آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

رکورد جهانی پله: تنها کسی که سه جام جهانی دارد

پله با سه قهرمانی جام جهانی به عنوان پرافتخارترین بازیکن این مسابقات در طول تاریخ شناخته می‌شود.

پله تاریخ فوتبال برزیل است. رکوردها و جوایز بیشماری که در دوران حرفه ای طولانی خود دریافت کرد، این برزیلی را به یک افسانه تبدیل کرد. به حدی که امروزه نمی توان عظمت کانارینا (لقب تیم ملی برزیل) را بدون چهره ستاره فقید برزیلی تصور کرد.

پله در چهار جام جهانی (1958، 1962، 1966 و 1970) شرکت کرد و در سه جام جهانی (1958، 1962 و 1970) قهرمان شد و به عنوان فوتبالیستی با بیشترین قهرمانی، نام خود را تا ابد جاودانه کرد. او این کار را به تنهایی انجام نداد، بلکه با نام های بزرگ تاریخ فوتبال مانند ماریو زاگالو، گارینچا، دیدی، واوا، نیلتون سانتوس، دژالما سانتوس، ریولینو یا توستائو هم در دوره درخشان تاریخ سلسائو حضور داشتند اما بدون شک پله چهره ای بود که در حداقل دو جام جهانی 1958 و 1970 بیشترین نقش را ایفا کرد.

در سال 1962 او فقط توانست دو بازی انجام دهد که در آنها یک گل به ثمر رساند و سپس مقابل چکسلواکی مصدوم شد. او مدال سال 1962 را در اختیار نداشت تا اینکه در سال 2007 فیفا مدال قهرمانی آن مسابقات را به او داد؛ در آن زمان این مدال فقط به فوتبالیست هایی تعلق می‌گرفت که در فینال بازی می‌کردند.

نمایش او در جام 1962 با قهرمانی‌های 1958 و 1970 در تضاد کامل بود. در سال 1958، پله خود را به جهانیان نشان داد و تبدیل به یک فوق ستاره شد. در سن 17 سالگی، او به همراه گارینچا در اعطای اولین قهرمانی تاریخ جام جهانی به کشور آمریکای جنوبی همه کار کردند و شروع کننده قهرمانی‌های پرافتخارترین تیم جام جهانی لقب گرفتند.

گروه نرم افزاری ماهور

پله در سال 1958 در ورزشگاه‌های سوئد در اولین جام جهانی تلویزیونی اروپا ظاهر شد و ثابت کرد که یک ستاره واقعی است. در سال 1962 با مصدومیتی روبرو شد که پس از بازی دوم او را از جام خارج کرد اما در سال 1970 عملکردی را از خود نشان داد که آن جام به عنوان جام جهانی پله شناخته شد.

او که از قبل ستاره شده بود، این بار نقش یک فوق ستاره را ایفا کرد. پس از جام جهانی 1966 که برزیل در مرحله اول شکست خورد، پله می‌خواست انتقام بگیرد و چهار سال بعد به خواسته‌اش رسید.

تقریباً 30 سال سن داشت و در بالاترین نقطه دوران حرفه ای خود ، در آنجا درس گلزنی داد (4 گل) و در فینال، یک گل و دو پاس گل را ثبت کرد تا با قهرمانی از فوتبال ملی برود. حالا برزیل در سوگ بهترین گلزن تاریخ خود (77 گل) نشسته که سه جام جهانی را بالای سر برد و بعید است به این زودی‌ها کسی به گرد پایش هم برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا