آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

منچسترسیتی ۳-۰ ولوز: بردی با هتریک هالند برای پایان عصبانیت پپ

منچسترسیتی در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر در خانه خود میزبان ولوز بود و به لطف هت‌تریک گلزن نروژی‌اش ارلینگ هالند موفق شد حریف را 3-0 شکست دهد.

منچسترسیتی امروز در ورزشگاه اتحاد میزبان ولورهمپتون بود. سیتی در هفته گذشته با انتقادات زیادی مواجه شده بود؛ ولی گواردیولا در چند مصاحبه جنجالی همه انتقادها را رد و سعی کرد با یک مانور رسانه‌ای اعتماد به نفس را به شاگردانش برگرداند.

 

شاگردان گواردیولا اولین موقعیت را بعد از گذشت کمی بیش از پانزده دقیقه روی دروازه ولوز ایجاد کردند. بعد از قطع حمله ولورهمپتون توسط جک گریلیش سیتیزن‌ها در یک ضدحمله توپ را به هالند رساندند ولی سا، گلر ولوز، شوت او را دفع کرد.

 

در دقیقه 29 سیتی نشان داد که در این نیمه استفاده از ضدحمله‌های سریع یکی از تاکتیک‌های این تیم است. آنها بار دیگر در ضدحمله به طرف دروازه حریف یورش بردند و سانتر دی‌بروینه می‌رفت توسط گریلیش به موقعیتی خطرناک تبدیل شود که دخالت سا باعث شد این فرصت هم از دست برود.

گروه نرم افزاری ماهور

چند دقیقه بعد، روی یک ضربه کرنر رودری شوتی به سمت دروازه ولوز شلیک کرد که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

اما در دقیقه 40 سیتیزن‌ها بالاخره موفق شدند قفل دروازه ولوز را باز کنند. سیتی که مدتی بود به حریف فشار می‌آورد، در این دقیقه توپ را در جناح راست به محرز رساند و او با پاس به عقبی که به دی‌بروینه داد دفاع ولوز را گیج کرد. سانتر زیبای ستاره بلژیکی به مرز محوطه شش قدم با یک ضربه مطمئن از سوی ارلینگ هالند وارد دروازه شد تا سیتی اولین گل خود را به ثمر برساند.

در وقت‌های تلف‌شده نیمه اول پاس گوندوگان به گریلیش او را در موقعیت خوبی قرار داد و شوت کات‌دار او از سا هم عبور کرد، اما کالینز در آخرین لحظه توپ را از روی خط برگشت داد تا دروازه تیمش باز نشود. کالینز یک دقیقه بعد با درخششی دیگر دروازه ولوز را نجات داد. سانتر خطرناک دی‌بروینه از سا عبور کرد و می‌رفت به هالند برسد که کالینز توپ را قطع کرد. نیمه اول با برتری 1-0 سیتی به پایان رسید.

 

با شروع نیمه دوم درحالی‌که تنها 4 دقیقه می‌گذشت، سیتی صاحب یک پنالتی شد. سیتیزن‌ها کرنر ارسالی ولوز را قطع کردند و آکه توپ را سریع به گوندوگان رساند. اما نوس باعث سرنگونی ستاره آلمانی سیتی شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. ارلینگ هالند پشت توپ ایستاد و با یک ضربه مطمئن به سمت چپ دروازه گلر ولوز را فریب داد و دومین گل خودش در این مسابقه را به ثمر رساند.

دو دقیقه بعد از این گل، سانتر گریلیش به محرز رسید و موقعیت عالی دیگری برای سیتی به دست آمد ولی ضربه سر ریاض محرز به تور کنار دروازه اصابت کرد.

 

در دقیقه 54 ارلینگ هالند درخشش خود در این مسابقه را کامل کرد و موفق شد به هت‌تریک دست پیدا کند. اشتباه وحشتناک سا روی این گل نقش مهمی داشت. بازیکنان ولوز توپ را به دروازه‌بانشان پاس دادند و او که اصلا تحت فشار نبود با اشتباهی عجیب توپ را درست مقابل پای محرز فرستاد. سا به سرعت به سمت او دوید تا اشتباهش را جبران کند، ولی محرز موفق شد توپ را به هالند بسپارد تا گلزن نروژی به راحتی توپ را وارد دروازه ولوز کند.

یکی از اولین موقعیت‌های خطرناک ولوز در دقیقه 63 به دست آمد و ضربه سارابیا می‌رفت وارد دروازه سیتی شود که آکه خودش را جلوی توپ انداخت و مانع شد.

 

سه دقیقه بعد، سیتی بار دیگر توپ را به تور دروازه ولوز چسباند. اما گل آفساید اعلام شد. دی‌بروینه در یک قطع توپ توسط سیتی صاحب توپ شد و پاسی برای محرز به مرز محوطه جریمه فرستاد. سا از دروازه بیرون آمد تا توپ را از مقابل او دفع کند، ولی ستاره الجزایری با خونسردی توپ را از بالای سر سا عبور داد و وارد دروازه کرد. اما پرچم کمک‌داور نشان داد که این گل مردود است.

 

چند دقیقه بعد، ولورهمپتون در یک ضدحمله توپ را توسط کونیا به پودنس رساند. او سعی کرد توپ را از بالای سر ادرسون عبور دهد ولی دروازه‌بان سیتی با هوشیاری مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.

 

در دقیقه 73 دی‌بروینه رهبری یک ضدحمله دیگر را برای سیتی به دست گرفت و توپ خوبی را به جولین آلوارز رساند که شوت او را سا با پا دفع کرد.

 

چند دقیقه بعد سیتی موقعیتی عالی به دست آورد، اما پاس خوب برناردو سیلوا در موقعیتی عالی به گوندوگان رسید ولی ضربه سر او از فاصله نزدیک به دروازه به بیرون رفت.

 

آخرین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه 82 نصیب ولورهمپتون شد. پودنس ضربه‌ای به سمت دروازه سیتی شلیک کرد که توسط آکانجی بلوکه شد. بازیکن ولوز دومین ضربه را به سمت دروازه ادرسون شلیک کرد و سنگربان سیتی کاری جز تماشای توپ انجام نداد، ولی از شانس خوب او توپ با فاصله کمی از کنار تیر عمودی بیرون رفت.

 

بازی در نهایت با پیروزی 3-0 شاگردان گواردیولا به پایان رسید تا به لطف درخشش ارلینگ هالند و هت‌تریک او در این مسابقه سیتی 45 امتیازی شود و موقتا فاصله‌اش با آرسنال صدرنشین را به 2 امتیاز کاهش دهد. البته سیتی در حال حاضر دو بازی بیشتر از توپچی‌ها انجام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا