آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

درویش: قرار است یک تیم خاص قهرمان شود، نه پرسپولیس/ داور مقصر نیست، او تابع اوامر است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از عملکرد داور دیدار با آلومینیوم انتقاد کرد و گفت که قرار نیست اجازه قهرمانی به سرخ‌پوشان داده شود.

رضا درویش پس از تساوی بدون گل پرسپولیس مقابل آلومینیوم که در ورزشگاه آزادی رقم خورد، اظهار داشت:کسی که خودش به خواب زده، محال است بتوان بیدارش کرد. باید تبریک بگویم به آن طراحانی که برنامه‌ریزی کردند تا پرسپولیس طی 6 هفته به حقش نرسد و از حق مسلم خود دور باشد. بنای‌شان این است که یک تیم خاص قهرمان شود و پرسپولیس نشود. من قبلا هم گفتم اگر ملاک فوتبالی باشد، هیچ تیمی به لحاظ فوتبالی قادر به شکست دادن ما نیست و من هم قادر به اختیار گرفتن ماورای فوتبال را ندارم.

 

وی افزود: هفته قبل اعضای هیئت رئیسه فدراسیون را در مجلس دیدم و آنها و رئیس رئیس این مسائل را گفتم، آنها پاسخ دادند که «حق با تو است». من می‌گویم 6 تا حق با من به آنها می‌دهم و 2 امتیاز به من بدهند. باید از آنهایی که این طراحی را کرده‌اند، بپرسند این الگو و طرحی که قرار است پرسپولیس قهرمان نشود و تیم دیگری به قهرمانی برسد، چیست؟

درویش ادامه داد: اگر یک هفته، دو هفته، سه هفته، چهارم هفته، پنج هفته و شش هفته اتفاقات داوری باشد، غیر طبیعی به نظر می‌رسد. حتماً یک دلیلی دارد و باید از آنها پرسید. متاسفانه در فدراسیون هم کسی پاسخگو نیست. اگر بخواهیم شکایت هم کنیم، چه کسی قرار است به آن رسیدگی کند؟

 

گروه نرم افزاری ماهور

مدیرعامل پرسپولیس عنوان کرد: به نظر شما نباید اعتراض کرد؟ در صحنه مربوط به اخراج بیرانوند اولاً آن صحنه آفساید بود، دوماً صحنه خطرناک نبود که کارت قرمز بدهد، سوما چهار بازیکن تیم ما جلوتر از بیرانوند بودند.

 

وی با اشاره به صحنه مشکوک پنالتی روی دیاباته و ترابی گفت: چرا داور آن صحنه‌ها را پنالتی نگرفت؟ طفلک داور هم مقصر نیست، شاید به او می‌گویند و تابع اوامری است که به او ابلاغ می شود. این داور اشتباه کرد، داور بازی قبلی و داور دیدار جام حذفی چه؟ هر دو گل حریف ما در جام حذفی یا آفساید بود یا خطا. چگونه ممکن است که رئیس فدراسیون به این مسائل رسیدگی نکند؟ یا فوتبال اولویت‌شان نیست یا این اولویت روی چیزهای دیگر است. اگر اولویت فوتبال و هواداران باشد، یک کاری انجام می‌دهند. واقعاً چه کاری در این مدت انجام شد؟

 

درویش در پاسخ به این سوال که «آیا نگران داوری دیدار جام حذفی با سپاهان نیستید؟» گفت: احتیاجی نیست که نگران باشم، چون بنا نیست اجازه برد بدهند. فکر کردم به لحاظ فوتبالی می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم و بازیکن بگیریم، ولی وقتی قرار است نتایج به صورت غیر فوتبالی رقم بخورد، کاری نمی‌توان کرد. الان از گل‌محمدی چه توقعی می‌توان داشت؟ او چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟ اگر بناست که زحمات او را با 2 سوت به باد بدهند، مربی و مدیر و بازیکن که نقشی ندارند. وقتی قرار است جای دیگری تصمیم‌گیری شود، داور و سایر عوامل هم تابع هستند. من به آنها و تا قبل از اینکه جام تمام نشده، تبریک می‌گویم.

 

وی درباره لزوم استفاده از VAR خاطرنشان کرد: این مسئله به باشگاه‌ ربطی ندارد. وقتی استادیوم را اجاره می‌کنیم، ابزارش هم اجاره می‌شود. انحراف فوتبال این است که افکار را به سمت وار معطوف کنند. اگر داور هم ببیند که پنالتی است، باید خطا بگیرد و اگر نباشد، آیا می‌تواند پنالتی بگیرد؟ تو را به خدا اینگونه نگویید که اگر VAR باشد، همه دردها مداوا می‌شود. مگر وقت اضافه را VAR تعیین می‌کند؟ من نمی‌گویم VAR نباشد، این از الزامات است، ولی می‌گویم که اساساً تصمیم این است که اجازه ندهند کسی تیمی که فوتبالش بهتر است، برنده بیرون بیاید. وقتی این اساس باشد، خب بود و نبود VAR فرقی ندارد.

 

درویش در پایان گفت: اگر باز هم VAR آمد و اوضاع به همین‌گونه بود، باید بگوییم که این بار چه چیزی بیاوریم؟ باید از آن کسی را تصمیم‌ساز است و می‌خواهد بازی‌ها به این شکل باشد، در اول فصل بپرسیم که تصمیم چیست و تکلیف خودمان را بدانیم که در چه سطحی مسابقه بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا