آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

نبرد بزرگ سری‌آ؛ اینتر در اندیشه متوقف کردن صدرنشین

ناپولی و اینتر حساس‌ترین بازی این هفته سری‌آ را برگزار می‌کنند.

روح سرگردان دیگو مارادونا در تن و جان ستاره‌های آلبی سلسته قرار گرفت و الهام‌بخش آرژانتینی‌ها برای فتح قله فوتبال جهان شد. مارادونا پس از مرگ هم به کار تیم ملی فوتبال کشورش آمد و مانند همان روزهایی که به دوپینگ متهم شده بود و فریاد می‌زد من با قلبم برای آرژانتین دویدم، باز هم برای فوتبال کشورش با هیبتی ماورایی دوید و بالاخره رویایش را در آن سوی هستی، محقق شده دید. او اما یک کار ناتمام دیگر برای رسیدن به آرامش ابدی دارد. این روح سرگردان باید کار مشابهی را برای مردمان ناپل هم انجام دهد. اسطوره باشگاه ناپولی می‌تواند با قهرمانی تیم باشگاهی‌اش پس از سال‌ها، آرامشی ابدی کنار پله داشته باشد. ناپولی هم برای محقق کردن این رویا گامی به بلندی گام تیم ملی آرژانتین برداشته و می‌خواهد هر چه زودتر این آرامش را به اسطوره آرژانتینی باشگاهش هدیه دهد. همه چیز هم برای ناپولی مهیاست و فقط امروز این تیم اینتر است که می‌خواهد یک تنه در مقابل تمام این رویا پردازی‌ها بایستد. رقابت اینتر و ناپولی اوج حساسیت این هفته فوتبال باشگاهی در ایتالیا خواهد بود.

 

اوضاع ناپولی؛ آماده تاریخ سازی

با اختلافی قابل ملاحظه نسبت به تیم دوم، صدر جدول را به خودشان اختصاص داده‌اند. بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. از پس لاتزیو، میلان، رم و آتالانتا با موفقیت بر آمدند و شاید از همه مهم‌تر اینکه در سری‌آ هنوز هیچ تیمی جسارت شکست دادن آن‌ها را به دست نیاورده است. پس از دوران گذشته و در عصر حاضر، مردمان پر شور ناپل هرگز تا این اندازه به قهرمانی در سری‌آ نزدیک نشده بودند. آن‌ها مصمم و قاطع پیش می‌روند و برای رسیدن به رویای قهرمانی و تقدیم آن به اسطوره خود، دیگو مارادونا از هیچ حریفی هم نمی‌هراسند. ناپولی تا اینجای فصل فقط در یک مسابقه لیگ موفق به گلزنی نشده و ستاره‌های این تیم در حال تاریخ سازی هستند. فرقی نمی‌کند رقیب میلان باشد یا یوونتوس و رم باشد یا اینتر، ناپولی باید به قهرمانی برسد و برای رسیدن به این هدف باید امروز و در مصاف حساس مقابل اینتر هم از عملکردش تا اینجای فصل دفاع کند. اگر اینتر تبدیل به اولین تیمی شود که صدرنشین لیگ را شکست می‌دهد، شاید ابهت ناپولی در هم شکسته شود و رقبای دیگری هم به خودشان جسارت برتری مقابل آن‌ها را بدهند. پس تنها راه برای ادامه ماجراجویی و رویا پردازی ایستادگی در مقابل نراتزوری خواهد بود. بازی زیبایی انتظار علاقه مندان به سری‌آ را می‌کشد؛ چرا که بهترین خط حمله لیگ می‌خواهد در این مسابقه بر اینتر غلبه کند.

 

گروه نرم افزاری ماهور

اوضاع اینتر؛ به امید بهبود شرایط

تا چند هفته مانده به آغاز جام جهانی و تعطیلی یک ماهه رقابت‌های باشگاهی در میان آبی‌های شهر میلان صحبت از ناکارآمدی اینزاگی بود و گزینه‌های جانشینی پست سر این سرمربی صف کشیده بودند. شکست در مقابل یوونتوس این بحران را وارد فاز جدی‌تری کرد تا اینکه جشنواره گل در مقابل بولونیا و بازی زیبا و موفق در مصاف با آتالانتا حکم ابقای فعلی مرد ایتالیایی نیمکت نراتزوری را امضا کرد. آبی‌های میلان به سرمربی خود فرصت داده‌اند و البته این فرصت می‌تواند مشروط هم باشد. شاید اگر هر نتیجه‌ای به جز شکست در مقابل ناپولیِ صدرنشین و مدعی در دیدار امروز 2 تیم رقم بخورد، حکم ابقای اینزاگی با تمدید تاریخ مواجه شود و امیدها برای بازگشت به جمع مدعیان به میان هواداران اینتر بازگردند. با این وجود مقاومت در مقابل ناپولی کار آسانی هم نیست. میهمان امروز اینتر تا این جای فصل 37 بار دروازه رقبا را در لیگ باز کرده و با سوت شروع مسابقه برای دفاع از جایگاهش شروع به یورش به سمت دروازه میزبان خواهد کرد. ناگفته نماند اینتر هم با 34 گل زده در خط حمله شرایط مناسبی دارد و به اندازه کافی برای مدعی اول قهرمانی و هر تیم دیگری خطرناک به نظر می‌رسد. مشکل اینتری‌ها از جایی شروع می‌شود که بدانیم این تیم تاکنون 22 بار در رقابت‌های این فصل سری‌آ از رقبا گل خورده و آسیب‌پذیر بودن دفاع نراتزوری کاملا عیان است. اینتری‌ها برای باز گرداندن امید به مصاف ناپولی می‌روند و چه بهتر که این پروژه با پیروزی در مقابل صدرنشین به اتمام برسد. در این صورت شاید اینتر را هم به جمع مدعیان قهرمانی این فصل فوتبال باشگاهی ایتالیا اضافه کنیم.

سابقه رویارویی؛ فاقد اهمیت

ناپولی در 10 مسابقه آخر خود مقابل میزبان امروزش در لیگ فقط یک بار موفق به پیروزی شده است. در سوی مقابل اینتری‌ها در هر 8 مسابقه پیشین خود مقابل ناپولی در لیگ همواره دروازه این تیم را باز کرده‌اند. آمار در مجموع تقابل‌های 2 تیم و حتی در سال‌های اخیر کاملا به سمت اینتر سنگینی می‌کند اما شرایط 2 تیم و وضعیت آن‌ها در جدول به گونه‌ای است که شاید تمام این آمار دستکم برای امروز و این فصل بی‌معنا شود و هیبت تازه‌ای از تقابل قدرت‌های فوتبال ایتالیا را شاهد باشیم. شاید برای مرور تاریخی فوتبال به سراغ تعداد بردها، باخت‌ها و گل‌های زده 2 تیم در تاریخ رویارویی‌ها برویم اما امروز و در شهر میلان نبردی برگزار می‌شود که هیچ تاریخی برایش اهمیت ندارد و نوشتن تاریخ جدید مد نظر تیم صدرنشین لیگ است. اینتر برای ادامه فرم خوبش مقابل ناپولی می‌جنگد و حریفِ اینتر برای در هم شکستن این هیبت چندین و چند ساله پا به ورزشگاه خانگی اینتر خواهد گذاشت. جدال بزرگ و سرنوشت‌سازی را پیش رو داریم که شاید یکی از 3 بازی مهم این فصل فوتبال باشگاهی در ایتالیا نام بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا