آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز

دو ایرانی در لیست پیشنهادی تیتان اسپورت؛

طارمی جایزه مرد سال آسیا را می‌خواهد

نشریه تیتان اسپورت برای دهمین سال متوالی، بهترین بازیکن سال آسیا را انتخاب خواهد کرد.

نشریه تیتان اسپورت از معدود رسانه‌های فوتبال در قاره آسیاست که به شکلی جالب، هر ساله با نظرخواهی از روزنامه‌نگاران آسیایی و همچنین پوشش‌دهندگان رسانه‌ای فوتبال آسیا، مرد سال قاره کهن را انتخاب می‌کند. جایزه‌ای که البته مراسم خاصی برای اهدای آن برگزار نمی‌شود اما اغلب در حواشی تمرین یا مسابقات، در اختیار بهترین بازیکن قرار می‌گیرد.

پیش از این تیتان اسپورت 9 دوره نظرسنجی خود را برگزار کرد که 7 بار جایزه مرد سال آسیا به سون هیونگ مین، ستاره تیم‌ملی کره جنوبی رسید. در سال 2014 او پیراهن بایرلورکوزن را برتن داشت و سپس به عنوان بازیکن تاتنهام این جایزه را گرفت.

سال گذشته اگرچه سون با قاطعیت و 242 امتیاز به عنوان بهترین بازیکن قاره معرفی شد اما دو ایرانی نیز در تعقیب او بودند. سردار آزمون 111 امتیاز به دست آورد تا در جایگاه دوم قرار بگیرد و مهدی طارمی نیز با 90 امتیاز پشت سر او ایستاد.

گروه نرم افزاری ماهور

حالا امسال در لیست پیشنهادی تیتان اسپورت که برای هیئت ژوری ارسال شده، نام دو بازیکن ایرانی دیده می‌شود: سعید عزت‌اللهی و مهدی طارمی. این لیست 25 نفره البته فهرستی است از بازیکنان پیشنهادی و داوران می‌توانند به بازیکنان دیگری هم رای بدهند اما حضور و درخشش عزت‌اللهی در الغرافه و همچنین سه بازی برای ایران در جام جهانی باعث شده تا او نیز در کنار طارمی که ستاره تمام عیار پورتو در سال 2022 بود، قرار بگیرد.

در لیست پیشنهادی، 7 بازیکن از ژاپن حضور دارند و پس از سامورایی‌ها، کره جنوبی با 4 و استرالیا و عربستان با 3 نماینده، از بیشترین تعداد نماینده برخوردار هستند.

نظرخواهی تیتان اسپورت به این شکل است که داوران نام 5 بازیکن را به ترتیب قرار می‌دهند که نفر نخست شش امتیاز خواهد گرفت و سایرین از 4 تا 1 امتیاز دریافت می‌کنند. در آخر مجموع امتیازات، نفر برتر را مشخص می‌کند. همچنین در صورت تساوی امتیازات، بازیکنی که بیشترین رای 6 امتیازی را گرفته باشد، مرد سال آسیا خواهد بود.

البته تفاوت جایزه تیتان اسپورت با ای اف سی در این است که بازیکنان آسیایی شاغل در سایر قاره‌ها و همچنین بازیکنان خارجی شاغل در تیمهای آسیایی نیز در بین گزینه‌ها قرار می‌گیرند.

نکته جالب اینکه سردار آزمون برای دو سال متوالی در جایگاه دوم این نظرسنجی قرار گرفت اما شرایط امسال او باعث شده تا در لیست پیشنهادی قرار نداشته باشد؛ هرچند که داوران امکان رای دهی به او را خواهند داشت.

کیسوکه هوندا (2013) و شینجی اوکازاکی (2015) دیگر برندگان این نظرسنجی هستند تا جایزه مرد سال آسیا در سیطره فوتبالیست‌های شرق آسیایی قرار داشته باشد اما درخشش مهدی طارمی در جام جهانی و حضور او در جایگاه چهارم برترین گلزنان 2022 یوفا باعث شده تا طرفداران فوتبال بیش از همیشه امیدوار به صدرنشینی یک ایرانی در این نظرخواهی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا