آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

سیتی و آرسنال باز هم مقابل یکدیگر؛ استاد و شاگرد، چشم در چشم

2 تیم منچسترسیتی و آرسنال در مرحله بعدی جام حذفی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

در «حماسه تروا» تمام حاضران در جنگ مدت‌ها صحبت از رویارویی 2 قهرمان 2 ارتش می‌کردند. آشیل و هکتور با یکدیگر مقایسه می‌شدند، در کلام دیگران در مقابل هم قرار می‌گرفتند و به نوعی همه منتظر رویارویی این 2 قهرمان بودند. اگر چه این رویارویی به تاخیر افتاد اما سرنوشت چاره‌ای جز پذیرفتن تقابل هکتور و آشیل نداشت و این مقایسه‌ها و رقابت کلامی باید در یک نقطه به نتیجه می‌رسید. توپچی‌های لندن ماجراجویی بزرگی را شروع کردند و آنقدر خوب نتیجه گرفتند که در مقابل مدافع عنوان قهرمانی ایستاده‌اند و بالاتر از آن‌ها صدرنشین لیگ برتر انگلیس هستند. آنها با یکدیگر مقایسه می‌شوند، در کلام اهالی فوتبال در مقابل هم قرار می‌گیرند و به نوعی همه منتظر رویارویی این 2 مدعی این فصل فوتبال باشگاهی انگلیس هستند. لیگ انگلیس مانند «حماسه تروا» رویارویی این 2 قدرت را به تاخیر انداخت اما فوتبال چاره‌ای جز قرار دادن این 2 مقابل یکدیگر ندارد و در تازه‌ترین اتفاق در مورد این 2 تیم، مشخص است که نبرد پپ و آرتتا 3 راند خواهد داشت چرا که در جام حذفی هم قرار است با یکدیگر چشم در چشم شوند.

 

نبردی که همه منتظر دیدنش هستند

نه پپ گواردیولا مردی است که به این زودی و آسانی تسلیم رویا پردازی آرسنال و صدرنشینی این تیم شود و نه میکل آرتتا کسی است که دست از رویا پردازی و تلاش برای غلبه بر استادش بردارد. آرسنال و منچسترسیتی بازی به بازی و هفته به هفته با یکدیگر مقایسه می‌شوند. حتی در گزینه‌های خرید در این پنجره نقل و انتقالات هم کارشناسان فوتبال در پی این هستند که بدانند کدام یک از این 2 تیم رویکرد بهتری خواهد داشت. بازی آن‌ها در دور رفت لیگ برتر انگلیس به تعویق افتاد تا در ماه‌های آینده به جای یک مسابقه شاهد 2 بار رویارویی استاد و شاگرد برای فتح لیگ برتر انگلیس باشیم. اکنون جام حذفی هم از قافله عقب نمانده و با قرار دادن توپچی‌ها و سیتیزن‌ها رو در روی هم می‌خواهد راند سوم این مبارزه را برگزار کند. در انگلیس همه منتظرند ببیند مچ اندازی پپ و شاگرد سابقش به نفع چه کسی تمام خواهد شد و 3 مسابقه پیش روی 2 تیم عطش هواداران لیگ انگلیس را برای تماشای نبرد سیتی و آرسنال برطرف خواهد کرد.

 

گروه نرم افزاری ماهور

جام حذفی؛ تنها امید آرسنال

وضعیت برای آرسنالی‌ها در مسابقات رو در رو با منچسترسیتی در سال‌های اخیر فاجعه‌آمیز بوده است. قرمزهای لندنی تا جایی که ممکن بوده نتایج را به حریف آبی‌پوش منچستری واگذار کرده‌اند. سیتی هر 6 بازی آخرش مقابل آرسنال را با برتری پشت سر گذاشته و در این 6 مسابقه فقط 2 گل از رقیبش دریافت کرده است. همچنین از سال 2016 تاکنون آرسنال در 17 مسابقه فقط موفق شده 2 بار از سد منچسترسیتی بگذرد و این تیم را شکست دهد. سیتیزن‌ها در 12 جدال پیشین خود با آرسنال، 8 بار زمین را بدون گل خورده ترک کرده‌اند. با این حال یک نکته در مورد تقابل سیتی و آرسنال وجود دارد که برای قرمزهای لندنی امید بخش خواهد بود و آن هم به قرعه آن‌ها در جام حذفی مربوط می‌شود. آرسنال در حالی در مرجله بعدی جام حذفی به مصاف سیتی می‌رود که در 6 سال گذشته فقط در این رقابت موفق به پیروزی در مقابل تیم پپ گواردیولا شده است. آن‌ها در این مدت 2 بار در جام حذفی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که تنها بردهای آرسنال در این مقطع در همان 2 مسابقه رقم خورد. فارغ از تمام این مسائل و واقعیت‌های موجود، اصل ماجرا این است که جنگ بزرگ در فوتبال انگلیس با برخورد سوم آرسنال و سیتی بزرگ‌تر خواهد شد. 2 تیم تا پیش از این برای قهرمانی لیگ با یکدیگر رقابت می‌کردند و اکنون در جام حذفی هم برای رسیدن به قهرمانی باید از سد یکدیگر عبور کنند. این فصل لیگ برتر را به نام رقابت آرسنال و سیتی به یاد خواهند آورد. فصلی که شاگرد پپ گواردیولا در پی سبقت از استاد موفق خود بود و در این مسیر نمایش خوبی هم ارائه کرد. آشیل و هکتور این فصل فوتبال باشگاهی انگلیس توپچی‌ها و سیتیزن‌ها هستند که سرنوشت فوتبال، رویارویی آن‌ها را غیر قابل پیش‌گیری می‌داند و فقط باید منتظر بود و تماشا کرد که برندۀ این نبرد بزرگ کدام تیم خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا