آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جام‌جهانی باشگاه‌ها قرعه‌کشی شد؛ رئال مادرید – فلامینگو، فینال احتمالی

ظهر جمعه جام‌جهانی باشگاه‌ها قرعه‌کشی شد.

جام‌جهانی باشگاه‌ها برای سال 2022 ظهر جمعه قرعه کشی شد و تیم‌های حاضر وضعیت خود تا مرحله پایانی را شناختند. این دوره از رقابت‌ها به میزبانی مراکش که تیم ملی آن بزرگ‌ترین شگفتی‌ساز جام‌جهانی 2022 قطر بود، برگزار خواهد شد.

بازگشت رئالی‌ها به مراکش برای تکرار قهرمانی

رئال مادرید در مجموع با احتساب شیوه سابق برگزاری رقابت‌ها در قالب جام بین قاره‌ای، تا کنون 7 بار قهرمان شده و این بار به دنبال کسب هشتمین عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌هاست. در شیوه جدید در قالب جام جهانی باشگاه‌ها رئال مادرید سال 2014 به همراه کارلو آنچلوتی در مراکش موفق شد مقام قهرمانی را به دست بیاورد و پس از آن ۳ بار دیگر این عنوان را تکرار کرد. حالا پس از 9 سال کهکشانی‌ها بار دیگر به مراکش باز می‌گردند تا یکی از جام‌های مورد علاقه خود طی سال‌های گذشته را بار دیگر به دست بیاورند.

همانند همیشه قهرمان اروپا و قهرمان منطقه آمریکای جنوبی کار خود را از مرحله نیمه نهایی در این رقابت‌ها آغاز خواهند کرد که با توجه به قرار گرفتن رئال مادرید و فلامینگو در ۲ سمت جدول به نظر می‌رسد فینال احتمالی رقابت‌ها بین همین ۲ تیم برگزار شود و سایر تیم‌های حاضر به دنبال صعود تا مراحل بالاتر و به دست آوردن پاداش بیشتر باشند و شانس بالایی برای حضور در فینال نداشته باشند؛ هرچند هیچ چیز قابل پیش‌بینی نخواهد بود و شگفتی‌سازی همواره بخشی از رقابت‌های بین‌المللی است.

از آغاز تا پایان

دوشنبه سوم بهمن ماه، دوره جدید جام‌جهانی باشگاه‌ها برای سال 2022 با بازی بین الاهلی مصر یکی از ۲ نماینده قاره آفریقا و اوکلندسیتی نیوزیلند به عنوان نماینده اقیانوسیه آغاز خواهد شد. الاهلی مصر با وجود نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آفریقا به دلیل میزبان بودن الوداد مراکش که عنوان قهرمانی را کسب کرده بود، به دلیل اینکه ۲ تیم از یک کشور در این رقابت‌ها اجازه شرکت ندارند از موقعیت میزبانی الوداد بهره برد و به عنوان نماینده دوم آفریقا جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد. برنده این دیدار به مرحله دوم صعود خواهد کرد و طبق قرعه کشی انجام شده ششم بهمن به مصاف سیاتل ساندرز آمریکا قهرمان منطقه کونکاکاف خواهد رفت.

در مرحله دوم بازی‌ها ۲ تیم دیگر به رقابت‌ها اضافه خواهد شد و دیگر بازی مرحله دوم را برگزار می‌کنند. الوداد مراکش به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا به مصاف الهلال عربستان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت و دیگر دیدار ششم بهمن ماه را برگزار می‌کند. پس از مشخص شدن تکلیف ۲ بازی مرحله دوم، تیم‌ها ۳ روز استراحت می‌کنند تا اولین دیدار مرحله نیمه نهایی نهم بهمن برگزار شود. فلامینگو، قهرمان منطقه آمریکای جنوبی در این مرحله در انتظار برنده دیدار الوداد مراکش و الهلال عربستان خواهد بود تا برای فینالیست شدن به میدان برود.

گروه نرم افزاری ماهور

در سوی دیگر جدول رئال مادرید حداقل روی کاغذ رقیب راحت‌تری نسبت به همتای برزیلی خود دارد و به مصاف برنده دیدار سیاتل ساندرز و الهلی مصر – اوکلند سیتی خواهد رفت تا شانس خود برای حضور در فینال را امتحان کند. در نهایت پنجشنبه سیزدهم بهمن ماه ۲ دیدار رده‌بندی و فینال جام جهانی باشگاه‌ها برگزار خواهد شد و جانشین چلسی که قهرمان دوره قبلی بازی‌ها است به دنیای فوتبال معرفی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا