آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

دشان با فرانسوی‌ها تمدید کرد/ تحقق رؤیای زیدان؛ شاید وقتی دیگر

سرمربی تیم ملی فرانسه قرارداد خود با فدراسیون فوتبال این کشور را تمدید کرد و به این ترتیب سناریوی روی کار آمدن زیدان به عنوان جانشین او منتفی شد.

فدراسیون فوتبال فرانسه با انتشار بیانیه‌ای رسمی از تمدید قرارداد دیدیه دشان به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور تا سال 2026 خبر داد.

 

قرارداد قبلی دشان با خروس‌ها تا پایان جام جهانی اعتبار داشت و شامل بندی می‌شد که به او اجازه می‌داد در صورت رساندن تیمش به مرحله نیمه نهایی، به میل خودش آن را تمدید کند. فرانسه به فینال رسید و این بند فعال شد اما دشان با توجه به ناکامی مردانش در فینال مقابل آرژانتین کمی صبر کرد تا تصمیم نهایی را بگیرد و اکنون اعلام شده که او می‌خواهد سه سال دیگر به کارش در تیم ملی فرانسه ادامه دهد.

به این ترتیب دشان 54 ساله تا جام جهانی بعدی به هدایت تیمی که 4 سال قبل در روسیه با آن قهرمان جام جهانی شد ادامه خواهد داد.

 

گروه نرم افزاری ماهور

کارنامه دشان در تیم ملی فرانسه به عنوان سرمربی شامل 139 بازی، 89 پیروزی، 28 تساوی، 22 شکست، 279 گل زده و 119 گل خورده می‌شود. او نه تنها با این تیم قهرمان جام جهانی 2018 بلکه فاتح لیگ ملت‌های سال 2021 شد و در یورو 2016 نیز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. دشان پنج سال پیش هدایت خروس‌ها را برعهده گرفت.

 

با ابقای دشان به عنوان سرمربی تیم ملی فرانسه، گزینه اصلی جانشینی او یعنی زین‌الدین زیدان باید همچنان منتظر بماند تا به رؤیای همیشگی‌اش برای هدایت خروس‌ها برسد. او از دو سال پیش که دست از هدایت رئال مادرید کشید، همچنان بدون تیم است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا