آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۱۱ نکته که باید پیش از بازی پرسپولیس – ذوب‌آهن بدانید؛ تثبیت جایگاه در صدر

پرسپولیس در آغاز نیم‌فصل دوم میزبان ذوب‌آهن اصفهان است.

دیدارهای هفته شانزدهم لیگ، روز جمعه ۳۰ دی با برگزاری ۳ مسابقه پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین بازی روز، پرسپولیس، میزبان ذوب‌آهن اصفهان است. این بازی از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و باز هم مثل دیدارهای هفته‌های گذشته تماشاگران قادر به حضور در استادیوم نخواهند بود.

 

1- پرسپولیس با ۳۲ امتیاز، نیم‌فصل اول را در رتبه نخست به پایان رساند. این تیم با توجه به اختلافی که با تیم دوم جدول دارد، با هر نتیجه‌ای در این هفته، صدرنشین باقی می‌ماند ولی برای تثبیت موقعیت خود در رتبه نخست احتیاج به پیروزی در این دیدار دارد.

 

2- ذوب‌آهن در پایان نیم‌فصل با ۱۸ امتیاز در رده دهم جدول قرار داشت. این تیم در بهترین شرایط می‌تواند در این هفته تا رده هفتم صعود کند و در بدترین حالت، ذوب‌آهن در رتبه دوازدهم قرار می‌گیرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

3- فرم خوب پرسپولیس در هفته‌های اخیر، باعث صدرنشینی این تیم و فاصله گرفتن از رقبا شده است. این تیم در ۶ بازی گذشته ۴ بار به پیروزی رسیده و ۲ مرتبه هم دیدار این تیم مساوی شده است. ذوب آهن هم در ۶ هفته اخیر، به ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست دست یافته است. این تیم ۳ هفته است که به پیروزی دست نیافته است.

 

4- بر اساس آمار«متریکا» پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه ارائه فوتبال مالکانه است. این تیم بهترین آمار را در درصد مالکیت توپ، دقت پاس و تعداد پاس دارد. علاوه بر این پرسپولیس تیم اول لیگ در نرخ تبدیل شوت به گل است. ذوب‌آهن هم با متوسط ۶.۵ دریبل موفق در هر بازی، تکنیکی‌ترین تیم لیگ است.

 

5- پرسپولیس در ۱۳ مصاف اخیر با ذوب‌آهن در لیگ و حذفی تنها یک شکست و آن هم پس از مسجل شدن قهرمانی در لیگ نوزدهم داشته است. ذوب‌آهن با دریافت ۶۰ گل از هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس در لیگ برتر گل نخورده است. علیرضا بیرانوند سنگربان مطمئن این روزهای پرسپولیس، بدترین آمار خود را برابر ذوب‌آهن به ثبت رسانده است. این دروازه‌بان در ۱۰ بازی مقابل این تیم ۱۲ گل خورده و بیشترین گل خورده را برابر این تیم دارد. ذوب‌آهن تنها تیمی در لیگ برتر است که بیرانوند به طور متوسط بیش از یک گل در هر بازی از آن دریافت کرده است.

 

6- این مسابقه تقابل یحیی گل‌محمدی و مهدی تارتار به روی نیمکت است. گل محمدی سابقه مربیگری در ذوب آهن را دارد و تارتار تجربه بازی در پرسپولیس. گل‌محمدی با ۷ بار غلبه بر تارتار، هیچ مربی‌ای را بیشتر از این در لیگ برتر مغلوب نکرده است. مهدی تارتار هم در ۱۳ مصاف با گل‌محمدی فقط یک بار برنده شده است.

 

7- مهدی رجب‌زاده با ۸ گل، بهترین گلزن تقابل دو تیم است. در ترکیب فعلی دو تیم، مهدی ترابی و امید عالیشاه با ۳ گل بهترین آمار را دارند.

 

8- علیرضا بیرانوند چهره شاخص پرسپولیس در این فصل، با نمره ۷.۴۶ بهترین بازیکن این دوره از لیگ است. بهترین بازیکن ذوب‌آهن هم دروازه‌بان این تیم است. حبیب فرعباسی نمره ۷.۰۹ گرفته است. یورگن لوکادیا که هفته‌هاست فوتبال ایران را ترک کرده همچنان با ۶ گل آقای گل لیگ است. در ترکیب ذوب‌آهن هم ۵ بازیکن با ۲ گل زده بهترین آمار را دارند.

 

9- در ترکیب فعلی پرسپولیس ۳ بازیکن این تیم سابقه عضویت در ذوب‌آهن را دارند. گیورگی گولسیانی، سینا اسدبیگی و دانیال اسماعیلی‌فر این بازیکنان هستند. اسدبیگی فصل گذشته در ذوب‌آهن بازی کرد و شاگرد تارتار بود به جز این بازیکن، کمال کامیابی‌نیا، فرشاد فرجی و علی خدادادی سابقه همکاری با مهدی تارتار را دارند. در جمع بازیکنان ذوب‌آهن هم محمدعلی فرامزی شاگرد گل محمدی بوده است.

10- خبر خوب برای هر دو تیم بازگشت یک مهره کلیدی به تمرینات است. حبیب فرعباسی که به خاطر مصدومیت مدتی غیبت داشت و خلا این بازیکن احساس شد دوباره به تمرینات این تیم اضافه شده و شیخ دیاباته که به خاطر آسیب‌دیدگی‌اش پرسپولیس پس از جام‌جهانی از وجود مهاجم تخصصی بی‌بهره بود ظاهراً شرایط بازی پیدا کرده است. هر ۲ تیم یک هافبک تاثیرگذار خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. مهدی ترابی از پرسپولیس و صادق صادقی از ذوب‌آهن در بازی گذشته کارت قرمز دریافت کردند. سجاد عاشوری هم بازیکنی است که با توجه به مصدومیت ممکن است قادر به بازی نباشد.

 

11- وحید کاظمی داور این مسابقه خواهد بود. این داور با ۶ قضاوت، یکی از فعال‌ترین داوران این فصل از لیگ است. کاظمی برای نخستین بار تقابل دو تیم را قضاوت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا