آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

کودی گاکپو با قراردادی ۴۴ میلیون پوندی به لیورپول پیوست

این ویرژیل فن دایک بود که اولین بار به این موضوع اشاره کرد که چیزی در لیورپول در شرف سقوط است.

این مرد هلندی بلافاصله پس از پیروزی در استون ویلا، این نقش را بر عهده گرفت و با تکان دادن سری به نشانه تایید به آمازون پرایم گفت که “امیدوارم بتوانیم از بازیکنان جدید در باشگاه فوتبال خود استقبال کنیم.”

نظرات او، طبیعتا، هواداران را به شدت درگیر کرد، اما آنها مجبور نبودند مدت زیادی منتظر بمانند تا بفهمند منظور او چیست، زیرا در عرض یک ساعت پس از سوت پایان در ویلا پارک، مشخص شد که برای قراردادی با پی اس وی آیندهوون به توافق رسیده است.

اینکه بگوییم این حرکت غافلگیرکننده بود، دست کم گرفتن آن خواهد بود. البته انتظار می رفت که لیورپول در پنجره نقل و انتقالات ژانویه فعال باشد، اما بیشتر چنین تصور می رفت که یک هافبک جدید در دستور کار قرار گیرد.

در عوض، قرمزها همان کاری را کردند که سال گذشته انجام دادند و یک مهاجم جوان و همه کاره را در میانه فصل به جمع خود اضافه کردند. یورگن کلوپ اکنون امیدوار است که گاکپو بتواند کاری را که لوئیز دیاز 12 ماه پیش انجام داد، انجام دهد.

گروه نرم افزاری ماهور

این دو معامله شباهت های قابل توجهی دارند. مانند دیاز، گاکپو در ابتدا هدفی برای پنجره تابستانی بود، اما زمانی که شرایط تغییر کرد و فرصتی پیش آمد، لیورپول به سرعت برای پیشبرد قرارداد حرکت کرد و رقیب – در این مورد منچستریونایتد – را در این روند ناامید کرد.

انتظار می رفت یونایتد در ژانویه برای جذب گاکپو حرکت کند، نیاز آنها به یک مهاجم جدید با جدایی بدون تشریفات کریستیانو رونالدو تقویت شد، اما آنها با سرعت و پنهان کاری لیورپول تحت تاثیر قرار گرفتند.

این قرارداد نشان دهنده یک رکورد فروش باشگاهی برای PSV است و از معامله ای که هیروینگ لوزانو در سال 2019 به ناپولی برد، پیشی گرفت، اما لیورپول احساس می کند که ارزشش را دارد. آنها 37 میلیون پوند (45 میلیون دلار) تضمین شده و 7 میلیون پوند (8.5 میلیون دلار) به عنوان افزودنی های مربوط به عملکرد شخصی و تیمی پرداخت خواهند کرد.

با توجه به سن گاکپو (23) و عملکرد او برای پاری سن ژرمن در 12 ماه گذشته، این مبلغ معقول به نظر می رسد.

او قراردادی 5 سال و نیم در آنفیلد امضا کرده است، اما کلوپ امیدوار است بتواند تأثیر فوری بگذارد، زیرا با کنار گذاشتن دیاز و جوتا و روبرتو فیرمینو که از مشکل ساق پا رنج می برد، تیم او برای حفظ جایگاه خود در میان چهار تیم برتر لیگ مبارزه می کند.

انتظار می‌رود که گاکپو در ابتدا در سمت چپ قرار بگیرد، همانطور که دیاز پس از تعویضش از پورتو انجام داد، اما تطبیق پذیری او یکی از دلایل کلیدی لیورپول برای شناسایی او به عنوان یک هدف بود. خرید گاکپو همچنین به این معنی است که لیورپول در طول دو سال و نیم گذشته تقریبا به طور کامل خط حمله خود را از نو طراحی کرده است. البته صلاح قرار است که باقی بماند و همچنین باشگاه تمایل دارد که قرارداد جدیدی با  روبرتو فیرمینو امضا کند.

منبع:www.goal.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا