آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ماموریت از کار انداختن استحکامات دفاعی زیردریایی‌ زرد؛ رئال مادرید مقابل یک طلسم

کارلو آنچلوتی تیمش را برای عبور از دومین خط دفاع لالیگا آماده می‌کند.

بزرگان قاره سبز برای ربودن ستون خط دفاعی ویارئال در تابستان به رقابت می‌پرداختند و اکنون و بعد از گذشتن 15 مسابقه معلوم شده این ستون، ارزش رقابت بزرگان را داشته است. ویارئال با درخشش پائو تورس و البته با تکیه بر دفاع تیمی تا اینجای فصل فقط 11 بار در مقابل حملات رقبا تسلیم شده و 11 گل دریافت کرده است. زیر دریایی زرد لیگ اسپانیا برای به رخ کشیدن استحکامات دفاعی خود یک بازی خانگی بزرگ را در پیش دارد؛ رقابتی که عیار پائو تورس را بیش از پیش خواهند سنجید و نشان می‌دهد زرد پوشان تیم کیکه ستین تا چه اندازه می‌توانند از آمار درخشان دفاعی خود دفاع کنند. ناگفته نماند امروز بهترین خط حمله لالیگا تا اینجای فصل در مقابل دومین خط دفاع این لیگ قرار خواهد گرفت.

اوضاع رئال مادرید؛ ادامه رقابت نفس‌گیر

حریف سرسخت و بزرگ آنها هفته گذشته اجازه هم‌امتیاز شدن را به تیم کارلو آنچلوتی داد و این سرمربی با تجربه بهتر از هر کسی می‌داند بارسلونا کمتر از این اشتباهات می‌کند و نباید این هم امتیازی را از دست بدهد. رئال در مقابل تیم دفاعی و دفاع با کیفیت ویارئال مسئولیت سختی برای دفاع از عنوان بهترین خط حمله لالیگا دارد. با این وجود باید اضافه کنیم کهکشانی‌ها تا اینجای رقابت‌های لیگ در تمام مسابقات خود موفق به گلزنی شده‌اند و هیچ دژی برای شاگردان کارلتو غیر قابل نفوذ نبوده است. همچنین رئالی‌ها تا پایان هفته پانزدهم لیگ اسپانیا فقط در یک مسابقه بیش از یک گل دریافت کرده‌اند و اگر تمرکز خود را روی کارهای دفاعی بیشتر می‌کردند، شاید گل‌های خورده کمتری نسبت به رقیب امروز خود داشتند. رئال برای تکرار قهرمانی فصل پیش، مثل سال گذشته با یک بارسلونای افتاده در حضیض ناکامی مواجه نیست و آبی و اناری‌ها می‌خواهند قهرمان لیگ باشند. بنابراین آنچلوتی و شاگردانش فرصت هیچ اشتباهی ندارند و برای کشاندن رقابت خود با بارسلونا به ماه‌های بعدی فصل در تمام مسابقات برای 3 امتیاز پا به میدان می‌گذارند؛ حتی اگر این میدان، خانۀ تیمی باشد که فقط 11 گل دریافت کرده و از موهبتی به نام پائو تورس بهره می‌برد. سفیدهای مادرید پیش از این به اندازه کافی در مقابل خیرونا و رایو وایکانو اشتباه کرده‌اند و برای باقی ماندن در رقابت قهرمانی با بارسلونا ظرفیت اشتباهاتشان پر شده است. آنها که برای زمستان نیز خریدی نخواهند داشت، باید در مسابقه مهم امروز ثابت کنند نیاز به جذب بازیکنان جدید در ژانویه ندارند و با همین ستاره‌ها از پس هر خط دفاع و هر حریفی بر می‌آیند. رئال مادرید به خانه ویارئال می‌آید تا به رقابت نفس‌گیر خود با بارسا ادامه دهد.

 

اوضاع ویارئال؛ تکیه به استحکامات دفاعی

تیم کیکه ستین تا اینجای فصل فقط در 2 مسابقه لیگ بیش از یک گل دریافت کرده و شاید مهم‌تر این که 7 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود در مقابل رقبا شده است. زیر دریایی زرد فوتبال باشگاهی اسپانیا نشان داده در میادین این فصل حساب ویژه‌ای روی استحکامات دفاعی خود می‌کند و پیش از هر چیز برای گل نخوردن به میدان می‌آید. البته این دژ مستحکم در مقابل رقیب رئال در رقابت قهرمانی یعنی بارسلونا امتحان خوبی نداد و تیم ژاوی با به ثمر رساندن 3 گل مقابل ویارئال، ابهت خط دفاعش را شکست. تیم کارلو آنچلوتی در دیدار امروز چنین هدفی را دنبال می‌کند و ویارئال باید برای تکرار نشدن نتیجه بازی مقابل بارسلونا از شکست 3 گله مقابل این تیم درس بگیرد و اجازه تکرار اشتباهات آن مسابقه را در مقابل رئال ندهد. ویارئال البته در کارهای هجومی به خوبی ماموریت‌های دفاعی نبوده و در 15 مسابقه فقط 17 بار موفق به گشودن دروازه رقبایش شده است. با این حساب آخرین سنگر تیم کیکه ستین در برابر ابر قدرت مادریدی حتی در ورزشگاه خانگی همان دفاع و پائو تورس خواهند بود. شاگردان سرمربی سابق بارسلونا برای ایستادگی در مقابل مهاجمان بزرگ رئال به مسابقه امروز می‌آیند و نمره قبولی آنها می‌تواند بسته نگه داشتن دروازه یا خوردن حداقل گل ممکن نام بگیرد. ویارئال در صورت شکست در بازی پیش رو ممکن است به شدت از سوی تیم‌های پایین‌تر تهدید شود و با در اختیار داشتن دومین خط دفاع موفق لیگ از جمع 8 تیم بالای جدول جدا شود.

سابقه بازی؛ در سیطره سلاطین مادریدی

کهکشانی‌ها در اسپانیا فقط در مقابل بارسلونا از آمار رویارویی صحبت می‌کنند و آمار آنها در تقابل با دیگر رقبا جای صحبتی باقی نمی‌گذارد. حریف امروز رئال در 8 بازی آخر خود مقابل این تیم موفق به برتری نشده و در 23 بازی آخر خود فقط طعم 2 برد را چشیده است. با این حال نکته مثبتی هم در کارنامه میزبان بازی امروز دیده می‌شود مبنی بر اینکه زردهای لالیگا در 2 مسابقه آخر خود مقابل حریف بزرگ مادریدی هرگز گلی دریافت نکرده‌اند. سابقه تقابل 2 تیم، جایگاه در جدول و اهداف تیم‌های مسابقه و وضعیت خط دفاع ویارئال و خط حمله مادرید حکایت از یک تقابل جذاب میان گلزنان رئالی و مدافعان ویارئالی در مسابقه پیش رو دارد. ویارئال می‌آید تا به هر قیمت ممکن دروازه‌اش را برای سومین بازی متوالی مقابل رئال بسته نگه دارد و کهکشانی‌ها می‌آیند تا این ناکامی در باز کردن دروازه ویارئال را همین جا پایان دهند. رئال مادرید در طول تاریخ مسابقاتش با ویارئال در تمام مسابقات هرگز مثل 2 بازی گذشته در 2 تقابل پیاپی برای باز کردن دروازه این رقیب ناکام نبوده و هرگز نمی‌خواهد با رسیدن این رکورد به عدد 3 از این به بعد در مسابقاتش مقابل ویارئال با فشار روی گلزنان ترکیبش پا به میدان بگذارد. رئال برای جلوگیری از شروع بسته شدن یک طلسم، ویارئال، کیکه ستین و پائو تورس را پیش روی خودش می‌بیند.

گروه نرم افزاری ماهور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا