آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بزرگان قاره سبز در کمین پنجره ژانویه؛ دورتموند، ویترین محبوب اروپا

زردپوشان بوندسلیگا بیش از خرید با دغدغه فروش بازیکن مواجه هستند!

این تقریبا تبدیل به عادت زنبورها شده که ستاره‌های نوجوان و مستعد را شکار کنند، از آن‌ها جوانانی مشهور و آینده‌دار بسازند و با بهترین قیمت ممکن به فروش برسانند. دورتموند تبدیل به باشگاهی شده که اگر یک بازیکن قابلیت ستاره شدن داشته باشد با انتقال به این تیم مطمئن است که قابلیت‌هایش شکوفا شده و مورد توجه بزرگ‌ترین باشگاه‌های اروپایی قرار می‌گیرد. همین عادت و همین منوال ثابت برای دورتموندی‌ها، این باشگاه را در پنجره‌های نقل و انتقالاتی تبدیل به ویترین محبوب تیم‌های متمول کرده و باشگاه‌های ثروتمند اگر با قصد خرید بازیکن به بازار بیایند حتما نگاهی به ویترین دورتموند هم خواهند انداخت. البته باشگاه آلمانی خیلی مایل به فروش استعدادهای خود در ژانویه نیست و بیش‌تر در تابستان معاملات سنگینش را انجام می‌دهد. با این وجود خبرها و شایعات در مورد فروش بازیکنان توسط این تیم حتی در زمستان هم از شایعات مربوط به خریدهای دورتموند بیش‌تر هستند.

 

دغدغه اصلی؛ فروش با بالاترین قیمت

زردهای لیگ آلمان این روزها را با یک موضوع تکراری و پر از شایعه و خبر سپری می‌کنند. هر جا صحبت از دورتموند می‌شود بحث فروش جاد بلینگام مطرح است. بازیکنی که فقط با 25 میلیون یورو زردپوش شده و باشگاهش برای تحویل گرفتن پیراهن زرد او و واگذاری‌اش به دیگر تیم‌ها شاید با به دست آوردن چندین برابر قیمت خرید مواجه شود. بلینگام برای دورتموند بازی به بازی می‌درخشد و برای تیم ملی انگلیس هم در جام جهانی کارش را به همین روند انجام داد. تقریبا هیچ تیم بزرگی نیست که حداقل یک بار علاقه‌مند به خرید بلینگام عنوان نشده باشد. با این وجود دورتموند دغدغه تعقیب بایرن و حضور در لیگ قهرمانان اروپا را هم دارد و فروش چنین بازیکن مهمی در زمستان می‌تواند نفس زنبورها را در ادامه فصل بگیرد. تمام مشتریان دست به نقد این بازیکن هم با توجه به قیمت سرسام‌آور او در بازار ترجیح می‌دهند در تابستان آینده به دنبال جذبش باشند؛ دیگر ستاره دورتموند هنوز از مرحله نوجوانی هم عبور نکرده و برخلاف بلینگام در همین پنجره ژانویه مشتریان بزرگی دارد. چلسی و بارسلونا روز به روز به خرید یوسوفا موکوکو بیش‌تر علاقه نشان می‌دهند و شاید مهاجم 18 ساله بوندس‌لیگا ادامه فصل را در تیم دیگری توپ بزند. باشگاه فعلی او و خودش هیچ انتقالی را تایید نمی‌کنند اما پای چلسی با مالک سخاوتمندش به مذاکرات باز شده و شاید آبی‌های لندن بتوانند پیشنهادی بدهند که دورتموند نتواند آن را رد کند. در مورد خریدهای دورتموند حجم شایعات بسیار کم است و تنها خبر مهمی که به گوش می‌رسد ابراز علاقه این تیم برای خرید مک‌آلیستر، ستاره آرژانتینی برایتون است که با توجه به مشتریان ثروتمندتر این بازیکن، انتقال او به دورتموند سخت به نظر می‌رسد. با بازگشت سباستیان هالر شاید تنها دغدغه دورتموند برای پنجره ژانویه همان فروش ستاره‌های جوان با بیش‌ترین قیمت باشد و زردهای لیگ آلمان در پست خاصی احتیاج فوری به خرید بازیکن نمی‌بینند.

 

شایعات و احتمالات

موازی با رقابت‌های باشگاه‌های فوتبال در اروپا در میادین، رقابتی بزرگ، نفس‌گیر و پر از خبر و شایعه برای خرید ستاره درخشان تیم ادین ترزیچ در جریان است. از مادرید خبر می‌رسد رئال برای جذب بلینگام در تابستان مصمم شده و این بازیکن به رئال مادرید علاقه‌مند است. انگلیسی‌ها زاویه دید دیگری دارند و لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و چلسی را در حال تلاش برای به خدمت گرفتن این بازیکن می‌دانند و در خود آلمان گاهی صحبت‌هایی در مورد علاقه بایرن‌مونیخ به جذب بلینگام مطرح می‌شود. اغلب این شایعات به پنجره بعدی نقل و انتقالات مربوط می‌شوند و تنها تیمی که با قدرت برای تقویت تیمش به بازار زمستانی آمده، چلسی است؛ باشگاهی که هم بلینگام و هم موکوکو را در همین ژانویه می‌خواهد و برای خرید این 2 بازیکن ذره‌ای هم مشکل مالی ندارد. سخت می‌شود باور کرد باشگاه مبتنی بر قانون و برنامه‌ای مانند دورتموند اسیر این شایعات شود و در زمستان 2 ستاره مهم تیمش را از دست بدهد اما چلسی هم آتش تندی برای خریدهایش نشان داده و برای دیدن نتیجه این شایعات باید منتظر داغ شدن و جدی شدن مذاکرات باشگاه‌ها باشیم. شاید رقابت میان خریداران ستاره‌های دورتموند آنقدر قیمت بازیکنان این تیم را بالا ببرد که آن‌ها ترجیح دهند قبل از افت یا مصدومیت، بلینگام و موکوکو را به بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند. رامی بنسباینی، مدافع چپ بوروسیا مونشن‌گلادباخ در رادار دورتموند قرار گرفته و شاید تنها خرید مهم این باشگاه در ژانویه نام بگیرد. البته زردها برای معرفی ستاره‌های بعدی در این پنجره بیکار ننشسته‌اند و ایوان فرسندای 18 ساله را از وایادولید برای پرورش و تبدیل کردن به یک ستاره جدید می‌خواهند. از تمام این شایعات که بگذریم باید اعتراف کنیم رقیب شکست خورده بایرن مونیخ در سال‌های اخیر هر چقدر در پرورش و فروش بازیکنان جوان موفق بوده در رقابت با قدرت اول فوتبال آلمان ناکام مانده و شاید این نقد برخی هواداران دورتموند به نحوه مدیریت باشگاه درست باشد که می‌گویند دورتموند بیش از یک باشگاه فوتبال تبدیل به یک بنگاه معاملات کلان اقتصادی شده و نتیجه‌گیری در اولویت  سران تیم قرار ندارد.

گروه نرم افزاری ماهور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا