آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

جیانلوکا ویالی، سرمربی سابق چلسی در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

جیانلوکا ویالی، سرمربی سابق چلسی در سن 58 سالگی در پی نبرد طولانی مدت با سرطان درگذشت.

مهاجم سابق آبی ها، یوونتوس، سمپدوریا و کرمونزه در روزهای بازی خود 59 بازی ملی برای ایتالیا انجام داده بود.

پس از اعلام خبر درگذشت جانلوکا ویالی، مهاجم سابق یوونتوس و چلسی در سن 58 سالگی، دنیای فوتبال بار دیگر در ماتم است.

پس از مرگ نابهنگام پله و سینیشا میهایلوویچ، یکی دیگر از اسطوره های این بازی متأسفانه نبرد طولانی مدت خود را با سرطان از دست داد.

ویالی برای دومین بار در سال 2021 به سرطان لوزالمعده مبتلا شد، در حالی که قبلاً در آوریل 2020 پس از 17 ماه مبارزه با همین بیماری، آن را پشت سر گذاشته بود.

گروه نرم افزاری ماهور

او هنوز در تابستان 2021 در فوتبال فعال بود و در کنار دوست صمیمی خود روبرتو مانچینی به عنوان رئیس هیئت کار می کرد؛ در حالی که ایتالیا در یورو 2020 افتخار کسب می کرد.

ویالی که در کرمونا متولد شد، دوران بازی خود را با تیم محلی کرمونز آغاز کرد و به آنها کمک کرد تا قبل از جلب توجه باشگاه‌های بالاتر از هرم فوتبال ایتالیا، به سری B صعود کنند.

سمپدوریا در سال 1984 با همکاری سازنده ای که با مانچینی به وجود آمد، به پتانسیل آشکار خود دست یافت و این زوج با نام مستعار «دوقلوهای گل» به عنوان قهرمانی تاریخی سری آ در فصل 91-1990 الهام بخش شدند.

ویالی همچنین با سمپ سه جام ایتالیا و جام برندگان جام اروپا را به دست آورد، در حالی که به فینال جام ملت های اروپا 1992 رسید، پیش از انتقال رکورد 12.5 میلیون پوندی به یوونتوس.

یک تاج دیگر در سری آ، جام ایتالیا و جام یوفا در تورین فتح شد، اما نقطه برجسته بدون شک حضور چهار ساله با بیانکونری با شکست آژاکس در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1996 رقم خورد.

ویالی آبی ها را به جام لیگ و جام برندگان جام هدایت کرد و در سال 1999 با 259 گل باشگاهی از 673 بازی از بازی کنار رفت.

ویالی به عنوان سرمربی به چلسی کمک کرد تا در آخرین فینال که در ورزشگاه قدیمی ومبلی در سال 2000 بازی شد، قهرمان جام حذفی شود، اما تنها در پنج بازی در فصل 01-2000 اخراج شد.

او در فصل 2001-2002 مدت کوتاهی را به عنوان سرمربی در واتفورد سپری کرد، اما پس از ترک ویکاریج رود، توجه خود را به متخصصان معطوف کرد.

در سطح بین المللی، ویالی 59 بازی ملی برای ایتالیا انجام داد و 16 گل به ثمر رساند. او در یورو 88 در تیم تورنمنت قرار گرفت و در سال 1990 به ایتالیا در نیمه نهایی جام جهانی کمک کرد.

منبع:www.goal.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا