آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

قصه رقیب امشب لیورپول؛ آسان به جز در جام حذفی!

قرمزهای آنفیلد برای شکستن یک طلسم به میدان می‌روند.

لیورپولی‌ها امروز با بیش از یک دغدغه مقابل ولورهمپتون قرار می‌گیرند. این تیم برای بیرون رفتن از بحران احتیاج به برد دارد، ضمن دور شدن از رقابت قهرمانی در لیگ به همه جام‌های باقی مانده فکر می‌کند و همینطور به مصاف تیمی می‌رود که اگر چه در تمام رقابت‌ها آمار خوبی مقابل آن دارد اما هرگز در جام حذفی به لیورپول نباخته است. کلوپ و شاگردانش مسابقه مهمی را برای زنده کردن امید و جان گرفتن از صعود و شکستن طلسم جام حذفی در برابر ولورهمپتون پیش رو دارند.

 

12 قهرمانی درون میدان

هر 2 تیم حاضر در مسابقه امروز سابقه خوبی در فتح عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس دارند. لیورپول با 8 قهرمانی پشت سر آرسنال و منچستریونایتد، سومین تیم پر افتخار رقابت‌هاست و ولورهمپتون با 4 قهرمانی سابقه خوبی از حضور در این جام دارد. در واقع برندگان 12 دوره از جام حذفی امروز به مصاف یکدیگر می‌روند و هر 2 تیم انگیزۀ زیادی برای باز گرداندن امید و خروج از بحران دارند. این مسابقه البته بازی تکرار شدۀ این جام است زیرا 2 تیم در اولین رویارویی در ورزشگاه آنفیلد تن به تساوی دادند و اکنون استادیوم خانگی گرگ‌ها باید برنده نهایی را اعلام کند و از میان 2 تیم با سابقه جام حذفی انگلیس یکی را به مرحلۀ بعدی بفرستد.

 

سابقه بازی؛ ترسناک برای لیورپول

قرمزها در دیدار اول و در خانه مقابل ولورهمپتون متوقف شدند و این توقف سابقه هم دارد. لیورپول در 8 بازی گذشتۀ خود مقابل رقیب امروزش 7 بار به برتری رسیده و در تاریخ رویارویی با ولورهمپتون با قدرت پیشتاز است اما این پیشتازی نکتۀ خطرناک و مهمی را به همراه دارد. قرمزهای آنفیلد تاکنون و در طول تاریخ دور و دراز خود موفق نشده‌اند گرگ‌های فوتبال انگلیس را در جام حذفی مغلوب کنند. در واقع لیورپول پیش از مسابقه اول خودش مقابل ولورهمپتون در جام حذفی این فصل حتی طعم تساوی را هم مقابل این حریف نچشیده بود و امروز باید برای طلسم شکنی به ورزشگاه مولینکس برود. میزبان امروز لیورپول از پشتوانه تاریخی مناسبی برای عبور از این تیم در رقابت پیش رو برخوردار است و این به خودی خود می‌تواند عرصه را برای قرمزها تنگ‌تر کند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

مسابقه‌ای برای اعاده حیثیت

اوضاع در اردوی قرمزها اصلا خوب نیست. شکست 3 گله مقابل برایتون تلنگری سنگین همراه با باور واقعیت‌های تلخ برای لیورپول داشت. این تیم به نوعی در رویا پردازی برای لیگ برتر انگلیس تسلیم شد و پذیرفت که این فصل فقط باید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش کند. کلوپ به شدت مورد نقد قرار گرفته و برخی می‌گویند فصل هفتم فصل آخر کار او در هر باشگاهی است؛ حتی لیورپول! شاگردان مرد آلمانی برای عبور از بحران و خروج از فشار حاکم بر تیمشان باید طلسم پیروز نشدن در جام حذفی در برابر ولورهمپتون را بشکنند و از این جام باقی مانده حذف نشوند. آنها برای اعاده حیثیت و دفاع از نام خود به مولینکس می‌آیند و به جان گرگ‌ها می‌افتند تا با شکست دادن این رقیب از اعتبار باشگاه خود دفاع کنند.

 

رکورد ویژه و امید برای لیورپول

نکتۀ دلگرم کننده برای هواداران تیم میهمان بازی امروز این است که لیورپول در 22 بازی آخر خود در مصاف با حریف امروز فقط 3 بازی را برای گلزنی از دست داده‌ و در 19 مسابقه همواره موفق به باز کردن دروازه ولورهمپتون شده‌ است. لیورپول راه رسیدن به دروازه حریف را به خوبی بلد است و اگر فشار فعلی روی تیم و عدم تمرکز باعث نشود بازیکنان این تیم راه دروازه حریف را گم کنند، ورزشگاه مولینکس طبق عادت همیشگی شاهد خوردن گل توسط تیمش از قرمزها خواهد بود. ضمن اینکه لیورپولی‌ها در 5 بازی آخر خود در مصاف با گرگ‌ها 2 کلین‌شیت و 2 بازی با حداقل 3 گل زده را در کارنامه دارند و اگر از شرایط روحی تیم کلوپ چشم‌پوشی کنیم، می‌توان گفت این تیم وضعیت خوبی برای ایستادن در برابر ولورهپتون دارد.

40 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا