آخرین مطلباخباربازی هاداغمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

به بهانه مسابقه آرسنال و نیوکاسل؛ گام بزرگ بعدی در انتظار صدرنشین

حریف امروز آرسنال می‌تواند تبدیل به ایستگاه توقف صدرنشین شود.

ورزشگاه امارات امروز میزبان جدال بزرگ و سرنوشت‌سازی خواهد بود؛ جدالی که در سال‌های گذشته و با وجود نبودن چنین حساسیتی هم از بازی‌های زیبا و خاطره‌انگیز لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رفت. هنوز پیروزی 7 بر 3 آرسنالی‌ها در مقابل نیوکاسل و تساوی 4 بر 4، 2 تیم در سال‌های قبل چندان قدیمی نشده و هواداران لیگ برتر انتظار یک رقابت نفس‌گیر را از تیم‌هایی دارند که معمولا گل‌های زیادی میانشان رد و بدل می‌شود. 2 تیمی که در روزهای نه چندان درخشان خود هم می‌توانستند در یک مسابقه 8 یا 10 گل را به ثبت برسانند، اکنون در بهترین فرم ممکن به هم برخورد کرده‌اند. آرسنال و نیوکاسل به شدت مترقی هستند و انتظار داریم این 2 باشگاه در سال‌های آینده تیم‌های قدرتمندتری را روانه مسابقات کنند. کسی چه می‌داند. شاید فصل بعد یا چند فصل بعد چنین مسابقه‌ای در حکم تعیین کننده برنده رقابت قهرمانی در لیگ انگلیس باشد. کما این که در همین فصل هم سرنوشت قهرمانی، سهمیه لیگ قهرمانان و بسیاری دیگر از اتفاقات مهم 2 تیم و تیم‌های نزدیک به آنها در گرو نتیجه بازی امروز در امارات است. جدال امروز توپچی‌ها و کلاغ‌ها این قابلیت را دارد که شروع یک رقابت تمام عیار در سال‌های آینده نام بگیرد و 2 تیم برای یک شروع خوب در مقابل یکدیگر آماده می‌شوند.

 

اوضاع آرسنال؛ بهتر از خوب

در 11 بازی گذشته 10 بار پیروز میدان بوده‌اند و هر از چند گاهی هم جشن پیروزی را با چاشنی توقف منچسترسیتی شیرین‌تر برگزار می‌کنند. آرسنال در بالاترین مرز از رویاهایی قرار دارد که پیش از شروع فصل برای به زبان آوردن آنها تردید داشت. تردیدها با درخشش پسران آرتتا کنار رفته و آرزوها از آنچه به نظر می‌رسد به آرسنال و آرسنالی‌ها نزدیک‌ترند. آنها هفته گذشته شروع مهم‌ترین مقطع فصل خود را در برابر برایتون با تاخت و تاز 4 گله درخشان ثبت کردند و برای ادامه این درخشش باید از سد نیوکاسل هم بگذرند و مهیای رویارویی با تاتنهام، منچستریونایتد و منچسترسیتی شوند. 3 امتیاز بازی مهم خانگی مقابل نیوکاسل عصای دست آرتتا و شاگردانش در روزهایی خواهد بود که شاید موفق به پیروزی در میدان نشوند. توپچی‌ها آنقدر خوب به دروازه رقبایشان یورش می‌برند که برخی ضعف‌های دفاعی برایشان پوشش داده می‌شود اما یقینا آرتتا بهتر از هر کسی می‌داند با 3 گل خورده در 2 بازی اخیر نشانه‌هایی از آسیب‌پذیر بودن در دفاع نمایان شده که باید هر چه زودتر رفع شود. خط حمله نیوکاسل قابلیت بهره بردن از کوچک‌ترین ضعف‌ها را دارد. بنابراین یک مسابقه سخت و بزرگ در انتظار میزبانِ صدرنشین مسابقه است که پیروزی در آن در حکم محکم برداشتن دومین گام بزرگ در مسیر رسیدن به رویای شیرین و از همیشه نزدیک‌تر قهرمانی است.

 

گروه نرم افزاری ماهور

اوضاع نیوکاسل؛ آماده و مترقی

کلاغ‌های سنت جیمز پارک در کنار صدرنشین این فصل لیگ برتر انگلیس، تنها تیم‌هایی هستند که تا اینجای فصل فقط یک شکست را در کارنامه دارند. نیوکاسل با مالکان و مدیریت جدید از چیزی که انتظارش را داشتیم کم سر و صداتر بوده و در عین حال و با این حرکت آرام در مسیر رشد از آنچه فکرش را می‌کردیم، بهتر ظاهر شده و نتیجه گرفته است. شاید باورش سخت باشد اما تیم ادی هاو اگر برنده بازی امروز در خانه آرسنال نام بگیرد می‌تواند رفته رفته ادعایش را از کسب سهمیه به تلاش برای رسیدن به صدر ارتقا دهد. آنها یکی از کم‌اشتباه‌ترین نسخه‌های پیشرفت در فوتبال مدرن را به نمایش گذاشتند و یقینا نمونه الهام‌بخشی برای همه باشگاه‌هایی خواهند بود که می‌خواهند از یک تیم متوسط به تیمی مدعی و بزرگ تبدیل شوند. نیوکاسل هم مانند آرسنال تعداد بازی‌های متوالی بدون باختش 2 رقمی شده و در 12 بازی گذشته ضمن تسلیم نشدن در مقابل هیچ رقیبی در لیگ برتر، 5 بار رقبایش را با حداقل 3 گل از پیش رو برداشته و نشان واضحی از ضعف و تعلل در مسابقاتش دیده نمی‌شود. نیوکاسل اگر بتواند با دست پر از امارات بیرون بیاید، مهر تایید بزرگی بر بالا رفتن کیفیت باشگاه و عبور از جمع متوسط‌های لیگ و پیوستن به جرگه بزرگان دریافت خواهد کرد. پیروزی در مقابل آرسنال آن هم در خانه این حریف مدعی یک نقطه عطف در تاریخ جدید باشگاه نیوکاسل به شمار می‌رود و آنها برای رسیدن به چنین نقطه‌ای کم نمی‌گذارند.

سابقه تقابل؛ جشنواره‌های گل

تیم ادی هاو در آخرین رویارویی خود با حریف امروزش، فصل گذشته موفق شده بود در خانه آرسنال را مغلوب کند. با این وجود بسامد بردهای آرسنال در سال‌های اخیر بسیار بیشتر از میهمان امروز است. آرسنال در 9 بازی آخرش مقابل نیوکاسل 8 بار برنده میدان بوده و 7 بار موفق به کلین‌شیت شده و در شرایط خوبی از اعتماد به نفس در مقابل کلاغ‌ها به سر می‌برد. آرتتا تاکنون 6 بار با حریف امروزش روبه‌رو شده که در این بازی‌ها 5 بار برنده میدان بوده و فقط نتیجه یک مسابقه را واگذار کرده است. اضافه بر این باید بدانیم جدال آرسنال و نیوکاسل در بسیاری از مواقع تبدیل به بزرگ‌ترین جشنواره‌های گل در مسابقات لیگ برتر انگلیس شده و مخاطبان انتظار یک رقابت مهیج و زیبا را از 2 تیم دارند. آنها بیش از 10 سال است که هرگز تن به تساوی مقابل یکدیگر نداده‌اند و در این مدت بازی‌هایی با 4 گل، 8 گل و یا 10 گل را هم در برابر یکدیگر داشته‌اند. جالب است بدانیم از زمان آخرین تساوی 2 تیم در سال 2011، در تمام مسابقات 2 تیم، فقط یک بار تیمی که گل اول را زده بازنده میدان بوده و شاید آرتتا و هاو در صدد این هستند که با رعایت چنین الگویی مشت اول را محکم به صورت حریف بخوابانند. دیدار بزرگ و جذابی انتظار طرفداران لیگ برتر انگلیس را می‌کشد که شاید اهمیت آن از تقابل 6 قدرت برتر لیگ با یکدیگر کمتر نباشد. شاید این مسابقه معلوم کند باید بزرگان لیک انگلیس را از این به بعد 7 تیم قلمداد کنیم یا این که نیوکاسل هنوز هم برای آرزوهای بزرگ، کوچک به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا