آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

۱۱ نکته که باید پیش از بازی استقلال – ملوان بدانید؛ بازگشت به کورس قهرمانی

در اولین بازی هفته هفدهم، استقلال میزبان ملوان بندرانزلی است.

دیدارهای هفته هفدهم لیگ فردا پنجشنبه 6 بهمن با برگزاری 2 مسابقه آغاز خواهد شد. در یکی از 2 بازی، استقلال در ورزشگاه آزادی به دیدار ملوان بندرانزلی خواهد رفت. مهم‌ترین نکته این دیدار، امکان حضور تماشاگر در این ورزشگاه پس از 5 ماه است البته همچنان تماشاگران زن قادر به حضور در ورزشگاه نخواهند بود.

 

1- استقلال با 27 امتیاز در رده چهارم جدول است. این تیم به 3 امتیاز این مسابقه نیاز مبرم دارد و با پیروزی در این دیدار می‌تواند تا رده دوم صعود کند. این تیم با هر نتیجه‌ای از رتبه چهارم پایین‌تر نخواهد آمد.

 

2- ملوان با هجده امتیاز در رتبه یازدهم است. این تیم با پیروزی در این مسابقه می‌تواند جهش بزرگی در جدول داشته باشد و تا رتبه هفتم صعود کند شکست در این دیدار هم می‌تواند به قیمت سقوط 2 پله‌ای این تیم تمام شود.

گروه نرم افزاری ماهور

 

3- هرچند که استقلال در جدول رده‌بندی به وضوح وضعیت بهتری نسبت به ملوان دارد ولی فرم فعلی دو تیم کاملاً متفاوت است و این قوی سپید انزلی است که در شرایط کاملاً بهتری به سر می‌برد. استقلال در 6 هفته اخیر، 2 برد، 2 تساوی و 2 شکست داشته است. این تیم با 2 باخت متوالی و در شرایطی که در 3 بازی قبلی یک امتیاز و در 5 مسابقه اخیر فقط یک برد داشته پا به این دیدار می‌گذارد. ملوان اما در این مقطع صاحب 3 برد و 3 تساوی شده و تنها پرسپولیس در این بازه عملکرد بهتری داشته است.

 

4- بر اساس آمار«متریکا» استقلال بالاترین آمار شوت در هر بازی را دارد و از نظر دریبل موفق تیم دوم لیگ است. استقلال با یکی از جنگنده‌ترین تیم‌های لیگ دیدار می‌کند و ملوان بهترین آمار را در زمینه تکل دارد ولی این تیم در تعداد پاس و دقت پاس یکی از تیم‌های ضعیف لیگ است.

 

5- جدال استقلال و ملوان از جمله قدیمی‌ترین تقابل‌های فوتبال ایران است. علی‌رغم اینکه ملوان چندین بار در بزنگاه‌های تاریخی استقلال را ناکام گذاشته ولی استقلال آمار عجیبی برابر این تیم در لیگ دارد و در تمام ادوار لیگ شامل لیگ برتر، آزادگان، قدس و تخت‌جمشید هرگز در خانه از این تیم شکست نخورده است البته در جام‌حذفی در تهران مغلوب این تیم شده است.

 

6- شاگردان مازیار زارع در حال ظاهر بهترین فرم دفاعی را دارند و در 5 هفته اخیر گل نخورده‌اند. این تیم اما با دریافت 50 گل از استقلال در لیگ برتر از هیچ تیمی بیشتر از این گل نخورده‌ است.

 

7- آرش برهانی با 7 بهترین گلزن تقابل دو تیم در لیگ برتر است و پس از آن جلال رافخایی با 6 و سیاوش اکبرپور با 5 گل قرار دارند. سجاد شهباززاده، سجاد بازگیر، عارف غلامی، مهدی قایدی و مهدی مهدی‌پور بازیکنان حال حاضر دو تیم هستند که سابقه گلزنی در این بازی را دارند.

 

8- محمد محبی با نمره 7.21 بهترین بازیکن استقلال است. این بازیکن در کنار کوین یامگا با 4 گل بهترین گلزن استقلال است. بهترین گلزن ملوان هم 4 گله است. سجاد بازگیر بهترین آمار گلزنی را در این تیم دارد. ایمان صادقی سنگربان ملوان با نمره 7.24 بهترین بازیکن این تیم و چهارمین بازیکن برتر لیگ است.

 

9- آرمان رمضانی، حسین حسینی، ایمان صادقی و مهدی مومنی بازیکنان مشترک ترکیب دو تیم در حال حاضر هستند.

 

10- استقلال در چند هفته اخیر بابت نبود بازیکنان کلیدی خود لطمه زیادی دید و این بازی هم چند بازیکن خود را در اختیار ندارد. حسین حسینی، مهدی مهدی‌پور و محمدحسین مرادمند مصدوم هستند. پیمان بابایی به خاطر محرومیت غایب است و سیاوش یزدانی هم از ترکیب تیم کنار گذاشته شده است. خبر خوب برای آبی‌پوشان بازگشت عارف غلامی به تمرینات است.

 

11- مهدی سیدعلی داور این مسابقه خواهد بود. سیدعلی در این فصل 2 بازی سوت زده که هر 2 مسابقه بسیار پرکارت بوده و به طور متوسط 6 کارت زرد نشان داده است. آخرین قضاوت این داور در ورزشگاه آزادی به دربی فصل گذشته باز می‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا