آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز

یک اتفاق جالب در راه است ؛ فوتبال روسیه به آسیا پناه می برد

توافق بر سر آسیایی شدن فوتبال روسیه در آخرین گام های خودش قرار دارد .

جام ملت‌های اروپا سال 1996 به بعد پهناورترین کشور دنیا را با عنوان تیم ملی فوتبال روسیه در رقابت‌های ملی اروپایی دیده‌ایم اما آتش جنگ روس‌ها را از اروپا جدا کرده و آن‌ها که مقدماتی جام جهانی را از دست داده بودند، مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2024 را هم از تلویزیون خواهند دید.

 

در ادامه چاره‌جویی‌ها برای جلوگیری از انزوای فوتبال روسیه مسئولان ورزشی این کشور در صدد پناهنده شدن به کنفدراسیون‌های آسیایی هستند و با خبرهای اخیر بعید نیست تا چندی بعد، این کشور به عنوان یکی از تیم‌های قاره آسیا به میادین فوتبال بازگردد. البته این تصمیم در روسیه هم مخالفان خودش را دارد اما با شرایط حاکم ممکن است تصمیم الحاق به کنفدراسیون فوتبال آسیا بهترین تصمیم برای زنده نگه داشتن رقابت‌های بین المللی در فوتبال روس‌ها باشد.

 

چند و چون ماجرا؛ نزدیک به نهایی شدن

گروه نرم افزاری ماهور

رییس اتحادیه فوتبال روسیه با صراحت تمام از احتمال پیوستن فوتبال کشورش به آسیا پرده برداشت و گویا تصمیم نهایی در این باره در کنفرانس مهمی روز شه‌شنبه اعلام خواهد شد. دیوکوف در این باره عنوان کرد؛ «ما به خوبی از جنبه‌های قدرتمند فوتبال در اروپا آگاهیم اما در شرایط فعلی باید وضعیت و اتفاقات را دنبال کنیم. از امروز هیچ گزینه‌ای برای بازگشت به رقابت‌های اروپایی نمی‌بینیم. کمیته فوتبال آسیا آماده پذیرش ماست و کمیته نهایی تصمیم خود را روز سه‌شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس خواهد گرفت». تصمیم در مورد آسیایی شدن فقط به فوتبال روس‌ها هم ختم نمی‌شود و ظاهرا آن‌ها در تمامی رشته‌های ورزشی قصد الحاق به قاره کهن را دارند. اوایل همین ماه میلادی بود که رئیس کمیته بین المللی المپیک با پیگیری پیشنهاد شورای المپیک آسیا موافقت کرد ورزشکاران روسیه و بلاروس بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. ظاهرا مسئولان فوتبال روسیه از بازگشت به جمع تیم‌های قاره سبز قطع امید کرده‌اند و برای ادامه حیات فوتبال ملی به آسیا کوچ خواهند کرد. تیم ملی فوتبال روسیه از زمان اجرای محرومیتش بخاطر جنگ اوکراین فقط 3 بازی انجام داده و جام جهانی‌ که می‌توانست در آن حضور داشته باشد را دور از قطر به تماشا نشسته است. تصمیم آن‌ها در مورد پیوستن به فوتبال آسیا تاریخی و تاثیر گذار خواهد بود. پس از پیوستن استرالیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا، روسیه دومین تیمی خواهد بود که برای پیشرفت و یا دستکم برای ماندن در جمع تیم‌های ملی دنیا و رقابت‌های معتبر به آسیا پناهنده می‌شود.

 

ترس از تغییر تابعیت

تصمیمات یوفا و فیفا برای حذف روسیه از رقابت‌های بین‌المللی بر جوامع ورزشی و فوتبالی این کشور تاثیر ویژه‌ای گذاشته و رئیس اتحادیه فوتبال این کشور با تصریح چنین موضوعی عنوان کرده است؛ «هواداران رفته رفته می‌فهمند بسیاری از بازیکنان و ورزشکاران روس به خاطر نداشتن شانس حضور در میادین بین المللی تصمیم به تغییر تابعیت خواهند گرفت. این یک موضوع مهم است که ما آن را درک می‌کنیم و شرایط در حال تغییر است». دیوکوف با صراحت از لطمات محرومیت بر بدنه فوتبال کشورش صحبت می‌کند و احتمال آسیایی شدن فوتبال روسیه را با وجود مخالفانی که دارد، شدنی و دست یافتنی می‌داند. در صورت پیوستن روسیه به کنفدراسیون فوتبال آسیا احتمالا در ایران و دیگر کشورهای آسیایی سودای رویارویی با یک رقیب بزرگ داغ می‌شود و شاید فوتبال آسیا با ورود روسیه که سابقه درخشش در اروپا را هم دارد از رقابت سخت‌تری بهره‌مند شود. البته استرالیایی‌ها هم پیش از پیوستن به آسیا خودشان را قهرمان آینده رقابت‌های فوتبالی در آسیا می‌دانستند اما روسیه هم باید مانند استرالیا وارد این گود شود تا مشکلات و سختی‌ها پیش روی خودش در فوتبال قاره کهن را از نزدیک ببیند و با آنها رو به رو شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا