آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

روبرتو مارتینس رسماً سرمربی تیم ملی پرتغال شد

سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک به طور رسمی جانشین فرناندو سانتوس در تیم ملی پرتغال شد.

فدراسیون فوتبال پرتغال بعدازظهر امروز (دوشنبه) به طور رسمی روبرتو مارتینس را با قراردادی 4 ساله که تا جام جهانی 2026 اعتبار دارد، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور و جانشین فرناندو سانتوس معرفی کرد.

در پی حذف تیم ملی فوتبال پرتغال از جام جهانی 2022 قطر با قبول شکست یک بر صفر مقابل مراکش در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها، فدراسیون فوتبال این کشور به همکاری 8 ساله‌اش با فرناندو سانتوس پایان داد. این مربی 68 ساله از سال 2014 هدایت تیم ملی پرتغال را برعهده داشت و این تیم را به قهرمانی یورو 2016 و قهرمانی لیگ ملت‌های 19-2018 رساند.

روبرتو مارتینس 49 ساله هم که سابقه سرمربیگری تیم‌هایی همچون سوانزی، ویگان و اورتون را در کارنامه‌اش دارد، از سال 2016 هدایت تیم ملی بلژیک را برعهده داشت و این تیم را در جام جهانی 2018 روسیه به عنوان سومی رساند. تیم تحت‌هدایت او در جام جهانی 2022 قطر اما عملکرد خوبی نداشت و در همان مرحله گروهی با کسب چهار امتیاز از دور رقابت‌ها حذف شد.

اولین بازی رسمی هم که این مربی اسپانیایی می‌تواند روی نیمکت تیم ملی پرتغال بنشیند، تاریخ سوم فروردین در بازی مقابل لیختن‌اشتاین در مسابقات انتحابی یورو 2024 خواهد بود.

گروه نرم افزاری ماهور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا