آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

تا سه هفته آینده از سرمربی ملی خبری نیست

احسان قاضی زاده هاشمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نظر خود در مورد اینکه مربی تیم ملی ایرانی باشد یا خارجی تا دو هفته دیگر اعلام خواهد کرد.

او در برنامه صبحانه ایرانی و در پاسخ به سوال مجری برنامه که از نظر مجلس بهتر است مربی تیم ملی ایرانی باشد یا خارجی؟ گفت: اجازه بدهید این موضوع در مجلس و در کمیسیون های تخصصی ارزیابی شود و ما تا دو سه هفته آینده نظر خود را در این باره اعلام خواهیم کرد. در پاسخ به این سوال باید یک کار کارشناسی صورت گیرد و نظرات مختلف هم شنیده شود و در نهایت یک تصمیم تخصصی گرفته شود. به هر صورت در کشور ما دیدگاه های مختلفی در این زمینه وجود دارد. تماشاگران یک نظر دارند و کارشناسان نظر دیگر و در نهایت باید در این زمینه جمع بندی صورت گیرد.

او ادامه داد: آنچه که مسلم است در پی هزینه و سرمایه گذاری در ورزش به خصوص فوتبال دستاورد باید ایجاد شور و نشاط اجتماعی باشد. مجلس به طور جدی پشتیبانی بسیار خوبی از تیم ملی داشت. نگاه ما نگاه حمایتی بود اما از این پس نگاه نظارتی هم خواهیم داشت. پیش از جام جهانی و در نشست هایی که برگزار می شد، حتی وزرا و رئیس سازمان صدا و سیما هم حضور داشتند و همه هدف ما کمک مالی و معنوی به تیم ملی بود اما همان طور که گفتم از این پس نگاه نظارتی خواهیم داشت و در دو سه هفته آینده نظرات را بررسی می کنیم تا به جمع بندی نهایی برسیم. تماس های زیادی از سوی جامعه فوتبال ایرانی هم با ما گرفته می شود که همه این اشخاص و نظرات آنها برای ما قابل احترام است.
نکته جالب در مصاحبه قاضی زاده هاشمی گرفتن فرصت دو سه هفته ای برای ارزیابی این موضوع در مجلس شورای اسلامی است. باید منتظر ماند و دید که آیا فدراسیون فوتبال در این فرصت سرمربی تیم ملی را اعلام خواهد کرد یا منتظر می ماند مجلس هم کار کارشناسی اش را انجام داد و بعد از وصول نظر کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص آینده تیم ملی تصمیم گیری خواهد کرد. به هر صورت جدا از اینکه عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی مهره با نفوذی در ورزش به خصوص فوتبال است؛ باید گفت مجلس شورای اسلامی در جام جهانی با امضا یک مصوبه پشتیبانی مالی خوبی از تیم ملی داشت و به وزارتخانه ها اجازه حمایت مالی مستقیم از تیم ملی را دارد و طبیعتا انتظار دارد در آینده تیم ملی نظرات کارشناسی اش مورد توجه قرار گیرد.

در صورت اهمیت فدراسیون فوتبال به نظرات کمسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در دو سه هفته آینده خبری از انتخاب سرمربی برای تیم ملی نخواهد بود. البته باید به این نکته به صراحت اشاره کرد؛ بر اساس ماده یک اساسنامه فدراسیون فوتبال، فدراسیون فوتبال بالاترین مرجع تصمیم گیری در فوتبال است و ارگان هایی چون وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی می توانند به فدراسیون فوتبال نظر مشورتی بدهند و دخالت مستقیم نمی توانند داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا