آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

الهلال به هیچ وجه نمی‌تواند در زمستان یار بگیرد

اخباری که پیرامون بخشش حکم محرومیت الهلال در نقل و انتقالات به گوش می‌رسد، واکنش کارشناسان حقوقی عربستان را در پی داشته است.

روز گذشته کمیته برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان تصمیم گرفت با توجه به عدم تکمیل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022، باشگاه الهلال عربستان، قهرمان دوره قبل آسیا، را به عنوان نماینده این قاره معرفی کند.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد گه باشگاه الهلال به دلیل محکومیت در پرونده محمد کنو، از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات محروم است و نمی‌تواند خود را برای این مسابقه تقویت کند اما از روز گذشته اخبار زیادی پیرامون احتمال بخشش   اتحادیه فوتبال عربستان و کمیته المپیک و لغو این حکم منتشر می‌شود.

اما احمد الامیر، کارشناس حقوقی ورزش، در حساب کاربری خود در این خصوص در توییتر نوشت: «هر حکمی که از طرف اتاق حل اختلاف صادر می‌شود، جز از طریق دادگاه داوری ورزشی قابل ابطال یا رفع یا تخفیف و تبدیل به جزای نقدی نیست و هرکسی غیر از این صحبت کند، سابقه قانونی ورزشی ندارد.»

او در ادامه عنوان کرد: «پیش از این اتفاق نیفتاده بود که کمیته المپیک، حکم عفو یا لغو مجازات‌های CAS را صادر کند و در آینده نیز این اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین این اتفاق از سوی کمیته المپیک عربستان رخ نخواهد داد و اگر این اتفاق بیفتد تضمین لغو عضویت آنها در کمیته بین‌المللی المپیک است.»

گروه نرم افزاری ماهور

البته با این حال ولید الفرج، روزنامه‌نگار ورزشی، در یک برنامه تلویزیونی از فهد بارباع، وکیل و مشاور حقوقی سوال کرد که آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند به الهلال فرصتی برای تقویت بازیکنان خود بدهد یا حکم بخشش این باشگاه را صادر کند؟

بارباع در پاسخ گفت: «بله، فدراسیون فوتبال عربستان می‌تواند با ارجاع موضوع به اتاق حل اختلاف عفو صادر کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا