آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ناپولی ۵-۱ یوونتوس: در ناپل همه مارادونا بودند

ناپولی با ارائه نمایشی درخشان موفق شد با نتیجه 5-1 یوونتوس را شکست بدهد و جایگاهش در صدر جدول سری آ را تثبیت کند .

شاگردان لوچانو اسپالتی که جدی‌ترین مدعی فتح اسکودتو در رقابت‌های این فصل سری آ هستند، امشب موفق شدند با ارائه نمایشی کم‌نقص، یوونتوس را هم‌بکوبند و فاصله‌شان در صدر جدول با تیم دوم را به ۱۰ امتیاز افزایش بدهند.

 

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد شود، سپری شد.

در ادامه این تیم میزبان بود که ابتکار عمل را در دست گرفت و در دقیقه 14، روی اولین موقعیت جدی‌اش به گل رسید. روی ارسال متئو پولیتانو از سمت راست بود که ابتدا خویچا کواراتسخلیا، ستاره گرجستانی ناپولی، ضربه اول را زد که توسط شزنی برگشت داده شد اما توپ برگشتی را ویکتور اوسیمن با ضربه سر تبدیل به گل اول بازی کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

بعد از این گل باز هم این ناپولی بود که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت اما در دقیقه 21 چیزی نمانده بود که روی حرکت انفرادی آنخل دی‌ماریا، یووه به گل تساوی برسد اما ضربه تماشایی ستاره آرژانتینی به محل تلاقی تیرهای عمودی و افقی دروازه ناپولی برخورد کرد.

در ادامه بازی بیشتر در میانه زمین در جریان بود و هر دو تیم در تلاش بودند که ابتکار عمل را در دست بگیرند تا اینکه در دقیقه 39، ناپولی به گل دوم رسید. روی یک ارسال به پشت محوطه جریمه یووه بود که توپ با اشتباه گلیسون برمر به اوسیمن رسید و پاس در عرض او را کواراتسخلیا با یک ضربه بغل پای دقیق، تبدیل به گل دوم ناپولی کرد.

یوونتوسی‌ها که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و خیلی زود یکی از گل های خورده را جبران کردند. روی حرکتی خوب و یک و دوی با آرکادیوش ملییک، دی‌ماریا صاحب موقعیت شد و این بار ضربه بغل پای او در گوشه دروازه ناپولی قرار گرفت.

در دقایق پایانی نیمه اول باز هم این یوونتوسی‌ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و چیزی نمانده بود که در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه اول به گل تساوی برسند اما واکنش خوب الکس مرت مانع از باز شدن دروازه ناپولی روی اشتباه امیر رحمانی شد و نیمه اول با برتری 2-1 میزبان به پایان رسید.

 

نیمه دوم را ناپولی بهتر آغاز کرد و در دقیقه 54، اوسیمن بعد از عبور از ساندرو، می‌توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند اما ضربه او را شزنی دفع کرد.

تنها یک دقیقه بعد، ناپلی‌ها بار دیگر اختلاف را به دو گل افزایش دادند. روی یک ضربه کرنر بود که ارسال کواراتسخلیا با عبور از همه به امیر رحمانی رسید و او هم با یک شوت سر ضرب تماشایی، توپ را به گوشه دروازه شزنی فرستاد.

آلگری برای تغییر شرایط بازی دست به دو تعویض زد و لئاندرو پاردس و موزه کین را به جای مانوئل لوکاتلی و آرکادیوش میلیک به زمین فرستاد اما باز هم این بازیکنان ناپولی بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند و در دقیقه 59، روی یک اشتباه دیگر از برمر، اوسیمن صاحب موقعیت شد اما ضربه او از بالای دروازه یووه به بیرون رفت.

حملات ناپلی ها ادامه پیدا کرد و در دقیقه 65، اوسیمن سرانجام دومین گلش در این دیدار را به ثمر رساند. این بار هم کواراتسخلیا در نقش گلساز ظاهر شد و ارسال دقیق او را اوسیمن با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

اما این گل هم از شدت حملات ناپولی کم نکرد و 7 دقیقه بعد این تیم به گل پنجم رسید. روی یک حرکت از سمت راست بود که پاس جیووانی دی لورنزو به اِلیف اِلماس رسید و او هم با یک ضربه محکم که در میانه راه به ساندرو برخورد کرد، گل پنجم را به نام خود ثبت کرد.

در دقایق باقی مانده بازیکنان میزبان به خودی بازی را کنترل کردند و تلاش یوونتوسی‌ها برای جبران گل های خورده ثمری نداشت و بازی با نتیجه 5-1 به سود ناپولی به پیروزی رسید. با این پیروزی ناپولی با 47 امتیاز از 18 بازی با اقتدار در صدر جدول جای دارد و میلان با یک بازی کمتر و 37 امتیاز دوم است. یوونتوس هم هم‌امتیاز با میلان و یک بازی بیشتر، تیم سوم جدول است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا