آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتر

تیم منتخب هفته سیزدهم لیگ برتربرترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شد که چهار عضو آن را سپاهانی ها تشکیل می دهند و استقلال هم دو نماینده دارد.

هفته سیزدهم، یکی از کسل کننده ترین هفته های این فصل لیگ برتر فوتبال  ایران بود. با لغو دیدار آلومینیوم و گل‌گهر، هفت دیدار در این هفته برگزار شد و تنها 9 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد.
در هفته ای که سه مساوی صفر – صفر داشت، سپاهان تنها تیمی بود که با ثبت پیروزی چهار بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان، بیش از یک بار به گل رسید و چهار نماینده در تیم منتخب دارد.
استقلال که با یک گل از سد نفت گذشت و با پرسپولیس هم امتیاز شد، دو بازیکن خود را در تیم منتخب می بیند و پرسپولیسِ صدرنشین که با تساوی بدون گل مقابل پیکان متوقف شد، تنها یک بازیکن در بین 11 بازیکن منتخب هفته دوازدهم دارد.
چهار بازیکن هم از تیم های ملوان، مس کرمان، ذوب آهن و پیکان در تیم منتخب هفته به چشم می‌خورند که به شرح زیر است:

دروازه‌بان: 
ایمان صادقی (ملوان) 
ملوان طی هفته های اخیر روند بدون شکست خوبی را در پیش گرفته و در حال بهتر کردن رتبه خود در جدول رده بندی است. این در هفته سیزدهم با درخشش ایمان صادقی با تساوی بدون گل از خانه مس رفسنجان خارج شد. دروازه‌بان باتجربه ملوان که هفته گذشته کلین شیت مهمی مقابل سپاهان انجام داده بود، در بازی با مس هم شکست ناپذیر ظاهر شده و هیچ گلی دریافت نکرد. او با هفت سیو موثر در این دیدار داشت و چندین بار دروازه ملوان را در آستانه باز شدن نجات داد تا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده و در تیم منتخب هفته نیز جای بگیرد.

1785028

مدافعان: 
مرتضی پورعلی گنجی (پرسپولیس): 
در حالی که پرسپولیس موفق به باز کردن دروازه پیکان نشد، خط دفاعی این تیم روز موفقی را پشت سر گذاشت و به بیرانوند در ثبت یک کلین شیت دیگر کمک کرد. مرتضی پورعلی‌گنجی به عنوان رهبر خط دفاعی سرخ پوشان مطابق انتظار کم اشتباه و پرتلاش ظاهر شد. او که بعد از جام جهانی و حضور در ترکیب تیم ملی، به تیم باشگاهی خود برگشته و در دربی نیز بازی کرد، مقابل پیکان در هفته سیزدهم روی توپ‌های هوایی و نفوذهای تیم پیکان مطمئن کار کرد و اوج کارش متوقف کردن خطرناک‌ترین حمله پیکان در آخرین دقایق بازی بود.

1785029

حسین مرادمند (استقلال): 
مدافع باتجربه ای که مزد صبوری خود را گرفت و اکنون توانسته است جایش را در ترکیب اصلی تیم باز کند. حسین مرادمند در دیدار با صنعت نفت، به مانند شهرآورد پایتخت از ابتدا برای تیمش به میدان رفت. پس از داستان طولانی سربازی او و یزدانی، حالا مرادمند نظر مثبت ریکاردو ساپینتو را نیز در جیبش دارد. او در آبادان عملکرد خیلی خوبی داشت و 11 عملکرد دفاعی از جمله دفع توپ، قطع توپ و تکل را به ثبت رساند. او 92 لمس توپ در بازی داشت و آمار پاس های صحیح فوق العاده ای را از خود به جا گذاشته است: 93 درصد. مرادمند همچنین یک پاس کلیدی را به مهاجمان تیمش داد که به گل ختم نشد. علاوه بر این، مدافع پیش تاخته آبی ها فرصت فوق العاده ای برای گلزنی روی ریباند شوت مهدی پور داشت که طیبی مانع از گلزنی او شد.

1785031

رامین رضاییان (سپاهان): 
درخشش در جام جهانی و گلزنی مقابل ولز باعث شده تا رامین رضاییان در بازگشت از قطر، روحیه و کیفیتی بالاتر از حد تصور از خود ارائه کند. او در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان یکی از ستاره های تیمش بود و نقش مهمی در کسب پیروزی چهار بر صفر داشت. مدافع راست زردپوشان ابتدا زمینه ساز گل اول تیمش بود (پری‌اسیست)  و در ادامه نیز گل دوم روی ارسال بی نقص او به ثمر رسید. رامین در این فصل سه گل به ثمر رسانده و با پاس گلی که داد شمار پاس گل های خود را هم به عدد سه رساند تا در هفته ای که نامش در بین 11 بازیکن منتخب هفته دیده می شود، سهم سی درصدی از کل گل‌های سپاهان در این فصل را به نام خود کند.

گروه نرم افزاری ماهور
1785032

محمد ستاری (مس کرمان): 
در فصلی که به نظر می رسد مس کرمان هنوز نتوانسته خود را با شرایط لیگ برتر وفق دهد و امتیازات کمی به دست آورده، محمد ستاری یکی از معدود بازیکنان این تیم است که عملکردی کم نوسان داشته است. او در روزی که مس کرمان به تساوی ارزشمند بدون گل در خانه تراکتور دست یافت، مثل همیشه مهره استراتژیک آقاخانی در قلب خط دفاعی بود. ستاری ابتدا هافبک دفاعی بازی کرد و سپس شاهد حضورش در خط دفاعی بودیم. او در هر دو پست خوب بود و همین موضوع باعث شد تا این بازیکن چپ را هم در تیم منتخب هفته سیزدهم داشته باشیم.

1785033

هافبک ها: 
مهدی مهدی پور (استقلال): 
پس از یک بازی نیمکت نشینی در شهرآورد پایتخت، مهدی مهدی پور در آبادان از ابتدا به میدان رفت. او در دقیقه 65 موقعیت فوق العاده ای داشت و با تیزهوشی، ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه را از دیوار دفاعی عبور داد ولیضربه این بازیکن توسط طیبی از روی خط برگردانده شد. ارسال های هافبک اصفهانی آبی ها در این بازی می توانست موقعیت های خوبی را برای تیمش ایجاد کند که بازیکنان استقلال قدر آنها را ندانستند. مهدی پور با 80 درصد پاس صحیح، 3 عملکرد تدافعی نیز داشت و به کمک خط دفاع تیمش آمد. در کل و با حضور این بازیکن، آبی ها جنگ میانه میدان را پیروز شدند و قدرت خط هافبک استقلال بر میزبان چربید.

1785034

امید نورافکن (سپاهان): 
ستاره خط دفاعی هفته‌های ابتدایی لیگ، یکی دو هفته‌ای است که در پست جدیدی توسط ژوزه مورایس به کار گرفته می‌شود و از اتفاق به خوبی هم در این موقعیت جدید جواب داده است. نورافکن که هفته گذشته برابر ملوان با بدشانسی به خاطر برخورد توپ با تیر دروازه شانس گلزنی را از دست داده بود، این هفته برابر نفت MIS هم در خط هافبک به کار گرفته شد و چندین بار برای باز کردن دروازه نفتی‌ها با شوت‌های از راه دور تلاش کرد تا اینکه سرانجام در آخرین دقایق بازی موفق شد با یک شوت سهمگین پای راست برای تیمش گلزنی کند. امید در طول بازی هم با وجود بازی روی دست مسعود ریگی در پستی تقریبا غیرتخصصی، نمایش قابل قبولی داشت و در خلق موقعیت و تخریب بازی حریف، خواسته‌های مورایس را پیاده کرد تا در نهایت با شایستگی، عضوی از تیم منتخب باشد.

1785036

محمد علی‌نژاد (سپاهان): 
انگیزه زیادی در بازگشت به ترکیب سپاهان داشت و می‌خواست با یک نمایش موثر دیگر جایگاهش را پس از چهار هفته دوباره تثبیت کند که توانست به بهترین شکل این کار را انجام بدهد. محمد علی‌نژاد در روز برتری پُرگل سپاهان مقابل نفت MIS یکی از بهترین‌های زمین بود و حرکتی که روی گل اول انجام داد و برخورد توپ با بدن او، منجر به ایجاد موقعیت برای شهریار مغانلو برای زدن گل اول شد. در ادامه نیز علی‌نژاد بارها با حرکات سریع و تکنیکی خود خط دفاعی حریف را آزار داد و با حضور موثر در هر دو سمت زمین کاری کرد تا نفتی‌ها برای مهارش به دردسر بیفتند. شماره 81 سپاهان در کنار پایه‌گذاری گل اول و موقعیت‌سازی زیاد، می‌توانست گل سوم سپاهان را هم به نام خود ثبت کند که در زمان دریبل گلر حریف، مقتدایی گل به خودی زد.

1785053

مهاجمان: 
محمدرضا سلیمانی(ذوب‌آهن): 
به نظر می رسد که محمدرضا سلیمانی کم کم می رود تا جای خالی یک مهاجم ششدانگ را در تیم تارتار پر کند. این بازیکن پرتلاش و دونده که با گلزنی راهی تعطیلات لیگ برتر شده بود هفته گذشته با وجود اینکه در ترکیب اصلی حضور داشت نتوانست گلزنی کند اما در هفته سیزدهم شاهد گلزنی دوباره او بودیم. این مهاجم 27 ساله در بازی با فولاد تک گل تیمش را وارد دروازه میزبان کرد؛ گلی که اگر توسط شاگردان نکو درادامه جواب داده نمی شد، سه امتیاز را برای تیم اصفهانی به ارمغان می آورد. با این وجود، تساوی مقابل فولاد در اهواز کم از برد ندارد و سلیمانی با گلزنی در این دیدار نقش مهمی در کسب یک امتیاز خارج از خانه داشت تا مثل هفته یازدهم در تیم منتخب هفته قرار بگیرد.

1785040

ابراهیم صالحی (پیکان): 
مهاجم باتجربه پیکان وظیفه خطیری در بازی این هفته مقابل پرسپولیس داشت. او در تیم جوانِ حسینی وظیفه بستن بازوبند کاپیتانی مقابل صدرنشین لیگ برتر را داشت. صالحی به خوبی از پس این کار برآمد و در طول 80 دقیقه ای که بازی کرد توانست عملکرد مفیدی داشته باشد. او با توجه به فیزیک بدنی و سماجت خود در نبردهای تن به تن، مدافعان باتجربه حریف را تا جایی که می توانست اذیت کرد و با وجود اینکه گلی به ثمر نرساند اما حضوری موثر داشت و توانست جوانان تیمش را در رسیدن به تک امتیاز ارزشمند مقابل پرسپولیس در تهران همراهی کند.

1785041

شهریار مغانلو (سپاهان) 
از دبل مقابل پرسپولیس در بازی دوستانه می‌شد پیش‌بینی کرد تعطیلات به شهریار مغانلو ساخته و مهاجم تنومند سپاهانی‌ها بار دیگر به مانند دوران حضور در پرسپولیس و پیکان، زهردار شده است. شهریار که برابر ملوان یک گل آفساید به ثمر رسانده بود، به عنوان تک مهاجم طلایی‌پوشان از همان دقیقه نخست به دنبال ثبت گل برابر نفتی‌های مسجد سلیمان بود تا اینکه در نهایت در دقایق پایانی نیمه اول با یک ضربه بسیار محکم از داخل محوطه جریمه نشان داد برای پست شماره 9 ساخته شده است. پیروزی در نبردهای هوایی عادت همیشگی شهریار در ترکیب سپاهان شده به طوری که بارها با ساباندن توپ‌های دوم برای بازیکنان هم‌دسته موقعیت خلق می‌کرد و با حضور دائمی در خط حمله، اجازه پیشروی به مدافعان حریف برای جبران گل‌های خورده نمی‌داد تا بهترین مهاجم هفته لقب گرفته و در پیشانی خط حمله تیم منتخب قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا