آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز

مورینیو و فرصتی برای یک جشن بزرگ

ژوزه مورینیو در جشن تولد شصت سالگی می‌تواند بزرگترین هدیه خود را از فوتبال بگیرد.

به گزارش ورزش سه، ناپل با اشتیاقی شدید و مسری در انتطار ورود ستارگان رم به ورزشگاه مارادوناست. مسابقه‌ای که با پوشش تلویزیونی چشمگیر به دید جهانی در هر پنج قاره خواهد رسید. این مسابقه بیش از هر چیز پاسخ به یک سوال جذاب است: اسپالتی یا مورینیو؟
ناپولی تلاش برای رسیدن به اسکودتو بعد از 32 سال را به نیمه دوم فصل فوتبال ایتالیا کشانده و در نخستین بازی دور برگشت در استادیوم مارادونا میزبان رم است در حالی که دو تیم فرم خوبی دارند؛ پارتنوپی اختلاف خود در صدر جدول لیگ را به 12 امتیاز رسانده و جالوروسی سه تا از چهار بازی آخرش در لیگ را برده.
تیم لوچانو اسپالتی هفته قبل با 2 گل سالرنیتانا را برد تا پنجمین تیم در تاریخ سری A شود که در نیم‌فصل اول به حداقل 16 پیروزی می‌رسد، این تیم در سه بازی آخر برنده شده در حالی که 9 گل زده و تنها یک گل خورده. ناپولی از 19 بازی 50 امتیاز گرفته و هر تیمی که در پایان نیم فصل 50 امتیاز گرفته در نهایت به قهرمانی رسیده است. برد مقابل سالرنیتانا پاسخ خوبی به لغزش نادر ناپولی در این فصل بود که با شکست مقابل کرمونزه از جام حذفی کنار رفت.

ناپولی که اواخر این ماه به کارش در لیگ قهرمانان ادامه می‌دهد، در سخت‌ترین بازی خود تا آن موقع، میزبان رم است در حالی که در هشت تا از 9 بازی آخرش در لیگ با تیم سابق اسپالتی شکست نخورده و آخرین بار چهار سال قبل به این تیم باخته است. آخرین دیدار دو تیم هم آبان امسال بود که با تک گل ویکتور اوسیمن به نفع میهمان خاتمه یافت.
جالب اینکه ژوزه مورینیو، مربی رم اصلاً آمار خوبی مقابل اسپالتی ندارد و تنها 20 درصد بازی‌هایش برابر این مربی را برده است. تنها پیروزی او در لیگ مقابل اسپالتی 14 سال قبل بوده است! با وجود این دوست دارد در ناپل هم خوش‌شانسی‌اش ادامه داشته باشد و تیمش بدون ارائه بازی‌های زیبا در سال 2023 باز هم خوب نتیجه بگیرد.
در سال جدید تنها نانت و نیوکاسل در میان پنج لیگ ممتاز اروپا بیشتر از جالوروسی کلین‌شیت داشته‌اند و هفته قبل در دیدار با اسپتزیا برای چهارمین بار در پنج بازی دروازه‌شان را بسته نگه داشتند. در حقیقت نگذاشتند میزبان در استادیوم آلبرتو پیکو یک شوت به سمت دروازه‌شان بزند و با گل‌های استفان الشعراوی و تامی آبراهام به پیروزی رسیدند.
تیم مورینیو با لاتزیو و اینتر هم امتیاز است و یک امتیاز کمتر از میلان رده دومی دارد که 12 امتیاز از ناپولی عقب است. رم در پایان نیم فصل اول یکی از مدعیان جدی کسب سهمیه لیگ قهرمانان به حساب می‌آید.

اخبار تیمی
اسپالتی انتظار دارد همه تیمش را برای بازی امشب در اختیار داشته باشد چون خویچا کواراتسخلیا، یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم بعد از مدتی دوری به خاطر بیماری به ترکیب برگشته است. این بال گرجستانی یکی از اعضای مثلث هجومی تیم در کنار اوسیمن و ایروینگ لوسانو است که اولی در 15 بازی لیگ 13 گل زده و تنها یک گل از کل فصل قبل کمتر زده، او در حال حاضر در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارد. در میان تمام مهاجمانی که در پنج لیگ ممتاز اروپا تعداد گل‌هایشان دورقمی شده، تنها ارلینگ هالند آمار گل بهتری نسبت به مهاجم نیجریه‌ای دارد، هالند 32/1 گل به ازای هر بازی و اوسیمن 87/0 گل.
در خط دفاع ماتیاس اولیویرا شاید جای خود در سمت چپ را به ماریو روی بدهد و جانشین کواراتسخلیا، الیف الماس هم احتمالاً به نیمکت می‌رود. رم اما برای سمت راست خط حمله دردسر دارد چون ریک کارسدراپ با مورینیو مشکل پیدا کرده و بیرون است، زکی چلیک هم پنج اخطاره شده و شاید شعراوی به راست برود و نیکلا زالفسکی در چپ بازی کند. کاپیتان لورنزو پلگرینی با همکاری پائولو دیبالا از تامی آبراهام در خط حمله حمایت می‌کند. دیبالا و آبراهام از آغاز سال جدید روی 4 گل تأثیر مستقیم داشته‌اند و تنها سه نفر در سری A آمارشان از این دو بهتر است.
انتقال نیکولو زانیولو به میلان هم فعلاً صورت نگرفته و او جایی در ترکیب رم ندارد مثل جورجینیو واینالدوم که بعد از مصدومیت طولانی هنوز آماده نشده.

ترکیب احتمالی
ناپولی: مرت؛ دی لورنزو، کیم، رحمانی، روی؛ آنگیسا، لوبوتکا، زیلینسکی؛ لوسانو، اوسیمن، کواراتسخلیا
رم: پاتریسیو؛ مانچینی، اسمالینگ، ایبانس؛ زالفسکی، کریستانته، ماتیچ، الشعراوی؛ پلگرینی، دیبالا؛ آبراهام

گروه نرم افزاری ماهور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا