آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

وداع رسمی کی‌روش با تیم ملی

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در سه دوره اخیر جام جهانی، به طور رسمی از پایان حضورش در این تیم خبر داد.

کارلوس کی‌روش که در فاصله کمتر از سه ماه مانده به آغاز جام جهانی 2022 قطر جانشین دراگان اسکوچیچ شد و برای دومین بار هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده گرفت و سومین حضورش در رقابت‌های جام جهانی با تیم ملی را تجربه کرد، اما به مانند دو دوره قبل (2014 و 2018) این بار هم نتوانست ایران را به مرحله حذفی برساند، با انتشار پیامی رسماً پایان همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران را اعلام کرد.

 

در پیام کی‌روش که در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» منتشر شده، آمده است: «وقتی که سفر جدیدی را آغاز می‌کنم، خاطرات زیادی وجود دارد که با افتخار آنها را نگه خواهم داشت. مایلم از بازیکنان فوق العاده‌ام در تیم ملی تشکر کنم. قدردان زحمات کادر وفادار ایرانی‌ام، فدراسیون فوتبال و همه کسانی که از من و میراث تیم ملی حمایت کردند، هستم. از همه هواداران بابت حمایت و الهام بخشی در این چند سال تشکر می‌کنم. به امید آینده».

پس از حذف تیم ملی از بیست‌ودومین دوره جام جهانی، هنوز تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص نشده، این در حالی است که پیش از آغاز جام جهانی قطر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اشاره کرده بودند طبق توافقی که با کی‌روش صورت گرفته، ممکن است او حتی تا جام ملت‌های آسیا 2023 روی نیمکت تیم ملی باشد.

گروه نرم افزاری ماهور

کی‌روش که پیش از این بین سال‌های 2011 تا 2019 به مدت هشت سال هدایت تیم ملی فوتبال ایران را عهده‌دار بود و برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان موفق شد دو دوره متوالی تیم ملی را به جام جهانی برساند، در روزهای اخیر بحث احتمال حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال قطر نیز مطرح شده بود.

 

این مربی پرتغالی در مجموع دو دوره حضورش در تیم ملی، 106 بازی هدایت تیم ملی را برعهده داشت و آمار 63 برد، 28 تساوی و 15 شکست را از خود بر جای گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا