آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

منچسترسیتی – تاتنهام : شروع دوئل منچستر و لندن از اتحاد؛ سیتی مقابل دشمن آرسنال

منچسترسیتی و تاتنهام برای تغییر سرنوشت به میدان می‌آیند.

اگر قرار بود پایتخت انگلیس را بنا بر ظرفیت‌های فوتبالی شهرهای این کشور انتخاب کنند، جنگ بزرگی در می‌گرفت که شاید سرآمد مدعیان این جنگ در لندن و منچستر حضور داشتند. لندنی‌ها با آرسنال، تاتنهام و چلسی مدعی پایتخت بودن می‌شدند و منچستری‌ها هم با 2 قطب آبی و قرمز شهر می‌خواستند پایتخت انگلیس باشند. چنین قاعده‌ای برای انتخاب پایتخت در انگلیس وجود ندارد اما این جنگ بر پا شده و تیم‌های منچستری و لندنی که رده‌های بالای جدول را نیز در اختیار گرفته‌اند اکنون در یک مقطع کوتاه به دیدار یکدیگر خواهند رفت. لندن و منچستر در 2 راند به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند که راند اول این مبارزه در ورزشگاه اتحاد به میزبانی سیتیزن‌ها و میهمانی تاتنهام برگزار خواهد شد؛ جدالی که در تعیین سرنوشت بالا نشینان لیگ برتر انگلیس هم تاثیر مهمی خواهد داشت.

 

اوضاع منچسترسیتی؛ در اندیشۀ جبران خطاها

تعداد اشتباهات آبی‌های منچستر در مسیر رقابت با آرسنال برای قهرمانی از دست این تیم در رفته و آنها تمام کوپن‌های تعلل را استفاده کرده‌اند. پس از این، هر اشتباهی توسط سیتیزن‌ها یک گام بزرگ رو به عقب در رقابت با آرسنال است. حریف سیتی دربی شهر خودش را هم با موفقیت پشت سر گذاشت و این اتفاق دقیقا در روزهایی افتاد که تیم پپ در دربی شهر خودش با شکست مواجه شد. حتی هواداران سیتی هم بعضا به برتری آرسنال در این فصل اذعان دارند و گواردیولا و شاگردانش اگر می‌خواهند این عقیده را محو کنند، باید امروز در مقابل دشمن قدیمی آرسنال خودی نشان بدهند. زرق و برق گل‌های ارلینگ هالند با توقف‌های اخیر سیتی در هم شکسته و حتی برخی از کارشناسان این فوق ستاره را دلیل ضعف این فصل مدافع عنوان قهرمانی قلمداد می‌کنند. سیتی برای دفاع از خرید بزرگش و هالند برای نقض کردن ایده کارشناسان منتقد، یک میدان بزرگ و سخت در برابر شاگردان آنتونیو کونته خواهند داشت. منچسترسیتی فقط برای پیروزی آن هم یک پیروزی قاطع و بی چون و چرا پذیرای رقیب امروزش خواهد بود و فقط در این صورت است که باز هم می‌تواند در رقابت برای قهرمانی سری بلند کند و از فرم نوسانی اخیر خارج شود. هواداران آبی‌پوش شهر منچستر از تیمشان یک برد قاطع و کوبنده برای دوباره باور کردن تیم خود می‌خواهند.

 

گروه نرم افزاری ماهور

اوضاع تاتنهام؛ تلاشی به کام دشمن قدیمی

حال و هوای تاتنهامی‌ها در بازی پیش رو مقابل سیتی بسیار عجیب و نادر خواهد بود. آنها هنوز زخمی شکست خانگی در دربی شمال لندن مقابل بزرگ‌ترین دشمن خود یعنی آسنال هستند و با فاصلۀ کمی از این شکست باید در مقابل رقیب آرسنال قرار بگیرند و در مسیر بهتر کردن اوضاع تیم خود به قهرمانی دشمن سنتی کمک کنند. کونته برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در حضور 2 مدعی آماده مانند نیوکاسل و منچستریونایتد به تمامی امتیازات ممکن نیاز دارند و برای تحقق این امر در اولین گام خود مجبورند لبخندی را به آرسنال هدیه بدهند. آنها برای موفقیت خود باید امروز روی تمام کینه‌های قدیمی و منازعات درون شهری و سنتی پا بگذارند و فارغ از سودی که نصیب دشمن آنها می‌شود به برتری خودشان بیندیشند. نیاز تاتنهام به امتیاز گرفتن در مسابقه بزرگ پیش رو اگر بیشتر از سیتی نباشد کمتر هم نیست و فوتبال و لیگ برتر انگلیس سفید پوشان لندنی را در موقعیتی خاص قرار داده که باید از بین موفقیت خودشان که توام با خوشحالی آرسنالی‌هاست و شکست خود که نگرانی توپچی‌ها را به همراه دارد، یکی را انتخاب کنند. فوتبال حرفه‌ای لیگ برتر انگلیس بارها تاکید و ثابت کرده تیم‌ها در چنین شرایطی دشمنی‌ها را از یاد می‌برند و فقط روی موفقیت خودشان متمرکز خواهند بود. کونته هنوز موفق نشده در تاتنهام همان سرمربی چلسی و یوونتوس و اینتر باشد و برای بازگشت به اسم و رسم سابق خود تلاش می‌کند با خواباندن مچ پپ گواردیولا باز هم در ردیف مردان بزرگ عرصه مربیگری جای بگیرد.

سابقه رویارویی؛ ایستگاه‌های 2 تایی

منچسترسیتی هنوز موفق نشده در عصر جدید خود تعداد بردهایش را در بازی‌های رو در رو به تاتنهام برساند. سفیدهای لندنی با 50 پیروزی در تاریخ این جدال هنوز 2 برد از سیتی بیشتر دارند و این عدد 2 در سال‌های اخیر هم به نتایج 2 تیم سرایت کرده است. تاتنهام 2 بازی آخر خود مقابل سیتی را با برتری پشت سر گذاشته و این در حالی است که دقیقا 2 بازی پیش از آن را با شکست سپری کرده بود. سیتی هم آن 2 پیروزی را پس از 2 باخت در برابر تاتنهام به دست آورده بود؛ 2 باختی که هر 2 با نتیجه 2 بر صفر رقم خورد. پیش از شروع این قطار 2 تایی2ها هم این 2 تیم با یک تساوی 2 بر 2 به استقبال ایستگاه‌های 2 تایی جدال‌های مستقیم رفته بودند. برتری غالبی از هیچ کدام از 2 طرف مسابقه امروز در تاریخ تقابل‌هایشان دیده نمی‌شود و قضاوت در مورد بازی فقط درون میدان شکل خواهد گرفت. جایی که کریستین رومرو با تجربه فریاد کشیدن بر سر امباپه در فینال جام جهانی، باید در مقابل دیگر فوق ستاره جوان فوتبال ایستادگی کند و این بار پذیرای سرعت و شم گلزنی و هیبت و ترسناکی هالند است. هری کین هم می‌خواهد ثابت کند اگر در تیمی مانند منچسترسیتی حضور داشت، شاید می‌توانست رکوردهایی شبیه به آمار ارلینگ هالند رقم بزند. مسابقه امروز عرصه دوئل‌هاست. دوئل شهرهای لندن و منچستر، دوئل هالند و کین، دوئل سون و دی‌بروینه و شاید از تمام این‌ها بزرگ‌تر دوئل پپ گواردیولا و آنتونیو کونته باشد.

 

فرم تیم‌ها در 5 بازی گذشتۀ لیگ

 

منچسترسیتی:

باخت مقابل منچستریونایتد، برد مقابل چلسی، تساوی مقابل اورتون، برد مقابل لیدزیونایتد، باخت مقابل برنتفورد

 

7 گل زده، 6 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت

 

تاتنهام:

باخت مقابل آرسنال، برد مقابل کریستال پالاس، باخت مقابل استون‌ویلا، تساوی مقابل برنتفورد، برد مقابل لیدزیونایتد

 

10 گل زده، 9 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت

مصدومان و محرومان :

منچسترسیتی : روبن دیاس و جان استونز مدافعان منچسترسیتی به این دیدار نخواهند رسید .

تاتنهام : لوکاس مورا هم غایب تاتنهام خواهد بود . رودریگو بنتانکور احتمالا با بهبود آسیب دیدگی اش در ترکیب اسپرز قرار خواهد گرفت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا