آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

لایپزیگ – بایرن مونیخ: بازگشت بوندسلیگا پس از ۶۸ روز

رقابت های بوندسلیگا پس از وقفه طولانی فردا شب با دیدار جذاب لایپزیش و بایرن از سر گرفته خواهد شد.

مقامات فوتبال آلمان در چند سال اخیر تلاش کردند که سنت قدیمی تعطیلات زمستانی را تا حد ممکن کاهش دهند. آنها فصل گذشته تنها 19 روز از فاصله 19 دسامبر تا هفتم ژانویه تعطیل بودند.

 

با این حال، امسال سختگیری زیادی روی این موضوع نشد. دیدار فرایبورگ برابر یونیون برلین آخرین بازی این لیگ در 13 نوامبر بود و این رقابت‌ها برای برگزاری جام جهانی تعطیل شد.

 

نمایش ضعیف آلمان و حذف این تیم از مرحله گروهی باعث شد که فوتبال‌دوستان آلمانی مجبور شوند مدت بیشتری انتظار بکشند و حالا بوندسلیگا قرار است پس از 68 روز دوباره از سر گرفته شود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بایرن که با 34 امتیاز در صدر جدول قرار دارد باید با لایپزیش که با 28 امتیاز در جایگاه سوم ایستاده روبرو شود. ناگلزمان پیش از این بازی گفت:«سطح بوندسلیگا پیش از این وقفه بسیار بالا بود. امیدوارم که همینطور هم بماند. این بازی مهمی است. لایپزیش مدعی قهرمانی است و مدتی است شکست نخورده است. اگر نتوانیم برنده شویم دوباره در بوندسلیگا تحت فشار قرار خواهیم گرفت.»

 

بایرن در حالی قدم به این تعطیلات گذاشت که 10 پیروزی متوالی کسب کرده بود و شش برد آن در بوندسلیگا بود. با این حال از آن زمان تغییرات بسیاری ایجاد شده است. مصدومیت شدید مانوئل نویر در هنگام اسکی باعث شد که او قادر به حضور در میدان در ادامه فصل نباشد.

 

یان زومر با 8.5 میلیون یورو از بروسیا مونشن گلادباخ به خدمت گرفته شد تا جای او را پر کند. دالی بلیند هم پس از فسخ قراردادش با آژاکس به بایرن مونیخ ملحق شد تا جانشین لوکاس هرناندز شود که مصدومیتی طولانی مدت را پیش رو دارد.

 

خبرهای دیگری هم در بوندسلیگا هست که بدون شک مهمترین آنها بازگشت سباستین هالر است. این بازیکن در تابستان امسال با 31 میلیون یورو از آژاکس به دورتموند پیوست اما حتی یک بازی رسمی هم انجام داد چون مشخص شد که به بیماری سرطان مبتلا است. او حالا نه تنها این بیماری را شکست داده، بلکه بار دیگر در آستانه بازگشت است. او در دیدار دوستانه برابر بازل به میدان رفت و موفق به ثبت هت‌تریک شد.

 

فلوریان ویرتز هم از مصدومیت برگشته و آماده است تا در ترکیب بایرلورکوزن به میدان برود. او که پیش از این در 78 بازی 19 گل زده و 22 پاس گل ارسال کرده بود هنوز تحت هدایت ژابی آلونسو بازی نکرده است.

 

با این حال همه اتفاقات هم مثبت نیست. کریستوفر انکونکو که 12 گل در بوندسلیگا زده بود در اردوی تیم ملی فرانسه به شدت مصدوم شد و جام جهانی را از دست داد. در واقع بعید است که او حتی بتواند در ادامه فصل در ترکیب لایپزیش به میدان برود. چلسی به دنبال جذب او برای فصل آینده است.

 

حالا فولکروگ و مارکوس تورام با 10 گل زده و گریفو و جمال موسیالا با 9 گل زده این فرصت را دارند که عنوان آقای گلی را از آن خود کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا