آخرین مطلباخبارمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بزرگان قاره سبز در کمین پنجره ژانویه؛ منچسترسیتی، بی‌دغدغه یا نگران؟

پپ گواردیولا سرمربی تیمی است که در هیچ پستی کمبود جدی ندارد.

مالکان متمول سیتی برای سرمربی اسپانیایی تیم خود سنگ تمام گذاشته‌اند. بهترین و آماده‌ترین ستاره‌های فوتبال دنیا هر فصل به جمع سیتیزن‌ها اضافه می‌شوند؛ تا جایی که برخی از آن‌ها فرصت بازی کامل پیدا نمی‌کنند و برای حضور در ترکیب ضمن تلاش برای رسیدن به بهترین فرم ممکن باید در صف دیگر ستاره‌ها قرار بگیرند. در همین چند فصل اخیر منچسترسیتی مبلغ سرسام‌آوری را برای خرید مدافعان تراز اول فوتبال جهان هزینه کرده و با این وجود باز هم پپ راضی نشده و با اضافه کردن ناتان آکه و مانوئل آکانجی مجددا بر تعداد مدافعانش افزوده است.

سیتی در دیگر پست‌ها هم بازیکن تراز اول و کلاس جهانی کم ندارد و رویکرد نقل و انتقالاتی این تیم در سال‌های گذشته باعث شده با نگاهی به ترکیب تیم پپ به این واقعیت دست پیدا کنیم که این تیم واقعا در هیچ کجای زمین مهره کم ندارد و دغدغه بزرگ و مشکلی برای رفع کردن در پنجره زمستانی نمی‌بیند. با این وجود همین عادت، حضور قدرتمند در بازار نقل و انتقالات یک بار دیگر غیبت سیتی در پنجره ژانویه و منفعل بودن آنها را نفی می‌کند و احتمالا باز هم شاهد خرید بازیکن از سوی این باشگاه باشیم.

دغدغه اصلی؛ مفهومی بدون مصداق

برای ادرسونِ همیشه آماده جانشین پیدا کنند یا برای کایل واکرِ تاثیر گذار رقیب بتراشند؟ لاپورته، استونز، آکه و آکانجی را با یک مدافع دیگر تحت فشار قرار دهند یا کانسلو را نیمکت‌نشین کنند؟ گوندوغان و رودری را با حریفی تازه مواجه کنند یا جمع گرم هافبک‌های هجومی شامل دی‌بروینه، فودن، محرز، گریلیش و سیلوا را به مرز انفجار برسانند و در نهایت به دنبال بازیکنی بهتر از هالند باشند یا در جستجوی جانشینی بهتر از آلوارس برای خط حمله؟ سیتی در هیچ نقطه‌ای از زمین کم و کسر ندارد. با این وجود برخی کارشناسان معتقدند سرمربی این تیم با از دست دادن فران تورس، رحیم استرلینگ و گابریل ژسوس و به خصوص 2 بازیکن آخر این لیست 3 نفره در مورد استراتژی‌های همیشگی خود کمی خلع سلاح شده و هنوز نتوانسته جانشین این بازیکنان را پیدا کند. از باشگاه منچسترسیتی انتظار می‌رود اگر واقعا چنین دغدغه‌ای را از زبان سرمربی تیم بشنود، فورا برای حل آن دست به کار شود و به رفع مشکل با هر مبلغ ممکن بپردازد. حتی با بر شمردن این موضوع و تایید نظر این کارشناسان، باز هم صحبت کردن از کمبود برای سیتیزن‌ها سخت جلوه می‌کند و واقعا نمی‌شود برای تیم پپ معضلی جدی قلمداد کرد که باید در ژانویه با میلیون‌ها پوند هزینه برطرف شود. در عین حال این کمبود دغدغه هم باعث نخواهد شد سران باشگاه از هزینه کردن میلیون‌ها پوند برای سرمربی موفق خود امتناع بورزند. سیتی در بازار ژانویه حاضر خواهد بود؛ با دغدغه یا بدون آن!

شایعات و احتمالات

گروه نرم افزاری ماهور

با وجود نبود دغدغه جدی برای سیتی در تامین نیازهای فنی باشگاه، شایعات پیرامون این تیم در رابطه به جذب مهره‌های جدید از دیگر باشگاه‌های بزرگ کم‌تر نیستند و در برخی موارد حتی از حجم شایعات خیلی دیگر از رقبا سبقت هم می‌گیرند. پیش از مرور هر شایعه‌ای باید به آخرین خبر در مورد احتمالات نقل و انتقالاتی سیتی در زمستان پرداخت. این آخرین خبر از رضایت سیتیزن‌ها در مورد خرید آلوارس حکایت دارد و ظاهرا این باشگاه قصد دارد در آینده نزدیک هم‌وطن 19 ساله آلوارس یعنی ماکسیمو پرونه را هم به ترکیبش اضافه کند. پپ برای رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان به دنبال گم کرده خویش است. او درسیتی و بایرن، مسی نداشت و اکنون در سرزمین مسی به دنبال بازیکنی است که بتواند جای او را پر کند. در حقیقت گواردیولا خیلی زودتر از مردم آرژانتین به فکر پیدا کردن جانشین برای لیونل مسی افتاده است. انتقال پرونه قطعی به نظر می‌رسد و آرژانتینی‌های سیتی بیش‌تر شده‌اند. آبی‌های منچستری از رقابت بزرگ باشگاه‌های بزرگ برای در اختیار گرفتن جاد بلینگام هم جا نمانده و دوشادوش رئال مادرید، لیورپول و چلسی برای خرید این هافبک مستعد انگلیسی گام برمی‌دارند. انتقال بلینگام با قیمت‌های سرسام‌آوری که در موردش مطرح می‌شود در زمستان سخت به نظر می‌رسد اما اگر باشگاهی بخواهد در همین پنجره و ژانویه این بازیکن را به خدمت بگیرد، سیتی و پپ هم در میدان رقابت حاضر خواهند بود و پا پس نمی‌کشند. دکلان رایس و یوشکو گواردیول هم دیگر بازیکنانی هستند که در رادار خبرهای مربوط به سیتی قرار داشتتند و همچنان هم هستند. با این حال انتقال این 2 ستاره دستکم در ژانویه خیلی شدنی به نظر نمی‌آید. یک خبر جذاب و کمی عجیب هم این روزها در مورد منچسترسیتی به لیست شایعات نقل و انتقالاتی این تیم اضافه شده است. گفته می‌شود این باشگاه به جذب رافائل لیائو، مهاجم گلزن میلان علاقه‌مند است و این در حالی است که سیتی هالند بزرگ و آماده را در ترکیب می‌بیند. البته لیائو قابلیت بازی در پست مهاجمان کناری را هم دارد و در صورت جدی بودن این علاقه و واقعی بودن تمایل سیتیزن‌ها به خرید لیائو، پست خالی برای او در ترکیب مدافع عنوان قهرمانی به چشم می‌خورد. ضمن این که اگر سیتی بخواهد لیائو را جذب کند، کار نگه داشتن این گلزن برای میلان هم آسان نخواهد بود و البته که تصور خط حمله‌ای متشکل از هالند و لیائو خواب را برای رقبای منچسترسیتی حرام خواهد کرد. به جز جذب ماکسیمو پرونه در مورد دیگر خریدهای سیتی و پپ باید منتظر زمان بود و دید این باشگاه برای جبران فاصله با آرسنال در بازار ژانویه چه رویکردی دارد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا