آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

باشگاه بارسلونا از سازمان لیگ اسپانیا شکایت کرد

آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا از سازمان لیگ اسپانیا به دلیل تبعیض قائل شدن میان این باشگاه و دیگر باشگاه‌های دسته‌های اول و دوم لیگ اسپانیا شکایت کرد.

به نقل از نشریه مارکا؛ باشگاه بارسلونا از سازمان لیگ اسپانیا به دلیل مخالفت با افزایش 15 درصد سقف پرداخت حقوق با بازیکنانش شکایت کرد.

 

دلیل این شکایت صدور چنین مجوزی برای 38 باشگاه دیگر در دسته‌‌های اول و دوم اسپانیا بوده که همگی آنها به طرح سازمان لیگ برای شراکت تجاری با شرکت CVC کپیتال پارتنرز در حوزه حق پخش تلویزیونی رأی موافق دادند. باشگاه بارسلونا اما به دلیل مخالفت با این طرح، اکنون از لطفی که لالیگا در حق 38 تیم دیگر انجام داده محروم است.

 

طبق اعلام منابع باشگاه به خبرگزاری رسمی اسپانیا، باشگاه کاتالان روز دوشنبه هفته گذشته از محرومیتش مطلع شد و به همین سبب هم از لالیگا به شعبه هفت دادسرای بازرگانی دادگاه کاتالونیا شکایت کرده است.

گروه نرم افزاری ماهور

 

علاوه بر بارسلونا سه باشگاه دیگر هم با طرح لالیگا برای شراکت با شرکت CVC‌ در ماه آگوست سال 2021 مخالفت کردند که عبارت بودند از رئال مادرید، اتلتیک بیلبائو و ایبیسا.

 

به موجب توافق لالیگا با شرکت CVC، سازمان لیگ اسپانیا 10.95 درصد از مالکیت حق پخش تلویزیونی بازی‌های دو دسته برتر باشگاهی این کشور را در ازای یک میلیارد و 994 میلیون یورو فروخت اما و درآمد‌ حاصل از آن را با تعیین یکسری شرایط و ضوابط میان تیم‌ها تقسیم کرد. طبق ساختار توزیع این درآمد، باشگاه‌ها باید 70 درصد از بودجه‌ای که هر فصل از سازمان لیگ می‌گیرند را به ارتقای زیرساخت‌های خود اختصاص دهند. 15 درصد دیگر را صرف پرداخت بدهی‌هایشان کنند و با 15 درصد باقیمانده، سقف حقوق پرداختی به بازیکنان‌شان را افزایش دهند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا