آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آرسنال – اورتون : توپچی‌ها و تافی‌ها؛ نبرد انگیزه‌های متفاوت

آرسنالی‌ها برای باز گرداندن حاشیه امنیت باید وضعیت را برای اورتون ناامن کنند.

نمایش بازگشت متبحرانه در برابر استون‌ویلا و پیروزی در مقابل لسترسیتی نشان داد توپچی‌ها به مسیر پیشین خود بازگشته‌اند و کشتی قهرمانی آنها از امواج خروشان اقیانوس لیگ برتر انگلیس فعلا عبور کرده است.

 

تیم آرتتا در مسیر برد قرار گرفته و برای حفظ فاصله و حاشیه امنیت در صدر جدول لیگ انگلیس باید میهمان امروزش را با نا امنی بی‌سابقه‌ای مواجه کند. اورتون از نبردهای شکست خورده برای بقا به امارات می‌آید و شان دایچ هم دوای درد این فصل تافی‌ها نشده است. تیم هجدهم لیگ برتر کمتر در این شرایط قرار داشته و از گزینه‌های بارز سقوط به شمار می‌رود. آنها از بخت بدشان بازی عقب افتاده‌ای دارند که مقابل صدرنشین و از این هم بدتر، در خانه صدرنشین باید انجام شود. تقابل ایجاد امنیت با فرار از ناامنی، خلاصه انگیزه‌های متفاوت تیم‌های مسابقه امروز لیگ انگلیس خواهد بود.

 

آرسنال؛ سرحال برای یک برد خانگی

سیاق بازی آنها در 2 مسابقه قبلی به فرم سابق بازگشته یا حداقل به آن خیلی نزدیک شده است. بحران چند هفته‌ای، پیش از 2 مسابقه و شکست پیشین مقابل اورتون را فراموش کنید. آرسنال از خواب کوتاه میان فصلش بیدار شده و با همان رویاها و آرزوهای در پی کسب حداکثر امتیاز ممکن از بازی‌های باقی مانده برای نزدیک‌تر شدن به قهرمانی لیگ انگلیس است. تیم آرتتا به اندازه کافی امتیاز از دست داده و تقابل با اورتون قعر جدولی آن هم در خانه شاید مسابقه‌ای است که توپچی‌ها به هیچ چیزی به جز 3 امتیاز آن نمی‌اندیشند. البته شاید آرتتا با سابقه‌ای که از حضور در لیگ برتر انگلیس دارد به انگیزه‌های اورتون و تقلای این تیم برای ماندن در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی انگلیس فکر کند و تیمش را مهیای جلوگیری از هر گونه غافلگیری به میدان بفرستد. برد خیال آرسنال را با 5 امتیاز اختلاف در صدر راحت‌تر از قبل خواهد کرد و هر نتیجه‌ای به جز پیروزی در بازی خانگی امشب توپچی‌های صدرنشین، رقبا و به خصوص منچسترسیتی را برای نزدیک شدن بیدار می‌کند و به طمع می‌اندازد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

اورتون؛ چیزی برای از دست دادن نیست

آنها دیگر هیچ چیز برای از دست دادن ندارند. گرفتن امتیازهای سخت در بازی‌های معدود لیگ برای تافی‌ها اگر هست برای رقبای آنها در مسیر بقا هم وجود دارد و اورتون امشب بدون داشته‌هایی برای از دست دادن، پا به امارات خواهد گذاشت. به لحاظ فنی و روحی، حال میزبان بزرگ اورتون بسیار خوب است و آرسنال این فصل با اورتون این فصل هرگز قابل مقایسه نیست اما می‌گویند از کسی که هیچ چیزی برای از دست دادن ندارد باید ترسید. شاید این تنها فاکتور تافی‌ها برای ترسناک بودن باشد. آنها البته با همین فاکتور و البته با چاشنی شوک تغییر سرمربی، همین آرسنال را به تازگی در خانه خود شکست داده بودند. با این حال شوک تغییر سرمربی، تمام شده و شان دایچ باید هر چه به لحاظ فنی در این مدت طولانی کار در لیگ انگلیس به دست آورده برای امتیاز گرفتن از آرسنال رو کند. اورتون یک بار ثابت کرده اگر این تیم را جدی نگیرند، می‌تواند کارهای بزرگی را هم انجام دهد و حتی اگر این گزاره برای خود اورتونی‌ها هم ثابت شده باشد، برای دویدن در امارات اندوخته و انگیزه مناسبی به شمار می‌رود. نکته خطرناک برای آرسنالی‌ها اما از یک روند جالب سرچشمه می‌گیرد. اورتون در بازی‌های آخر خود به صورت تناوبی با یک باخت 2 بر صفر و بلافاصله پس از آن با یک پیروزی یک بر صفر مواجه بوده و این بار نوبت پیروزی یک گله پس از باخت 2 گله بازی قبل تافی‌هاست.

سابقه رویارویی؛ در عین شگفتی، آبی اورتونی

شاید مرور سوابق اخیر رویارویی‌های 2 تیم مسابقه امشب برای علاقه‌مندانی که در تب و تاب درخشش این فصل توپچی‌ها گرم شده‌اند، دور از ذهن باشد اما در کمال شگفتی باید گفت تافی‌ها در جدال‌های اخیر خود مقابل رقیب بزرگ امشب، آسمان این مسابقه را آبی آبی کرده‌اند. اورتون در 5 بازی آخرش با آرسنال 4 بار برنده میدان بوده و در 8 بازی آخر 2 تیم فقط 2 بار مغلوب توپچی‌های لندنی شده است. بازی رفت 2 تیم هم ثابت کرد درخشش اورتون در برابر آرسنال ربطی به شرایط این تیم ندارد و تافی‌های مرسی‌ساید به خوبی راه‌های غلبه بر آرسنال را می‌شناسند. با این همه سوابق تقابل 2 تیم در دراز مدت به سمت قرمزهای لندن سنگینی می‌کند.

 

فرم 2 تیم در 5 بازی آخر لیگ

 

آرسنال : 

برد مقابل لسترسیتی، برد مقابل استون‌ویلا، باخت مقابل منچسترسیتی، تساوی مقابل برنتفورد، باخت مقابل اورتون

 

7 گل زده، 7 گل خورده و فقط یک کلین‌شیت

 

اورتون : 

باخت مقابل استون‌ویلا، برد مقابل لیدزیونایتد، باخت مقابل لیورپول، برد مقابل آرسنال، باخت مقابل وستهام

 

2 گل زده، 6 گل خورده، 2 کلین‌شیت و 3 بازی بدون گل زده

3 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا