آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بارسلونا – رئال بتیس : سوپر جام اسپانیا در نقطه جوش؛ یک قدم مانده به ذوق ال‌کلاسیکوی خاورمیانه ای!

رقیب امشب آبی و اناری‌ها کم گل می‌زند و همین طور کم گل می‌خورد.

رئال مادرید وعده دیدار مجدد با رقیب قدیمی را برای فینال در سوپرجام اسپانیا قرار داده است. رئالی‌ها سر قرار آمده‌اند و منتظرند تا حریف خود را در فینال این رقابت‌ها بشناسند. اکنون نوبت ژاوی و تیمش است که با غلبه بر رئال بتیس قرار ال‌کلاسیکو را رسمی کنند و یک نبرد دیگر را برای هواداران این 2 تیم رقم بزنند. با این حال بارسا برای انجام این ماموریت حریف پیچیده‌ای را در مقابل خودش می‌بیند. اگر چه به لحاظ آمار تقابل‌های 2 تیم، آبی و اناری‌ها وضعیت ایده‌آلی دارند اما سبک بازی بتیس نشان می‌دهد بارسلونا برای گذشتن از سد این تیم باید فارغ از اعتماد به نفس تاریخ رویارویی‌ها به میدان بیاید.

 

اوضاع بارسلونا؛ هر اتفاقی هم بیفتد گل نمی‌خوریم

تیم ژاوی تا این جای فصل 12 کلین‌شیت را به ثبت رسانده و با 6 گل خورده در لیگ، بهترین حط دفاعی در میان تیم‌های 5 لیگ معتبر قاره سبز را در اختیار دارد. اگر چه این خط دفاع در بازی‌های گذشته 2 بار مقابل اوساسونا و اسپانیول تسلیم شده و از هر کدام از این تیم‌ها یک گل دریافت کرده اما این خدشه‌ای به عملکرد بی‌نظیر شاگردان ژاوی در دفاع وارد نمی‌کند. آنها با خیالی آسوده از دفاع، لواندوفسکی را برای گلزنی به میدان می‌فرستند و رئال بتیس باید خیلی آماده‌تر از همیشه باشد تا بتواند دروازه آبی و اناری‌ها را باز کند. با این وجود آمار بازی‌های گذشته رئال بتیس مقابل بارسلونا تایید می‌کند این تیم برابر حریف بزرگش بی‌مهابا به میدان می‌آید و دستکم در سال‌های اخیر به خوبی موفق شده قفل دروازه رقیبش را بشکند. رئال بتیس در 8 بازی آخرش مقابل بارسا همواره دروازه این تیم را باز کرده و در 6 مسابقه هم حداقل 2 بار این کار را انجام داده است. بتیس رقیب پیچیده‌ای برای ژاوی و تیمش خواهد بود و آنها برای غافلگیر نشدن در این مرحله باید هوشیار باشند.

 

گروه نرم افزاری ماهور

رئال بتیس؛ مختصر و مفید در تعداد گل

مانوئل پیگرینی هنوز و همیشه از مربیان با اعتبار و صاحب سبک فوتبال اسپانیا به شمار می‌رود. نتایج اخیر تیم پیگرینی نشان می‌دهد این سرمربی تلاش کرده ضعف‌های هجومی را با عملکرد مثبت دفاعی پوشش دهد و رئال بتیس راه به دست آوردن امتیاز حتی در روزهای نه چندان درخشان خودش را به خوبی می‌شناسد. بتیس که در رده چهارم لالیگا به سر می‌برد تا این مقطع فصل هرگز 2 شکست متوالی را تجربه نکرده و تمرکز ویژه سرمربی این تیم روی کسب نتیجه به هر قیمت ممکن است. حریف امشب بارسا با 13 گل خورده آمار مناسبی هم در خط دفاعی دارد و دغدغه اصلی آنها می‌تواند به تعداد نه چندان بالای گل‌های زده مربوط شود. تیم پیگرینی با 19 گل زده تا اینجای فصل در لیگ، خط حمله متوسطی را به نمایش گذاشته و در مجموع بتیس تلاش می‌کند با رد و بدل شدن کمترین گل‌ها به نتایج مورد نظرش دست پیدا کند. آنها فصل گذشته هم در لیگ سعی کردند با همین تئوری بارسلونا را در خانه‌اش مغلوب کنند که این شگرد جواب داد و بتیس با نتیجه یک بر صفر آبی و اناری‌ها را در ورزشگاه خانگی‌شان از پیش رو برداشت. با این وجود، عزم ژاوی و تیمش برای دیدار با رئال مادرید و بردن جام در فصلی که لیگ قهرمانان اروپا را هم از دست داده‌اند و از همه مهم‌تر عملکرد دفاعی بی عیب و نقص بارسلونا، موانع بزرگ سر راه پیگرینی و رئال بتیس در مسابقه امشب خواهد بود. خط حمله متوسط رئال بتیس بهترین خط دفاع اروپا را در مقابل خودش می‌بیند و یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل را پیش رو خواهد داشت.

 

سابقه بازی؛ بارسلونا گل می‌خورد و برنده می‌شود

در 20 رویارویی آخر تیم‌های بارسلونا و رئال بتیس، تیم تحتِ هدایت ژاوی 17 بار برنده میادین بوده و فقط 2 بار طعم شکست را چشیده است. بارسلونا همچنین 13 مسابقه در این مقطع را با حداقل 3 گل زده به پایان رسانده و ثابت کرده برای رویارویی با بتیس فقط به فتح دروازه این تیم فکر می‌کند. این رویکرد بارسلونا البته گل‌های خورده زیادی را هم برایش رقم زده اما این تعداد گل‌های خورده زیاد هم منجر به بهتر شدن آمار حریف امشب بارسا در سابقه تقابل با این تیم نشده است. با این وجود بتیس همان تیمی است که فصل گذشته بارسلونا را در خانه‌اش غافلگیر کرد و با نتیجه یک بر صفر از سد آبی و اناری‌ها گذشت. مادریدی‌ها تماشاگر ویژه این مسابقه خواهند بود و باید دید آنها به قرار خود برای رقم زدن یک ال‌کلاسیکو در سوپرجام اسپانیا می‌رسند یا اینکه پیگرینی و تیمش باز هم می‌خواهند بارسلونا را غافلگیر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا