتد با اریک تن‌هاخ و آرسنال با میکل آرتتا هر 2 به سمت عصر و دوران جدید می‌روند و شاید این دوران برای یکی از آن‌ها یا هر 2 تیم شروع شده باشد. رقبای قدیمی لیگ برتر انگلیس باز هم در قامت مدعیان این لیگ به رقابت باز گشته‌اند و قدیمی‌های لیگ برتر و آن‌ها که نبرد ونگر و فرگوسن را درک کرده‌اند، شاید آرزو می‌کنند برای یک فصل یا حتی یک مسابقه شبیه بازی امروز، لیگ برتر فقط 2 قدرت داشته باشد، منچستریونایتد و آرسنال! در 5 بازی اخیر رو در رو هر تیم 2 برد و یک تساوی را رقم زده و وین رونی با 12 گل بالاتر از تیری آنری بهترین گلزن تاریخ این جدال به شمار می‌رود.

 

فرم تیم‌ها در 5 بازی آخر لیگ

آرسنال:

برد مقابل تاتنهام، تساوی مقابل نیوکاسل، برد مقابل برایتون، برد مقابل وستهام یونایتد، برد ولورهمپتون

 

11 گل زده، 3 گل خورده و 3 کلین‌شیت

 

منچستریونایتد:

تساوی مقابل کریستال پالاس، برد مقابل منچسترسیتی، برد مقابل بورنموث، برد مقابل ولورهمپتون، برد مقابل ناتینگهام فارست

 

10 گل زده، 2 گل خورده و 3 کلین‌شیت

غایبان دو تیم آرسنال – منچستریونایتد

آرسنال: ژسوس و نلسون (مصدوم)، الننی (مصدوم / احتمالی)

منچستریونایتد: کاسمیرو (محروم)، فن ده بیک و توانزبه (مصدوم)، مارسیال و دالو (مصدوم / احتمالی) و سانچو (عدم آمادگی)

ترکیب احتمالی آرسنال – منچستریونایتد

آرسنال (۳-۳-۴): رمزدیل | زینچنکو، ماگالاش، سالیبا، وایت | ژاکا، پارتی، اودگارد | مارتینلی، انکتیا و ساکا

منچستریونایتد (۱-۳-۲-۴): دخیا | ون بیساکا، واران، مارتینز، شاو | فرد، مک تومینای | رشفورد، اریکسن، فرناندز | وخهورست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا