آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

منچستر آبی است یا قرمز؟/ پاسخ، درون اولدترافورد !

دربی شهر منچستر، لیگ برتر را به اوج حساسیت خودش می‌رساند.

انسان‌ها گاهی برای فکر کردن به رویاها، برای رصد افق‌های بیشتر، برای تصمیم گرفتن در رابطه با آرزوهای بزرگ و در نهایت برای پرواز به سوی آینده مطلوب به آسمان خیره می‌شوند. آنها ترجیح می‌دهند پهنۀ آسمان، یک رنگ و مطابق میل خودشان کشیده شده باشد.

 

برخی، آسمان آبی آفتابی روز را می‌خواهند و بعضی دیگر به شب‌های سیاه پرستاره برای فکر کردن احتیاج دارند. عده‌ای دوست دارند نقش‌های مختلف ابرها را بالای سر خود ببیند و آرزو کنند و عده‌ای هم هستند که رنگ غروب آسمان را در حال اندیشیدن به آینده مطلوب می‌پسندند. نقطه مشترک تمام این افراد این است که نمی‌خواهند آسمانشان را با رنگ‌های مورد نظر دیگران تقسیم کنند. آسمان شهر منچستر اما با بزرگ شدن منچسترسیتی اهالی این شهر را به تقسیم خود فرا خوانده است. با این وجود هیچ یک از همسایه‌های منچستری دوست ندارند وقتی به آرزوهای خود مانند بردن عناوین و رسیدن به موفقیت فکر می‌کنند، رنگی از قطب فوتبالی دیگر این شهر در آسمان شهر به چشم بیاید. هر 2 قطب این شهر آسمانش را برای خودشان می‌خواهند و این، روایت دعوای همسایه‌های شهر صنعتی انگلیس است. دربی تا اندازه‌ای یا دستکم تا مدتی رنگ آسمان شهر را برای تیم برنده به سلیقه خودش نقاشی می‌کند و میدان مسابقه معلوم خواهد کرد که در هفته‌های آینده منچستر آسمانی آبی را به سیتیزن‌ها می‌بخشد تا برای فکر کردن به قهرمانی خود و ادامه رقابت با آرسنال بتوانند به آن خیره شوند و یا رنگ قرمز، آسمان را برای یونایتد و اندیشیدن به پیشرفت و بازگشت به جایگاه سابق آماده خواهد کرد.

 

اوضاع منچسترسیتی؛ برای فرار از نوسان

تیم پپ گواردیولا در همین هفته‌های اخیر بارها و بارها غافلگیر شده و برخلاف چیزی که از این تیم می‌شناختیم، موفق نشده با اطمینان خاطر تمامی امتیازات مسابقات را به نام خودش کند. سیتیزن‌ها رقیبی به بزرگی و آمادگی و جاه‌طلبی آرسنال دارند که با هر اشتباه تیم پپ، یک گام بلند دیگر به سمت دورتر شدن و صدرنشینی بی‌دغدغه‌تر جلو می‌رود. سیتی برای جا نماندن از رقابت قهرمانی با آرسنال به پیروزی و فقط پیروزی در دربی شهر منچستر احتیاج دارد تا شاید با نمایش قدرتمندانه‌ای شبیه به بازی رفت، اعتماد به نفس و تمرکزش را ترمیم کند و از فرم نوسانی حاکم خارج شود. شاگردان گواردیولا یک بار آسمان شهرشان را در همین فصل با 6 گله کردن حریف همشهری کاملا آبی کردند. تا جایی که این آسمان هنوز هم در بیشتر نقاطش به رنگ پیراهن منچسترسیتی منقش است. با این وجود ثبات یونایتد و نوسان سیتی در نتیجه‌گیری بارقه‌هایی از رنگ شیاطین سرخ را به زوایایی از آسمان شهر بخشیده و همسایه پرافتخار منچسترسیتی به پاشیدن بیشتر رنگ قرمز در زمین و آسمان شهرش در بازی پیش رو فکر می‌کند. سیتی از 5 بازی قبل تاکنون موفق نشده 2 برد متوالی در لیگ را رقم بزند و ادامه این روند به هیچ وجه کمکی به رقابت آنها با آرسنال نخواهد کرد و توپچی‌ها را در صدر جدول تک و تنها رها می‌کند. پپ و تیمش باید برای جبران تساوی مقابل اورتون و شکست در برابر برنتفورد تمام توانشان را برای غلبه بر تیم آماده اریک تن‌هاخ بگذارند تا با رقم زدن دومین برد پیاپی پس از 5 هفته باز هم به آرسنال یادآوری کنند از رسیدن به صدر ناامید نیستند. آبی‌پوشان شهر منچستر بازی رفت را با تکیه بر درخشش بی‌نظیر ارلینگ هالند و انتقام‌جویی خانوادگی او از منچستریونایتد با اقتدار و تحقیر حریف به برتری رسیدند و برای آرام کردن اوضاع پر نوسان خود نیازمند نمایشی مشابه در اولدترافورد هستند.

گروه نرم افزاری ماهور

اوضاع منچستریونایتد؛ برای رویاهای بیشتر

شیاطین سرخ پس از مدت‌ها انتقاد از عملکرد سولسشائر، پس از ماه‌ها درگیری با شرایط رونالدو، پس از چندین ماه تحمل نتایج فاجعه‌آمیز با رانگنیک و بالاخره بعد از مدتی طولانی نداشتن ثبات در نتیجه‌گیری، اکنون 8 بازی متوالی با پیروزی را پشت سر گذاشته‌اند. کشتی اریک تن‌هاخ از امواج طوفانی اقیانوسش به سلامت عبور کرده و اکنون یک صبح روشن و پر از امید را برای هواداران پرافتخارترین تیم لیگ برتر انگلیس ساخته است. تا پیش از این دوران، دغدغه منچستری‌ها کسب امتیاز در مقابل رقبای آسان‌تر برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بود اما آنها اکنون آرزوهای بزرگ‌تری را در سر می‌پرورانند. رویاهایی به بزرگی قرمز کردن دوباره در و دیوار شهرشان و ساکت کردن غائله همسایه‌های پر سر و صدای الکس فرگوسن، باز هم به اردوی شیاطین سرخ منچستری بازگشته و این تیم، تیمِ بازی رفت در خانه منچسترسیتی نیست. آنها در مسابقه رفت هم رونالدو را نداشتند و اکنون هم ندارند؛ با این تفاوت که در بازی قبلی با حاشیه‌های مربوط به رونالدو دست به گریبان بودند و حالا با قانونی در رابطه با دستمزد بازیکنان به نام قانون رونالدو سعی در منظم کردن رختکن تیم دارند. منچستر این بار در خانه به میدان می‌رود و بازیکنان این تیم مطمئن هستند سر الکس فرگوسن به ورزشگاه خواهد آمد. تلاش آنها در اولدترافورد برای این خواهد بود که اجازه ندهند تصویر مغموم و شکست خورده اسطوره اسکاتلندی در ورزشگاه خانگی توسط کارگردان تلوزیونی بازی شکار شود. آنها برای قرمز کردن آسمان شهر خود احتیاج دارند سیتی را شکست داده و لبخند فرگوسن را ببینند. پیروزی در بازی پیش رو برای یونایتد فقط به منزله نهمین برد متوالی یا غلبه بر یک تیم بزرگ نیست، بلکه می‌تواند در حکم شروع یک دوران و عصر جدید باشد؛ عصر اریک تن‌هاخ! مرد هلندی نیمکت یونایتد حرف‌های زیادی برای گفتن در دربی خواهد داشت و اگر بتواند مچ پپ گواردیولا را بخواباند، هواداران تیمش را به اعتماد به نفس و شادیِ موفق‌ترین روزهای باشگاه باز گردانده است. منچستر 4 هفته است که در لیگ گل نمی‌خورد و هواداران این تیم که تشنه افتخار کردن به باشگاه محبوب خود هستند در صورت ادامه این روند درخشان مقابل خط حمله ترسناک و بی‌رحم منچسترسیتی به شادترین فرم ممکن خواهند رسید.

 

سابقه بازی؛ قدرت در قبضه آبی‌ها

در 5 تقابل پیشین 2 تیم، منچسترسیتی 4 بار همسایه‌اش را شکست داده که 2 برد آن در همین ورزشگاه اولدترافورد رقم خورده است. بنابراین سیتیزن‌ها ترسی از هواداران وفادار رقیب ندارند. ضمن اینکه سیتی در 2 بازی گذشته خود 10 بار دروازه شیاطین سرخ را باز کرده و راه تمام کردن دوران بدون گل خورده یونایتد را بهتر از هر تیمی در لیگ برتر انگلیس بلد است. با این وجود هنوز هم وین رونی با 11 گل زده در دربی شهر منچستر، بهترین گلزن تاریخ این مسابقه به شمار می‌رود و به زعم بسیاری از دنبال کنندگان لیگ برتر، گل قیچی برگردان او به سیتی هم بهترین گل تاریخ این دربی است. به این ترتیب یونایتد هم برای بزرگی در این مسابقه دلایل و تکیه‌گاه‌ خودش را دارد. سوت شروع مسابقه بین تیم‌های قرمز و آبی شهر منچستر در حکم شروع نقاشی یک اثر هنری خواهد بود. نقاش در این اثر به کشیدن یک آسمان و رنگ آمیزی آن توجه دارد و با نتیجه‌ای که تابلوی نتایج بازی در پایان مسابقه به نمایش خواهد گذاشت، می‌بینیم نقاش مستطیل سبز آسمان منچستر را برای شیاطین سرخ و آرزوهایشان قرمز می‌کند و یا این آسمان را برای سیتیزن‌ها و بازگشتشان به فرم مطلوب به رنگ آبی در می‌آورد. اهالی منچستر گاهی برای فکر کردن به رویاها، برای رصد افق‌های بیشتر، برای تصمیم گرفتن در رابطه با آرزوهای بزرگ و در نهایت برای پرواز به سوی آینده مطلوب به آسمان خیره می‌شوند. آنها ترجیح می‌دهند پهنۀ آسمان یک رنگ و مطابق میل خودشان کشیده شده باشد. شیاطین سرخ آن را قرمز می‌خواهند و سیتیزن‌ها هم دوست دارند آبی باشد. همسایه‌های منچستری هرگز راضی به تقسیم آسمان یا تقسیم قدرت در شهر خود نیستند و دربی امروز پاسخ این سوال خواهد بود که منچستر با کدام پسوند زیباتر است؛ سیتی یا یونایتد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا