آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بارسلونا – رئال سوسیداد : آمادگی بارسلونا برای فتح جام مورد علاقه؛ با اجازه رئال سوسیداد!

رئال سوسیداد با فرم بسیار خوبی در مقابل بارسلونا قرار می‌گیرد.

اگر در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا رئال مادرید با بردن عناوین بیشتری از بارسلونا جلوتر است، آبی و اناری‌ها هم جام مخصوص به خودشان را دارند؛ جام حذفی اسپانیا! بارسا 31 بار فاتح این رقابت‌ها شده و پر افتخارترین تیم در جام حذفی اسپانیا به شمار می‌رود. نکته حائز اهمیت در مورد این جام برای بارسا این است که جدی‌ترین تعقیب کننده آنها رئال مادرید نیست و بارسلونا 12 بار بیشتر از رئال بر بام این رقابت‌ها ایستاده است. با وجود فرم خوب و آماده تیم ژاوی، آنها کار آسانی در بازی امشب خود نخواهند داشت. رقیب بارسا تیمی است که با بردهای متوالی در هفته‌های اخیر شرایط خوبی را به دست آورده و با انگیزه و اهداف بزرگی به نوکمپ می‌آید تا مقابل صدرنشین لالیگا ایستادگی کند.

 

بارسلونا؛ تلاش برای همه جام‌های ممکن

شاید اگر هنوز در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند، جام حذفی اولویت زیادی برایشان پیدا نمی‌کرد اما با حذف از لیگ قهرمانان تمام عناوین ممکن برای آبی و اناری‌ها مهم و جدی تلقی می‌شود. با این ذهنیت، مهم نیست حریف آنها رئال مادرید در سوپرجام باشد یا رئال سوسیداد در جام حذفی. آنها برای بردن هر رئالی در هر جامی آماده و با انگیزه هستند. لواندوفسکی هم می‌تواند در این مسابقه حاضر شود. فصل گذشته بارسلونا در مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی اسپانیا شکست دراماتیکی در مقابل اتلتیک بیلبائو داشت و آخرین قهرمانی آنها هم به 2 فصل پیش باز می‌گردد که این موضوع هم اندوخته‌های انگیزشی شاگردان ژاوی را بیشتر خواهد کرد. با این حال انگیزه اصلی در شرایط سرمربی بلوگرانا نهفته است. ژاوی از آن دسته سرمربی‌هاست که به بازیکنانش و زندگی شخصی و حرفه‌ای آنها توجه زیادی می‌کند و در بیشتر موارد حامی آنهاست. حمایت او بود که در فصل گذشته دمبله را به بهترین روزهایش باز گرداند و اکنون دمبله و سایر بازیکنان بارسلونا یک مراسم ویژه برای امشب در نظر دارند. آنها مامورند تا در روز تولد سرمربی محبوب و جوان خود هدیه‌ای به زیبایی پیروزی در مقابل سوسیداد آماده و مدعی و صعود به مرحله بعد برایش آماده کنند. نوکمپ میزبان جشن تولد ژاوی است و ستاره‌های بارسا در تلاش خواهند بود این جشن خراب نشود.

 

گروه نرم افزاری ماهور

رئال سوسیداد؛ در بهترین فرم ممکن

تیم سوم جدول لالیگا ضمن عبور کامل از اتلتیکو مادرید و با اختلاف خوبی نسبت به این تیم به رئال مادرید هم نزدیک شده و حتی جایگاه دوم مدافع عنوان قهرمانی را هم تهدید می‌کند. رئال سوسیداد تیم آماده‌ای است که این روزها بهترین فرم ممکن را پشت سر می‌گذارد. آنها هر 9 بازی آخر خود را با پیروزی به پایان رسانده‌اند، در این 9 بازی 6 بار موفق به کلین‌شیت شده‌اند و در 3 مسابقه هم حداقل 3 گل وارد دروازه رقبا کرده‌اند. ایمانول آلگوچیل تیم خوب و آماده‌ای را ساخته و سوسیداد به هیچ وجه برای بارسلونا یا هر تیم بزرگ دیگری رقیب آسانی نخواهد بود. سومین و آخرین قهرمانی این تیم در جام حذفی اسپانیا هم به یک فصل پیش از آخرین قهرمانی بارسلونا باز می‌گردد و چندان قدیمی نیست. تمام شواهد و قرائن در رابطه با تیم با کیفیت سوسیداد نشان می‌دهند شاگردان آلگوچیل با هدف خراب کردن جشن تولد ژاوی به نوکمپ خواهند رفت و شایستگی خود را برای رسیدن به چنین هدفی در بازی‌های گذشته به اثبات رسانده‌اند.

 

سابقه رویارویی؛ بارسلونای همیشه برنده

شاید رئال سوسیداد در این فصل فرم خوبی داشته باشد اما سابقه رویارویی این تیم با بارسلونا هرگز نشانه‌های خوبی را به نمایش نمی‌گذارد. بارسلونا در 190 رویارویی با تیم سوم این فصل لالیگا و میهمان امشبش در نوکمپ بیش از سه برابر این حریف برنده مسابقات بوده و هر چقدر هم که یک مسابقه فوتبال را اتفاقی در زمان حال و فارغ از گذشته قلمداد کنیم، باز هم نمی‌توان از چنین سابقه‌ای به سادگی عبور کرد. آبی و اناری‌ها برنده محض بازی‌های خود در طول تاریخ رویارویی‌ها با سوسیداد بوده‌اند و ممکن است این ذهنیت برای حریف بارسا به وجود آمده باشد که ما نمی‌توانیم حریف بلوگرانا شویم. سرمربی رئال سوسیداد پیش از پرداختن به نبردهای تاکتیکی در مقابل ژاوی و تیمش، باید ذهنیت بازنده باشگاهش در برابر بارسلونا را تغییر دهد و سوسیداد را برای انجام یک کار بزرگ آماده کند. آخرین باخت بارسلونا در جام حذفی اسپانیا مقابل میهمان امشبش به 43 سال پیش باز می‌گردد و این موضوع به خوبی از ماموریت سخت آلگوچیل برای توجیه کردن مهره‌هایش خبر می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا