آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

آماری جالب از میزان مصدومیت ستاره‌ها؛ نیمار و غیبت ۷۲۵ روزه!

ستاره‌های مستطیل سبز این روزها با معضلی به نام مصدومیت سریالی مواجه هستند.

در جام جهانی 2014 نیمار را در لحظاتی که انتظار داشتیم، ندیدیم، رئال مادرید، ادن ازار را در فرمی که منتظرش بود، نیافت، یوونتوس و منچستریونایتد تصوری را که از حضور پوگبا داشتند، کنار گذاشتند و دلیل تمام این ناکامی‌های فوتبالی یک مقوله نسبتا جدید به نام مصدومیت‌ها سریالی است.

 

مصدومیت تقریبا جزو جدا نشدنی و اجتانب ناپذیر یک فوتبالیست حرفه‌ای به شمار می‌رود اما برخی مصدومیت‌ها هستند که می‌آیند و نمی‌روند و دوران حرفه‌ای یک ستاره را تحت الشعاع قرار می‌دهند. ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن با مصدومیت آخرش باز هم تیتر رسانه‌ها شد تا همواره تیترهای مربوط به مصدومیت نیمار از تیترهای دیگرش برجسته‌تر به نظر بیایند. او در بین نامداران فوتبال رکورد دار تعداد مصدومیت است.

 

پل پوگبا؛ غایب بزرگ ماه‌های اخیر

منچستریونایتد با آخرین مصدومیت پوگبا تقریبا قید ستاره فرانسوی را زد و هواداران شیاطین سرخ از او قطع امید کردند. با این حال او هنوز یک خانه امیدوار به خودش را داشت. پل پوگبا به یووه بازگشت تا با عبور از مصدومیت به روزهای خوبش باز گردد اما از بخت بد ستاره فرانسوی مصدومیت او از نوع سریالی و ادامه‌دار بود و پوگبا را تبدیل به چهره همیشه غایب ماه‌های اخیر کرد. گفته می‌شود یووه هم در صدد جدایی اوست چرا که پوگبا تاکنون 4 بار به شکل جدی مصدوم شده، 297 روز دور از میادین بوده و 41 بازی‌ تیم‌هایش را به همین علت از دست داده است. با این حال پوگبا در مقابل ستاره‌هایی با مصدومیت بیشتر، شرایط بهتری دارد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

ویرجیل فن‌دایک؛ ستون غایب

لیورپول روی ثبات مدافع هلندی‌اش در بهترین روزها، صاحب بهترین نتایج شد اما لیورپول و کلوپ خبر نداشتند فن‌دایک قرار است این تیم را برای مدتی طولانی تنها بگذارد. رقابت‌های مهمی از دست مرد آلمانی رفت و عناوین بزرگی لیورپول را ترک کردند؛ شاید فقط به همین دلیل که فن‌دایک درون میدان نبود. مدافع هلندی و محبوب قرمزهای آنفیلد با 11 مصدومیت جدی در دروان حرفه‌ای خودش مواجه بوده که این مصدومیت‌ها روزهای غیبتش را به 370 رسانده‌اند و در مجموع 61 بازی برای ویرجیل فن‌دایک با غیبت به علت مصدومیت همراه شده است.

 

ادن ازار؛ افول در سایه مصدومیت

هیولای مصدومیت‌های سریالی و ادامه‌دار ظاهرا در سفر ادن ازار از لندن به مادرید به هواپیمای ستاره بلژیکی چسبیده و از آن زمان تاکنون سایه به سایه با ازار پیش می‌رود. این کابوس بزرگ در حال نابود کردن دوران حرفه‌ای بازیکنی است که همین چند فصل قبل از مدعیان برنده شدن توپ طلا به شمار می‌رفت. ازار از صحنه مستطیل سبز کنار رفته و این کناره‌گیری یک دلیل موجه دارد؛ مصدومیت‌های ادامه‌دار! او 18 بار در دوران حرفه‌ای خودش طعم تلخ مصدومیت‌های جدی را چشیده که این تعداد 500 روز ستاره بلژیکی رئال مادرید را خانه‌نشین کرده‌اند و اجازه حضور او در 76 بازی را نداده‌اند.

 

عثمان دمبله؛ عادت مصدوم شدن

تقریبا اگر هر از چند گاهی خبر مصدومیت دمبله را نشنویم باید برایش نگران شویم. بازیکن فرانسوی بارسلونا که با اعتماد ژاوی در حال نزدیک شدن به روزهای اوجش بود باز هم در دام عادت همیشگی خودش گرفتار شد و مجددا به جمع ستاره‌های مصدوم دنیای فوتبال پیوست. دمبله شاید بیش از بازی‌هایی که برای بارسلونا انجام داده، بازی‌هایی را به علت مصدومیت از دست داده باشد. او 17 بار به صورت جدی در دوران حرفه‌ای مصدوم شده و از قربانیان بزرگ مصدومیت‌های سریالی به شمار می‌رود. دمبله همچنین 750 روز غایب بوده و 112 بازی را به همین علت از دست داده و گمان می‌رود باز هم قرار است بر این تعداد افزوده شود.

نیمار؛ رکورد تعداد مصدومیت

در بیشتر بزنگاه‌هایی که به او احتیاج داشتند درون میدان نبود. نیمار جونیور با وجود تمام قابلیت‌هایش تبدیل به آن فوق‌ستاره‌ای نشد که فوتبال سلسائو منتظرش بود و شاید عمده‌ترین دلیل چنین نتیجه‌ای، مصدومیت‌های متعدد او باشد. ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن در بین چهره‌های نامدار مستطیل سبز رکورد عجیبی دارد. نیمار 20 بار به شکلی جدی دچار مصدومیت شده و هیچ ستاره شاخصی نیست که به اندازه نیمار تعدد مصدوم شدن را تجربه کرده باشد. او همچنین 735 روز دور از میادین بوده و 52 مسابقه را از دست داده است. فقط باید تصور کنیم 735 روز نزدیک به 2 سال می‌شود و باید در نظر بگیریم 2 سال از عمر فوتبالی نیمار در مصدومیت سپری شده است تا بفهمیم این کابوس تلخ چه بلایی بر سر دوران حرفه‌ای یکی از ناب‌ترین استعدادهای دوران معاصر فوتبال برزیل آورده است. تمام 735 روزی که نیمار خانه‌نشین بوده، اگر درون میدان قرار می‌گرفت، می‌توانست روزهای درخشانی را برای تیم‌هایش رقم بزند.مصدوم شدن‌های سریالی دمار از روزگار نیمار در آورده‌ است!

4 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا