آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

فغانی‌های آینده فوتبال ایران را بشناسید

جوان ترین داوران شاغل در لیگ برتر پیشتاز قضاوت در مسابقات فوتبال ایران هستند.

امیر عرب براقی و امیر سامان سلطانی دو داور جوان فوتبال ایران هستند که در یکی دو سال گذشته عملکرد خوبی در عرصه قضاوت داشته اند و از نظر آماری شرایط مطلوبی داشته اند. این دو داور جوان حالا بیشترین تعداد قضاوت در لیگ را هم انجام داده اند که نشان دهنده کم اشتباه بودن آنها در مسابقات قبلی است.

با اعلام اسامی داوران هفته چهاردهم لیگ برتر مشخص شد که امیر عرب براقی با قضاوت در بازی استقلال و مس رفسنجان هفتمین داوری خود را در این فصل پشت سر خواهد گذاشت. همچنین کمیته داوران قضاوت بازی حساس پرسپولیس و گل گهر سیرجان را به امیر سامان سلطانی سپرده تا او نیز شرایط مشابهی داشته باشد و برای هفتمین بار در لیگ بیست و دوم سوت بزند.

سپردن حساس ترین بازیهای این هفته لیگ برتر به جوان ترین داوران لیگ نشان از اعتماد کمیته داوران به آنها دارد. ضمن اینکه هیچ داور دیگری تا پایان هفته چهاردهم به اندازه این دو داور ابلاغ قضاوت نداشته است.

بعد از سلطانی و عرب براقی، 7 داور هستند که 5 بار در لیگ امسال سوت زده اند. وحید کاظمی، کوپال ناظمی، موعود بنیادی‌فر، حسن اکرمی، بیژن حیدری، حمید حاج ملک و یاسر همرنگ داورانی هستند که تا پایان هفته چهاردهم به 5 قضاوت در لیگ می رسند.

عرب براقی که یکماه پیش تولد 30 سالگی خود را جشن گرفت به تازگی به لیست الیت هم اضافه شده و احتمالا شاهد قضاوت های بین المللی او نیز در آینده خواهیم بود. ضمن اینکه سلطانی 27 ساله همچنان برای حضور در لیست بین المللی فرصت دارد و او نیز در آینده شرایط مناسب تری در عرصه های خارج از لیگ ایران به دست خواهد آورد.

گروه نرم افزاری ماهور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا