آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

لیورپول – چلسی : بزرگان بحران زده لیگ برتر چشم در چشم یکدیگر ؛ من درد مشترکم !

چلسی و لیورپول برای فرار از بحران با یکدیگر دیدار می کنند .

آنها شاید انتظار داشتند که در رقابت قهرمانی با مشکل مواجه شوند اما هرگز انتظار چسبیدن به مرز نیمه پایینی جدول را نداشتند. با این حال تاریک‌ترین رویای قرمزهای لیورپولی و آبی‌های لندنی به واقعیت تبدیل شده و آن‌ها نه برای قهرمانی و نه حتی در رقابت کسب سهمیه بلکه برای دفاع از حیثیت خود می‌جنگند. لیورپول و چلسی در حالی به مصاف هم می‌روند که رتبه‌های نهم و دهم جدول رده‌بندی را اشغال کرده‌ و به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند قهرمانی در این فصل رقابت‌های لیگ برتر است. سرمربیان 2 تیم و به خصوص سرمربی چلسی، گراهام پاتر خطر مطرح شدن گزینه‌های جانشین را احساس کرده‌اند و آنفیلد امروز میزبان 2 تیم بزرگ تحت فشار در فوتبال باشگاهی انگلیس خواهد بود.

 

اوضاع لیورپول؛ امید به بازگشت

قرمزهای آنفیلد با جذب کودی گاکپو به زعم خودشان برای ضعف‌های تاکتیکی تدبیر کرده‌اند و برای معلوم شدن عیار این تدبیر تاکتیکی، شاید مسابقه امروز در مقابل چلسی محک خوبی باشد. لیورپولی‌ها در بازی‌های اخیر خود آمار جالبی را ثبت نکرده‌اند و برای خروج از بحران نسبت به میهمان امروز خود آرزوهای بیش‌تری دارند. تیم یورگن کلوپ در بازگشت به رقابت قهرمانی دست‌های تسلیمش را بالا برده اما قرار نیست در همه اهداف خود تسلیم شود و چلسی همان رقیب بزرگی است که لیورپول با غلبه بر آن می‌تواند بخشی از اعتماد به نفس خود را باز یابد. امید در سکوهای آنفیلد بیش‌تر از اردوی آبی‌های میهمان به چشم می‌خورد و پیروزی در مقابل چلسی به منزلۀ چشمک ستاره بخت به امیدواری لیورپولی‌هاست. اگر این امیدها با یک توقف دیگر مواجه شوند، کار کلوپ و لیورپول در ادامه سخت‌تر هم می‌شود. ضمن این که لیورپول یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت‌های سال‌های اخیرش را در ترکیب نمی‌بیند و ویرجیل فن‌دایک به علت مصدومیت در بازی امروز تیمش غایب خواهد بود.

 

گروه نرم افزاری ماهور

اوضاع چلسی؛ پاتر در منطقه خطر

ستارۀ بخت مرد انگلیسی در استمفوردبریج از نور افشانی باز ایستاده و گراهام پاتر روزهای خوبی را در لندن نمی‌گذارند. برای تایید کم‌صبری اداره‌کنندگان چلسی، احتیاج به پیدا کردن دلیل نداریم و خود فرایند شروع به کار پاتر موید این پدیده است. فشارها روی سرمربی شیرهای لندنی از آخرین روزهای کار توماس توخل هم بیش‌تر شده و محبوبیتی برای او نزد عده کم‌تر هواداران آبی‌پوش امروز در آنفیلد هنوز شکل نگرفته است. مرد اول نیمکت چلسی احتیاج به انجام موفق یک پروژه سخت وبزرگ برای کسب حمایت توسط هواداران و مالک باشگاه دارد و این نیاز، امروز در آنفیلد ظرفیت پوشش داده شدن خواهد داشت. اگر چلسی بتواند با دست پر از خانه لیورپول بیرون بیاید، سایۀ گزینه‌های جانشین پاتر دستکم برای مدتی فرو خواهد نشست و اگر هر اتفاقی به جز پیروزی در بازی امروز چلسی رقم بخورد، بعید نیست یکی از بمب‌های این باشگاه پس از خرید بازیکنان متعدد، تغییر مجدد سرمربی در آینده نزدیک باشد. چلسی که خطر نزدیک‌تر شدن استون‌ویلا و افتادن در نیمه پایینی جدول را هم بیخ گوش خود احساس می‌کند برای دفع خطر باید در مصاف با کلوپ و شاگردانش خودی نشان بدهد و خریدهای جدید تیم را به کلیدهای بیرون رفتن از شرایط بحرانی تبدیل کند. البته به نظر نمی‌رسد سلسلۀ خریدهای پر سر و صدای آبی‌ها به این زودی و راحتی قطع شده باشد و آن‌ها هنوز هم در پی تغییر برای بازگشت به جایگاه سابق خود هستند و پاتر باید امیدوار باشد با کسب نتیجه در بازی امروز و مسابقات بعدی تیمش در لیست تغییرات مد نظر باشگاه قرار نگیرد. اوضاع چلسی بحرانی‌تر از لیورپول برآورد می‌شود و شیرهای لندنی مانند حریف امروز خود از معضلی به نام مصدومیت در بالاترین حد ممکن رنج می‌برند.

سابقه رویارویی؛ به نام قرمزهای آنفیلد

میزبان بازی حساس امروز لیگ برتر انگلیس در سال‌های اخیر به خوبی از خجالت حریف بزرگ لندنی خود درآمده و قافیه این نبرد را در مشت خودش گرفته است. لیورپول در 12 بازی آخرش مقابل چلسی در تمام رقابت‌ها فقط 2 بار بازنده میدان بوده و 7 پیروزی را در کارنامه دارد. لیورپول همچنین از سال 2014 تاکنون در رقابت‌های لیگ فقط 2 شکست مقابل چلسی را تجربه کرده و به نوعی آبی‌های لندن حریف بزرگ مورد علاقه کلوپ و تیمش به شمار می‌روند. از سوی دیگر آخرین پیروزی قرمزها در مقابل چلسی در لیگ هم به 3 بازی قبل باز می‌گردد و آن‌ها در 3 بازی اخیر 2 تساوی و یک باخت را تجربه کرده‌اند. ظاهرا چلسی در مسیر ترمیم کارنامه سال‌های اخیر خود در مقابل میزبان بزرگ امروزش قرار دارد و شاگردان کلوپ عزم ایستادگی در این مسیر را دارند. چلسی و لیورپول در حالی با یکدیگر دیدار می‌کنند که دردهای مشترک و درک متقابلی از وضعیت یکدیگر دارند. هر 2 سوی این نبرد پرهوادار را تیم‌هایی در برگرفته که برخلاف نام و نشان و افتخار و حجم هوادار و تراز مالی در میانه جدول جا خوش کرده‌اند و برای آرزوهای بزرگ به فصل و فصل‌های بعد چشم دوخته‌اند. نبرد امروز نبرد بحران در لیگ برتر انگلیس خواهد بود که برنده آن از فشار بیشتر در امان می‌ماند و بازنده اوضاعی بحرانی‌تر را تجربه خواهد کرد.

 

فرم تیم‌ها در 5 بازی گذشتۀ لیگ برتر

لیورپول:

باخت مقابل برایتون، باخت مقابل برنتفورد، برد مقابل لسترسیتی، برد مقابل استون‌ویلا، برد مقابل ساوتهمپتون

 

13 گل زده، 9 گل خورده و بدون کلین‌شیت

 

چلسی:

برد مقابل کریستال پالاس، باخت مقابل فولام، باخت مقابل منچسترسیتی، تساوی مقابل ناتینگهام فارست، برد مقابل بورنموث

 

5 گل زده، 4 گل خورده و بدون 2 برد متوالی

 

پنج رویارویی‌ پیشین لیورپول و چلسی

 

فینال FA Cup چلسی (5) 0-0 (6) لیورپول 14 می 2022

فینال لیگ کاپ چلسی (10) 0-0 (11) لیورپول 22 فوریه 2022

لیگ برتر انگلیس چلسی 2-2 لیورپول 2 ژانویه 2021

لیگ برتر انگلیس لیورپول 1-1 چلسی 28 آگست 2021

لیگ برتر انگلیس لیورپول 0-1 چلسی 4 مارس 2021

غایبان لیورپول و چلسی

لیورپول: فن دایک، سیمیکاس، آرتور، الیوت، لوئیس دیاز، ژوتا، فیرمینو (مصدوم)

چلسی: ادوارد مندی، فوفانا، جیمز، چیلول، زکریا، کانته، استرلینگ، پولیشیچ، بروجا (مصدوم) فلیکس (محروم)

ترکیب احتمالی لیورپول و چلسی

لیورپول (3-3-4): آلیسون | الکساندر آرنولد، ماتیپ، کوناته، رابرتسون | هندرسون، فابینیو، تیاگو | صلاح، نونیز، گاکپو

چلسی (1-2-4-3): کپا | چالوبا، تیاگو سیلوا، کولیبالی | آزپیلیکوئتا، کواچیچ، جورجینیو، هال | زیاش، ماونت | هاورتس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا