آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تروسار چه چیزی به آرسنال اضافه خواهد کرد؟ / یک خرید به موقع

قرارداد ۲۷ میلیون پوندی آرسنال برای خرید تروسار از برایتون به زودی رسمی می‌شود.

بعد از شکست مقابل چلسی در فرآیند انتقال مودریک از شاختار دونتسک، آرسنالی‌ها موفق شده‌اند در آستانه جذب بازیکن گلزن برایتون، که اخیراً با باشگاهش دچار مشکل شده‌ بود، قرار بگیرند. مهاجم پرانرژی بلژیکی از نظر سن و تجربه با ترکیب جوان آرسنال هم‌خوانی ندارد و به نظر می‌رسد توپچی‌ها برای عقب نیفتادن در کورس قهرمانی و ادامه مقتدرانه فصل، سیاست بازسازی خود با استفاده از استعدادهای جوان را تعدیل کرده‌اند و این بار با جذب یک بازیکن خلاق ۲۹ ساله، ترکیب را تقویت کرده‌اند. شاید اگر آرسنال در رقابت بر سر قهرمانی حاضر نبود، خبری از این خرید هم نمی‌شد اما توپچی‌ها برای ادامه مقابله با منچستر سیتی در ادامه این فصل طولانی به مهره‌های جدید نیاز داشتند و باید دید میکل آرتتا چگونه تروسار را در ترکیب تیم خود جا خواهد داد و این خرید مهم چه نقشی در آینده نزدیک آرسنال خواهد داشت.

 

خرید غیرمنتظره

از یک نظر آرسنال برای تروسار یک مقصد غافلگیرکننده به شمار می‌رود. میکل آرتتا بیش‌تر قصد پیشبرد پروژه خود با استفاده از جوانان و استعدادهای جدید را دارد. تروسار پائیز گذشته ۲۸ ساله شد اما به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین بازیکنان لیگ شناخته می‌شود. آمدن او شاید با اهداف بلندمدت آرسنال در تضاد باشد اما این یک فصل عادی نیست. جهش ناگهانی آرسنال در ۲ فصل اخیر که آن‌ها را از ناکامی در کسب سهمیه‌های اروپایی به کورس رقابت قهرمانی لیگ رساند، باعث شده تصمیم گیرندگان کلیدی باشگاه برای تقویت هرچه بیش‌تر ترکیب خود دست به کار شوند. آرتتا قصد داشت مودریک را جذب کند؛ بازیکن خوش‌چهره اوکراینی که علاوه بر تاثیر فوری در برنامه‌های بلندمدت باشگاه هم جا می‌گرفت اما ناکامی آن‌ها در مقابل چلسی باعث شد به عنوان نقشه دوم به سراغ تروسار بروند. حفظ نظم و سیاست واحد مهم است اما نه به قیمت کسب نتیجه در کوتاه‌مدت و رقابت بر سر قهرمانی.

 

گروه نرم افزاری ماهور

مهره باکیفیت

مزیت‌های تروسار برای آرسنال واضح است. او خیلی قبل‌تر از آن که نقش اساسی خود در نتایج فراتر از انتظار برایتون در این فصل را نشان دهد، خود را به عوامل آرسنال اثبات کرده‌ بود. تروسار در سال ۲۰۱۷ زیر نظر آلبرت استویونبرگ، کمک‌مربی فعلی آرتتا در باشگاه خنک بلژیک توپ می‌زد. او در این فصل آمار درخشانی به ثبت رسانده و با ۷ گل و ۲ پاس‌ گل در ۱۶ مسابقه لیگ، تاثیر فراوانی در اوج‌گیری برایتون داشته. با توجه به تفاوت سبک بازی برایتون و آرسنال، تروسار به عنوان بازیکنی که به سبک بازی همراه با پرس شدید خو گرفته، برای هماهنگی با تاکتیک‌های توپچی‌ها به زمان احتیاج خواهد داشت. با اینکه معمولاً در سمت چپ به میدان می‌رود، به عنوان یک بازیکن 2 پا قابلیت بازی در هر 2 جناح را دارد. در برایتون گاهی اوقات به عنوان مهاجم کاذب و بازیکن دارای اختیار بیش‌تر در میانه زمین هم بازی کرده. با توجه به مصدومیت گابریل ژسوس در جریان جام جهانی قطر، حضور تروسار می‌تواند ادی انکتیا را به عنوان بازیکن میانی مدتی نیمکت‌نشین کند. میانگین ۰.۳۰ امید گل در هر ۹۰ دقیقه، تروسار را از نظر عملکرد هجومی با سون هیونگ مین، فیل فودن و ویلفرد زاها هم‌ردیف می‌کند. در حالی که آرسنال در ابتدای این پنجره نقل و انتقالاتی هم برای خرید تروسار فرصت داشت در نهایت با قراردادی به ارزش ۲۱ میلیون یورو به همراه ۶ میلیون یورو بندهای تکمیلی با برایتون به توافق رسیدند. ۱۰ درصد از کل مبلغ قرارداد هم مطابق قوانین فیفا به خنک، باشگاه سابق بازیکن بلژیکی خواهد رسید.

در جست‌وجوی جام

آرسنال از یک بازیکن آماده و آزمون پس داده در لیگ برتر بهره‌مند می‌شود و حداقل در کوتاه مدت اثرگذاری او نسبت به مودریک بیشتر خواهد بود. تروسار در ۲۸ سالگی برای رقابت بر سر افتخارات مهم تلاش می‌کند و با انتقال به آرسنال مستقیما در کورس قهرمانی لیگ برتر حضور خواهد یافت و فاصله‌‌ای با کسب نخستین جام معتبر دوران حرفه‌ای خود نخواهد داشت. او حتی اگر اردیبهشت سال بعد به همراه توپچی‌ها به قهرمانی لیگ نرسد، حضورش در دور گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی خواهد بود. رویکرد امسال آرسنال به خوبی نشان می‌دهد آن‌ها از عملکرد متزلزل و سرنوشت غم‌انگیز خود در فصل گذشته درس گرفته‌اند. نه فقط در درون زمین که رکود مسئولان تیم در انجام خرید در پنجره زمستانی فصل گذشته حالا با عملکردی بهتر جایگزین شده‌. آرسنال، زمستان گذشته را بدون حتی یک خرید به انتها رساند و عدم تقویت تیم به قیمت از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان برای آن‌ها تمام شد.

 

پایان خاطرات تلخ جام جهانی

روحیه منفی تروسار پیش از مشاحره با مسئولان برایتون و در جام جهانی قطر آغاز شد. با ۵ گل و ۳ پاس‌گل در ۲۲ بازی ملی و به عنوان یار تعویضی کاپیتان ازار در بازی‌های متعدد، تروسار انتظار داشت در جام جهانی فرصت بیش‌تری برای بازی و نشان دادن کارایی خود پیدا کند. او اما در ۲ مسابقه اول تنها ۴۴ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. ابتدا در جریان پیروزی مقابل کانادا به عنوان یار تعویضی ادن ازار، ۲۸ دقیقه به میدان رفت و در شکست ۲گله مقابل مراکش، ۱۶ دقیقه جایگزین برادر او شد. تروسار در بازی تعیین‌کننده روز آخر، در ترکیب اصلی قرار گرفت اما با یک نمایش ضعیف در ابتدای نیمه دوم از ترکیب خارج شد تا تیم سالخورده بلژیک با تساوی بدون گل، خلیج فارس را به مقصد خانه ترک کند. در برگشت به بازی‌های باشگاهی هم عملکردی شبیه قبل از جام جهانی از او ندیدیم و بعد از تعویض مقابل آرسنال در شکست سنگین روز سال نو، دیگر در زمین بازی حاضر نشد. دی‌زربی می‌گفت تروسار درگیر مصدومیت است و تا تعهد صدرصدی‌اش به تیم را نشان ندهد به ترکیب برنخواهد گشت. درگیری‌های کلامی ۲ طرف با ترک بدون اجازه کمپ تمرینی توسط تروسار ادامه پیدا کرد و حالا این بن‌بست با ادامه روند درخشان برایتون و ورود آرسنال برای خرید تروسار پایان می‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا