آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ادامه مذاکرات پرسپولیس با آقای گل

اگرچه هنوز مذاکرات به مراحل نهایی نزدیک هم نشده اما همه می‌دانند که بهترین و بی دردسرترین جانشین برای یورگن لوکادیا، آخرین آقای گل پرسپولیس است.

یک شوت استثنایی به کنج دروازه سایپا، پایان کار بهترین مهاجمی بود که پرسپولیس در همه این سالها داشت. بازیکنی که همه رکوردها را شکست و بهترین گلزن لیگ برتر و بهترین آقای گل باشگاه شد و زمانی که می‌رفت خود را آماده رکورد اصلی (بهترین گلزن باشگاه) کند، به سراغ جاه طلبی‌ در قاره سبز رفت اما حالا نامش وارد لیست خرید سرمربی تیم شده و بالاتر از همه دیده می‌شود: علی علیپور.

1521603
لحظاتی بعد از آخرین گل با پیراهن پرسپولیس و اشک‌هایی که بوی خداحافظی و وداع می‌دهند.

با خروج ناگهانی یورگن لوکادیا از پرسپولیس، حالا همه می‌دانند که این باشگاه نیاز به جذب مهاجم جدید دارد. خود یحیی گل‌محمدی هم از حضور قریب‌الوقوع یک فوروارد جدید در جمع سرخپوشان خبر داده است. در این زمینه رسانه‌های گوناگون گمانه‌زنی‌های زیادی داشته‌اند و مهاجمان مختلفی را به پرسپولیس لینک کرده‌اند، اما پرتکرارترین نام، علی علیپور بوده است؛ مهاجم پیشین پرسپولیس که با 72 گل‌زده جزو برترین گلزنان تاریخ این باشگاه به شمار می‌آید، از پایان لیگ نوزدهم به لیگ پرتغال رفت تا رویاهایش را بیرون از مرز جست‌وجو کند، اما به‌طور کلی اوضاع در اروپا هرگز برای علیپور خوب پیش نرفت.

او در ماریتیمو دو فصل قابل قبول داشت و عملکردش در فصل دوم به شکلی درخشان بود که پیشنهاد ژیبل ویسنته را متوجه خود ببیند؛ تیمی که توانسته بود سهمیه اروپایی بگیرد و در بین مدعیان لیگ پرتغال قد علم کند.

در طول ماه‌های گذشته بارها شایعه بازگشت علیپور به پرسپولیس مطرح بوده و خود او هم به دفعات به تیم سابقش چراغ سبز نشان داده است. امروز هم نمی‌دانیم علیپور به پرسپولیس باز خواهد گشت یا نه، اما آنچه مسلم است اینکه سفر این بازیکن به اروپا هرگز برای او، آنطور که می‌خواست نبود.

گروه نرم افزاری ماهور
1733489
علیپور این فصل سه گل برای ژیل ویسنته زده و هنوز نتوانسته به فرم مطلوب برسد.

در حقیقت علیپور اهدافی را برای خودش متصور بود که امروز می‌توان گفت به هیچ‌کدام از آنها نرسید. ستاره سابق سرخ‌ها کارش را در پرتغال از ماریتیمو شروع کرد؛ جایی که به تناوب بین نیمکت و ترکیب اصلی در رفت‌ و آمد بود و در مجموع هم طی بیش از 60 بازی در تورنمنت‌های مختلف تنها موفق شد 9گل برای این تیم به ثمر برساند. علیپور امسال به ژیل‌ویسنته منتقل شد که آنجا هم دوران خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. این مهاجم از آغاز فصل اغلب اوقات نیمکت‌نشین بوده و تا‌کنون تنها یک گل برای تیمش به ثمر رسانده است.

از همه این ها که بگذریم، مهم‌ترین هدف علیپور از ترانسفر به پرتغال که خودش هم بارها آن را تأیید کرده بود، به حضور در تیم ملی مربوط می‌شد. این بازیکن زمان حضور در ایران معمولا به اردوها دعوت نمی‌شد و تصور می‌کرد شاید این نقیصه با حضور در اروپا برطرف شود، اما دیدیم که چنین اتفاقی هم رخ نداد. در نتیجه امروز علیپور از انگیزه کافی برای بازگشت به پرسپولیس برخوردار است، اما شاید تنها مانع قرمزها در این مسیر، سختگیری احتمالی باشگاه ژیل‌ویسنته باشد.

پرسپولیس یکبار انتقال قرضی یک مهاجم از لیگ پرتغال (شهریار مغانلو) را با موفقیت رقم زد. شهریار مغانلو در نیم فصل دوم لیگ بیستم، زمانی که خلا علیپور تازه به چشم می‌آمد، راهی پرسپولیس شد و به قهرمانی این تیم یاری رساند و حالا شاید مهاجم شماره 70 نقش او را ایفا کند.

علی علیپور پنجمین گلزن تاریخ پرسپولیس است و احتمالا در بازگشت، برای صعود به رتبه دوم کار سختی نخواهد داشت.

نکته مهم اینکه باتوجه به دردسرهای انتخاب و جذب مهاجم خارجی که در پنجره نقل و انتقالات تابستانی بیش از دو ماه به طول انجامید و همچنین مشکلات جانبی خرید یک بازیکن خارجی، انتقال علی علیپور، انتقالی به صرفه و بی دردسر برای پرسپولیس خواهد بود و می‌تواند یک سرمایه مهم برای سالهای آینده باشگاه هم تلقی شود اما نکته مهم اینکه آزادسازی او از قرارداد با ژیل ویسنته پرتغال، چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد.

باشگاه ژیل ویسنته که برای یک فصل و نیم دیگر علی علیپور را در اختیار دارد، به این سادگی‌ها او را از دست نخواهد داد و حتی شاید برای انتقال قرضی، او را پای امضای قرارداد دیگری بنشاند که جدایی قطعی او در پایان فصل را پرهزینه‌تر هم کند. اما به هر حال برای پرسپولیس که برای حفظ لوکادیا باید 400 هزار یورو تا پایان فصل پرداخت می‌کرد، طبیعتا بودجه مناسبی برای جذب مهاجم و دیگر بازیکنان موردنیاز یحیی در پایان فصل ذخیره شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا