آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

میلان – رم ، یک رقابت خاص ؛ مچ اندازی شیطان و گرگ

رم و میلان برای کسب ۳ امتیاز تا پای جان می جنگند .

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ به‌وقت ایران، 2 تیم قدرتمند میلان و رم از هفته هفدهم فصل ۲۳-۲۰۲۲ سری‌آ در ورزشگاه سن‌سیرو به‌مصاف یکدیگر می‌روند و برگزارکننده مهم‌ترین مسابقه هفته این لیگ خواهند بود. رویارویی 2 تیم میلان و رم ارزشی فراتر از 3 امتیاز خواهد داشت و هر 2 تیم سخت به‌دنبال کسب برد هستند. نتیجه تساوی، بیش‌تر تیم‌های دیگر را خوشحال می‌کند و با پیروز نشدن هیچ‌کدام از این‌ 2، تیم‌های نزدیک می‌توانند شرایط خود را بهتر کنند.

 

میلانی‌ها نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ناپولی در صدر جدول هستند و درصورت امتیاز از دست‌دادن، جبران فاصله با اسپالتی و تیمش بیش‌از‌پیش سخت می‌شود. رمی‌ها درصورت باخت و یا حتی تساوی ممکن‌ است حتی رتبه ششم را هم از دست‌بدهند و تیمی مثل آتالانتا بالاتر از آن‌ها قرار بگیرد. همه این عوامل و حساسیت‌ها باعث شده‌ نبرد شاگردان استفانو پیولی و ژوزه مورینیو به جنگی تمام‌عیار و فوق‌العاده حساس تبدیل شود و باید دید در پایان، کدام سرمربی فاتح بزرگ هفته هفدهم سری‌آ لقب می‌گیرد.

 

روسونری محکوم‌ به برد

قهرمان فصل قبل سری‌آ، در حال‌ حاضر در لیگ شرایط نسبتاً خوبی دارد. آن‌ها در جایگاه دوم هستند و با ۵ امتیاز اختلاف نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ناپولی محسوب می‌شوند. پیولی و تیمش تا پایان هفته شانزدهم لیگ به ۱۱ برد رسیده‌اند، ۳ بار مقابل رقبا متوقف شده‌اند و فقط مقابل ناپولی و تورینو بازنده بوده‌اند. در فاز تهاجمی آمار خوبی داشته‌اند و با ۳۱ گل‌زده سومین خط حمله برتر لیگ پس‌از ناپولی و اینتر را در اختیار دارند و به‌ لطف خط آتش خود همچنان در قامت یک مدعی هستند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

میلانی‌ها در این ۱۶ مسابقه ۱۶ گل دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد در عملکرد دفاعی چندان خوب نبوده‌اند و با ۱۰ برد پس‌از ناپولی که ۱۳ برد کسب کرده‌، بیش‌ترین پیروزی در این فصل سری‌آ را کسب کرده‌اند و حالا برای به دست‌ آوردن برد دوازدهم خود به سد محکم رم برخورد کرده‌اند و درصورت شکست و یا حتی تساوی رتبه دوم خود را توسط تیم‌های یوونتوس و اینتر در معرض خطر می‌بینند. به همین‌علت محکوم به کسب برد مقابل یاران ژوزه مورینیو هستند. آخرین‌باری که میلانی‌ها برای 2 فصل متوالی قهرمان سری‌آ شدند، به فصل ۹۳-۱۹۹۲ بر می‌گردد و پیولی و تیمش برای تکرار این رکورد کار بسیار سخت و دشواری پیش‌روی خود دارند و باید برای رسیدن به این مهم، علاوه‌ بر کسب حداکثر امتیازات، امیدوار به ناکامی و امتیاز از دست‌دادن ناپولی هم باشند.

 

مورینیو امیدوار به تکرار برد شیرین مقابل اینتر

تیم ششم این فصل لیگ ایتالیا، وضعیت پرفرازونشیبی در طول فصل داشته‌ است؛ گاهی بردهای بزرگ و مهم مقابل تیم‌های قدرتمندی مثل اینتر رسیده‌ و گاهی هم مقابل تیم‌های ضعیف‌تری همچون اودینزه متحمل باخت شده‌اند و حالا در ایستگاه هفدهم این فصل سری‌آ امیدوارند مقابل یکی‌از مدعیان قهرمانی درخشان ظاهر شوند و حتی 3 امتیاز ممکن را کسب کنند. مورینیو با رم این فصل در پایان ۹ نبرد از ۱۶ مسابقه لیگ به‌عنوان سرمربی برنده از مستطیل‌ سبز خارج شده‌،مقابل تیم‌های یوونتوس، ساسولو و تورینو به تساوی رسیده‌است. رم در حال‌ حاضر با ۳۰ امتیاز در رده ششم قرار دارد. چهار تیم اودینزه، آتالانتا، ناپولی و لاتزیو تنها تیم‌هایی هستتد که این فصل در لیگ مقابل رم به برد رسیده‌اند و حالا میلان پیولی می‌تواند به پنجمین تیم پیروز مقابل رم در فصل ۲۳-۲۰۲۲ سری‌آ تبدیل شود. تیم رم در این ۱۶ مسابقه ۱۹ بار دروازه رقبا را گشوده‌است و ۱۴ گل هم دریافت کرده‌ تا نقطه‌قوت ژوزه مورینیو در عملکردهای دفاعی همچنان پابرجا باشد و با این آمار گل‌خورده، تیم صاحب چهارمین خط دفاع مستحکم لیگ است. رمی‌ها یکی‌از تیم‌های بدشانس لیگ هم هستند و از ابتدای فصل، ۱۲ بار تیرک دروازه رقبا را لرزانده‌اند و اگر این بدشانسی‌ها نبود، شاید در رتبه و جایگاه بالاتری قرار داشتند. شاگردان مورینیو پس‌از نبرد با میلان در مرحله یک‌هشتم جام‌حذفی به‌مصاف جنوا خواهند رفت و بعد از آن در لیگ با تیم‌های فیورنتینا، اسپتزیا و ناپولی روبه‌رو می‌شوند. تقابل با میلان را می‌توان شروع یک‌ماه سخت برای رم دانست.

ستارگان روسونری یا سربازهای جالوروسی؟

دو تیم میلان و رم جز ارزشمندترین تیم‌های ایتالیا محسوب می‌شوند و ستارگان زیادی در ترکیب خود دارند. ارزش کلی میلان ۵۷۴ میلیون‌یورو است و آن‌ها گران‌ترین تیم ایتالیا محسوب می‌شوند. در سوی‌ مقابل ارزش نفرات رم، مبلغی حدود ۳۶۶ میلیون‌یورو را نشان می‌دهد و این موضوع ارزش بیش‌تر و بهتر تیم میزبان را نشان می‌دهد. هر 2 تیم چهره‌های خاص و تاثیرگذار زیادی در ترکیب خود دارند و 2 سرمربی ابزارهای ویژه برای برد در این نبرد بزرگ را دارا هستند.میلانی‌ها در خط دفاع از ترکیب جوان‌ها و باتجربه‌ها بهره‌مند هستند و یکی‌از این ستارگان که با وجود سن تقریباً ‌کم، بسیار باتجربه و پرافتخار است، مدافع سمت چپ روسونری یعنی هرناندس است. تئو که فصل قبل هم نقشی بزرگ و غیرقابل انکار در قهرمانی میلان داشت در فصل جاری سری‌آ در ۱۴ مسابقه به میدان رفته‌ و موفق‌به ثبت آمار ۲ گل و ۲ پاس‌گل هم شده‌ است.هرناندس در جام‌جهانی قطر با فرانسه عملکردی فوق‌العاده داشت. مقابل استرالیا و دانمارک در مرحله گروهی موفق‌به ارسال پاس‌گل شد و برابر مراکش در نیمه‌نهایی گلزنی کرد و حالا دورانی موفق و درخشان را در رقابت‌های مختلف سپری می‌کند و با نفوذها و حضور در حملات میلان مقابل رم می‌تواند منجربه برتری عددی و گلزنی روسونری شود. استفانو پیولی در خط تهاجمی تیمش از ستارگان متعدد و زیادی بهره‌مند است و یکی‌ از دلایل موفقیت میلان در خط حمله، همین حضور ستارگان مختلف است. یکی‌ از این نفرات، ربیچ باتجربه است. آنته ربیچ در فصل جاری سری‌آ در ۱۰ مسابقه حاضر بوده‌ و توانسته‌ ۳ بار دروازه رقبا را باز کند و ۲ بار هم در نقش گلساز برای تیمش ظاهر شده‌ است. ربیچ در لیگ‌قهرمانان درخشش لیگ را نداشته‌ و در رقابت‌های اروپایی این فصل هیچ تاثیری بر گل‌های میلان نداشته‌. نبرد با رم بهترین فرصت است تا ربیچ دوباره به روزهای گلزنی و درخشش برگردد و بازگشتی باشکوه از مصدومیت را تجربه کند. این مهاجم کروات تاکنون ۳ بار در تیم‌های مختلف مقابل رم در زمین حاضر شده‌، به ۲ برد و یک تساوی رسیده‌ و موفق‌به زدن ۲ گل هم شده‌ است.

 

تیم‌های ژوزه مورینیو همیشه در فاز دفاعی مستحکم و درخشان عمل کرده‌اند و گلزنی به تیم‌های او همیشه کاری سخت و دشوار بوده‌است و میلان برای گشودن دروازه رم، نیازمند یک مهاجم گلزن تمام‌عیار خواهدبود. ژیرو احتمالاً مهاجم اصلی و هدف میلانی‌ها در تقابل با رم باشد و امیدوار است عملکرد درخشان خود با روسونری را ادامه دهد.او در ۱۴ مسابقه این فصل لیگ، ۵ بار گلزنی کرده‌ و ۳ پاس‌گل هم داده‌ و نمایش خوب و قابل‌توجهی برای میلان در فصل ۲۳-۲۰۲۲ داشته‌ است. ژیرو در لیگ‌قهرمانان هم درخشان و موفق بوده‌است و در ۶ مسابقه این فصل، آمار ۴ گل و ۲ پاس‌گل را به‌ثبت رسانده‌. او حالا در نبرد با رم می‌تواند ستاره تیمش باشد.

 

شروع لیگ‌های اروپایی باعث شده‌است پاتریسیو دوباره به سنگربان اصلی تیمش تبدیل شود و می‌تواند با درخشش در رم، خاطرات تلخ نیمکت‌نشینی در جام‌جهانی قطر را فراموش کند. پاتریسیو این فصل زیرنظر مورینیو عملکرد خوبی داشته‌است و در تمام دقایق این فصل لیگ به میدان رفته‌ است. او در ۱۶ مسابقه، ۱۴ گل دریافت کرده‌ و مقابل تیم‌های سالرنیتانا، کرمونزه، مونزا و سمپدوریا کلین‌شیت کرده‌است. این دروازه‌بان سابقه حضور در اسپورتینگ پرتغال و ولورهمپتون انگلیس را دارد و به‌احتمال فراوان، رم آخرین باشگاه دوران حرفه‌ای او خواهد بود.ژوزه مورینیو مقابل قرمز و مشکی‌پوشان میلانی ابزارهای گلزنی متفاوتی دارد و یکی‌از آن‌ها پلگرینی است. این هافبک‌ تهاجمی که ۲۶ سال سن دارد در فصل ۲۳-۲۰۲۲ عملکرد قابل‌قبولی داشته‌ و در 2 تورنمنت مهم رم یعنی لیگ و لیگ‌اروپا در زمره ستاره‌های درخشان و تاثیرگذار جالوروسی بوده‌ است.کاپیتان رم در این فصل در ۱۴ نبرد تیمش حاضر بوده‌است و آمار ۲ گل و ۴ پاس‌گل را ثبت کرده‌ و در رقابت‌های اروپایی هم توانسته‌ در ۵ مسابقه، ۲ گل بزند و ۳ پاس‌گل هم داده‌است. هافبک سابق ساسولو به مهره‌کلیدی مورینیو تبدیل شده‌ و با ادامه این روند می‌تواند در موفقیت‌های احتمالی رم در فصل جاری نقشی پررنگ داشته‌ باشد. دیبالا، ستاره آرژانتینی رم فصل بسیار موفق و به‌یادماندنی را سپری کرده‌است و حالا با وجود نیمکت‌نشینی‌های متوالی در جام‌جهانی قطر، به‌عنوان عضوی از تیم قهرمان جهان به رم برگشته‌ و می‌تواند مثل قبل از تعطیلات جام‌جهانی روی گل‌های زیادی از رم موثر باشد. دیبالا در فصل جاری در ۱۰ مسابقه لیگ حاضر بوده‌ و توانسته‌ آمار ۵ گل و ۲ پاس‌گل را از خود برجای بگذارد. در لیگ‌ اروپا این فصل هم ۲ بار گلزنی کرده‌ و اگر مصدومیت نبود می‌توانست آمار بهتری برای تیمش ثبت کند. او حالا می‌تواند در تقابل با میلان، برگ‌برنده مورینیو لقب بگیرد.

 

نکات آماری

2 تیم میلان و رم که جز تیم‌های همیشه موفق و درخشان سری‌آ بوده‌اند، تاکنون ۱۹۳ بار در رقابت‌های رسمی به‌مصاف هم رفته‌اند که میلانی‌ها عملکرد بهتری داشته‌اند و به ۸۲ برد رسیده‌اند. سهم پایتخت‌نشینان ۵۱ پیروزی بوده‌است و ۶۰ مسابقه هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده‌ است. در این ۱۹۳ نبرد، میلان ۲۷۳ بار دروازه رم را گشوده‌ و رمی‌ها موفق‌ به ثبت ۲۱۷ گل شده‌اند. در ۱۰ مسابقه آخر این 2 تیم در رقابت‌های رسمی هم روسونری عملکرد بهتری داشته‌است و حاصل کار آن‌ها ۶ برد بوده‌است و این درحالی است که تعداد بردهای رم و تساوی‌ها در عدد ۲ مشترک بوده‌است. در این ۱۰ جدال، ۳۰ بار دروازه 2 تیم باز شده‌ که سهم گل‌های میلان ۱۸ بوده‌است و رم ۱۲ گل به‌ثمر رسانده‌ است. بهترین گلزن تقابل‌های میلان و رم در طول تاریخ هم اسطوره همیشگی رم، یعنی فرانچسکو توتی با ۱۱ گل است.

غایبان تقابل میلان و رم

میلان: منیان، ربیچ، بالو توره، اوریگی، فلورنتزی، ابراهیموویچ، کیائر، مسیاس، کرونیچ (مصدوم)

رم: داربوئه، واینالدوم (مصدوم)

 

ترکیب احتمالی میلان و رم

میلان (1-3-2-4): تاتاروشانو | کالابریا، کالولو، توموری، تئو هرناندز | بن ناصر، تونالی | سالماکرز، براهیم دیاز، لیائو | ژیرو

رم (1-2-4-3): پاتریسیو | مانچینی، اسمالینگ، ایبانیز | چلیک، کریستانته، پلگرینی، زالفسکی | دیبالا، زانیولو | آبراهام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا