آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تاتنهام – آرسنال : دربی لندن از نمای نزدیک؛ پیروزی بده، جام ببر!

آرسنال این بار برای نزدیک شدن به قهرمانی باید با تاتنهام بازی کند.

روزهای سرنوشت‌ساز آرسنال از راه رسیده‌اند. توپچی‌ها در مقدمه ورود به این روزها برایتون را بردند و در مقابل نیوکاسل متوقف شدند اما اصل ماجرا قرار است امروز و در خانه دشمن قدیمی آغاز شود. تیم آرتتا در 5 هفته باید با تاتنهام، منچستریونایتد و منچسترسیتی بازی کند و سرمربی این تیم بهتر از هر کسی می‌داند نتیجه این مسابقات تا چه اندازه روی سرنوشت تیمِ رویاپردازش تاثیر خواهد گذاشت. آن‌ها همیشه تاتنهام را در قامت یک رقیب سنتی می‌دیدند و اکنون این رقیب سنتی دروازه ورود به روزهای سخت برای آرسنالی‌ها خواهد بود. تاتنهام این فرصت را دارد که با متوقف کردن آرسنال هم برای کسب سهمیه وضعیت بهتری پیدا کند و هم رویای زیبای رقیبش را خراب کند. دربی شمال لندن حساس‌تر و جذاب‌تر از همیشه در آستانه برگزاری است.

 

اوضاع آرسنال؛ راه قدیمی شاد بودن

تساوی مقابل نیوکاسل را فراموش کنید یا آن را از این زوایه ببینید که تیم آرتتا باز هم تن به شکست نداد و فقط کمی در مسیرش به سمت قهرمانی لیگ برتر انگلیس اصطکاک ایجاد شد. توپچی‌های لندن همان تیمی هستند که 11 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته و در این مدت هم بازی‌های سخت و مهمی را به کام خودشان تمام کرده‌اند. آن‌ها به جز مسابقه هفته قبل در برابر نیوکاسل در تمام بازی‌های این فصل خود در لیگ موفق به باز کردن دروازه رقبا شده‌اند و راه رسیدن به دروازه‌ها را به خوبی بلد هستند. آرسنال یک گام بلند برای تحقق آرزوهایش در پیش دارد که این گام با شکست دادن دشمن قدیمی در شمال لندن آغاز خواهد شد. سرنوشت رویای آرسنال را به نبرد سنتی سفیدها و قرمزهای لندن گره زده است. توپچی‌ها که همیشه و در هر شرایطی از پیروزی در مقابل تاتنهام جان تازه می‌گرفتند و شادی واقعی را تجربه می‌کردند اکنون اگر موفق به شکست دادن این حریف شوند، لیگ برتر شادی ویژه‌ای را هم برایشان به ارمغان خواهد آورد. آرسنالی‌ها سال‌ها بود تمام شادی خود را در دوران کسادی جام و دوری از عناوین از پیروزی مقابل تاتنهام می‌گرفتند و راه رسیدن به شادی این بار هم برای آن‌ها از جدال مقابل تاتنهام می‌گذرد. لیگ برتر با نگارش سرنوشتی خاص و منحصر به فرد یک بار دیگر به آرسنالی‌ها فهماند که برای رسیدن به هر شادی و لبخندی یک مانع پیش پایشان وجود دارد و آن هم تاتنهام است. تاتنهامی که این بار با آنتونیو کونته در ورزشگاه خانگی خودش، عزم انتقام باخت دور رفت و بهتر کردن شرایط برای کسب سهمیه را در سر می‌پروراند.

اوضاع تاتنهام؛ به امید باز گرداندن امید

سفیدهای لندنی هم مانند رقیب خود در شرایط ویژه‌ای به دربی شمال لندن خواهند آمد. تاتنهام که فصل را خوب شروع کرده بود از هفتۀ یازدهم به بعد هرگز موفق نشده 2 بازی متوالی را در لیگ با پیروزی پشت سر بگذارد و خبر خوب برای آرسنالی‌ها این است که تیم کونته بازی قبل خود را برده و اگر نوبتی هم باشد این بار نوبت متوقف شدن تاتنهام است. نتایج نوسانی اخیر سفیدها را از شرایط خوبشان در ابتدای فصل دور کرده و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای این تیم با درخشش نیوکاسل و منچستریونایتد به شدت در خطر است. تاتنهام برای رسیدن به رده چهارم لیگ 2 امتیاز با نیوکاسلِ آماده و مدعی فاصله دارد. رقیب تاتنهام در جدول رده‌بندی به ندرت اشتباه می‌کند و رقیب دیگری هم به نام برایتون هست که پشت سر سفیدهای لندن با قدرت و جدیت پیش می‌رود. برایتون برای پشت سر گذاشتن تاتنهام قادر است کارهایی به بزرگی 3 تایی کردن لیورپول و 4 تایی کردن چلسی را هم به انجام برساند. به این ترتیب کونته و شاگردانش هم اگر می‌خواهند در این رقابت فشرده حرفی برای گفتن داشته باشند، باید کارهای بزرگ انجام دهند و شاید بزرگ‌ترین و بهترین و شادترین کار ممکن برای تاتنهام متوقف کردن آرسنال در تلاش این تیم برای قهرمانی باشد. تاتنهامی‌ها در سال‌های اخیر به خوبی توانسته‌اند قدرت را در دربی لندن به موازنه بکشانند و از حیث اعتماد به نفس و مهره‌های درون زمین چیزی برای بزرگی کردن و انجام ماموریت‌های بزرگ کم ندارند. جدال با آرسنالی که برای رسیدن به قهرمانی می‌خواهد به هر قیمت ممکن برنده دربی باشد، بهترین بخت سفیدها برای ثابت کردن قابلیت‌ها و کسب روحیه برای ادامه رقابت‌های لیگ خواهد بود. در واقع بازی امروز تیم آنتونیو کونته عیار آن‌ها را برای رسیدن به اهدافشان تا پایان فصل مشخص خواهد کرد و تاتنهام اگر بتواند از این بازی خانگی دست پر بیرون بیاید، باید این تیم را در تمام رقابت‌هایی که در آن‌ها درگیر است، جدی بگیریم. شکست در بازی امروز ضربه روحی سنگینی را به بدنه تاتنهام وارد خواهد کرد و جبران آن شاید هفته‌ها به طول بینجامد که ضمن بخشیدن لبخند به دشمنی قدیمی و کمک به قهرمانی آن‌ها، رقبای کسب سهمیه را هم به ولع بیش‌تری برای سبقت و جا گذاشتن تاتنهام می‌رساند. شکست در دربی امروز برای تاتنهام فقط و فقط غم و اندوه و حسرت خواهد بود و کونته و تیمش امروز در خانه خودشان به نبرد با غم و اندوه و حسرت و تلاش برای تبدیل کردن آن به شادی و لبخند و امید به میدان می‌روند.

 

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه بازی؛ برابری در عصر جدید

معادلات دربی شمال لندن در سال‌های اخیر از سنگینی به سمت قرمزها به سوی نوعی برابری حرکت کرده است. آرسنال و تاتنهام در این سال‌ها هر چقدر موفق شده‌اند رقیب خود را شکست دهند، همان قدر هم مقابل حریف سنتی باخته‌اند. برنده بازی قبل آرسنال بوده و این تیم در واقع با پیروزی در مسابقه پیشین انتقام شکست بازی قبل‌تر را از تاتنهام گرفته است. از طرفی تاتنهام هم برد آخرش مقابل توپچی‌ها را در پاسخ به 2 پیروزی متوالی حریف رقم زده و همین طور آرسنال این 2 پیروزی را برای متوقف کردن روند 2 پیروزی تاتنهام در مسابقات پیش از آن به کار گرفته است. 2 تیم حتی تا 6 بازی پیش از این مسابقات ذکر شده هم برد و باخت برابر دارند و مسابقه امروز به نوعی یک دوئل برای سبقت گرفتن هر یک از 2 تیم به شمار می‌رود. عصر جدید لیگ برتر انگلیس حکم به برابری برد و باخت‌های طرف‌های درگیر در نبرد شمال لندن داده و برنده بازی امروز دستکم تا فرا رسیدن رقابت بعدی این موازنه را در هم خواهد شکست. از هر کجای داستان با هر زاویه دید و نقطه نظری و به هر بهانه‌ای به بازی امروز آرسنال و تاتنهام نگاه می‌کنیم به حساسیت ویژه و خاص بودن آن در بین تمامی دربی‌های قبلی 2 تیم در سال‌های اخیر پی می‌بریم. نبرد بزرگ شمال لندن امروز بزرگ‌تر از همیشه خواهد بود چرا که پای سرنوشت ماجراهای بزرگی در میان است.

غایبان دو تیم تاتنهام – آرسنال

تاتنهام: بنتانکور، ریچارلیسون و مورا (مصدوم)

آرسنال: ژسوس و نلسون (مصدوم)

ترکیب احتمالی تاتنهام – آرسنال

تاتنهام (۱-۲-۴-۳): لوریس | لنگله، دایر، رومرو | پریشیچ، هویبرگ، بیسوما، دوهرتی | سون، کین و کولوسفسکی

آرسنال (۳-۳-۴): رمزدیل | زینچنکو، گابریل، سالیبا، وایت | پارتی، ژاکا، اودگارد | ساکا، انکتیا و مارتینلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا