آخرین مطلباخبارداغمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

نظر کارشناس داوری درباره اتفاقات دیدار استقلال – تراکتور/ تکرار پنالتی‌ها درست بود؟

کارشناس داوری فوتبال ایران به بررسی داوری دیدار استقلال - تراکتور تبریز پرداخت.

نوذر رودنیل کارشناس داوری، درباره قضاوت کوپال ناظمی در دیدار تیم‌های استقلال و تراکتور تبریز اظهار داشت: در دقایق 7 و 78 بازیکنان استقلال در محوطه جریمه تراکتور روی زمین افتادند که تصمیم داور در ادامه بازی درست بود. بازیکنان تراکتور در دقیقه 58 در محوطه جریمه استقلال سرنگون شدند که پنالتی نبود. همچنین برخورد رضا اسدی با سید حسین حسینی در دقیقه 24 خطا محسوب نمی‌شد.

 

وی درخصوص سایر تصمیمات داور این مسابقه تصریح کرد: حدود 48 خطا داشتیم که نشان‌دهنده درگیرانه بودن مسابقه است. تصمیمات ناظمی در مورد اخطارها و خطاها درست بود و در دقیقه 109 تصمیم درستی برای اعلام پنالتی به سود استقلال گرفت (پنالتی نخست آبی‌پوشان). پنالتی دقیقه 116 استقلال سختگیرانه بود، اما تکرار اول این پنالتی درست بود.

کارشناس داوری در مورد تصمیم داور برای دومین تکرار پنالتی به تسنیم گفت: در قانون چهاردهم ضربه پنالتی آمده «اگر بازیکن هم‌دسته زننده ضربه، پس از سوت داور و قبل از زدن ضربه وارد محوطه جریمه شود و توپ تبدیل به گل شود، پنالتی باید تکرار شود». با این حال اگر بازیکن تیم مدافع قبل از ضربه پنالتی وارد محوطه جریمه شود یا دروازه‌بان جلو بیاید، اما توپ تبدیل به گل شود، گل مورد قبول است. نمی‌دانم ناظمی چرا این پنالتی را تکرار کرد.

 

گروه نرم افزاری ماهور

استقلال با برتری 2 بر یک در وقت های اضافه مقابل تراکتور، به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی راه یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا