آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

استقلال ۲-۱ گل گهر ؛ کامبک با پنالتی جنجالی

تیم فوتبال استقلال که تا ثانیه‌های پایانی دیدار برابر گل‌گهر سه امتیاز ارزشمند را از دست داده بود، در وقت‌های اضافه از شکست برابر تیم امیر قلعه‌نویی گریخت و با یک پنالتی فوق العاده جنجالی پیروز شد.

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته آغاز شد که در روز آغازین هفته جدید، تیم پرسپولیس توانست در تبریز از سد تراکتور بگذرد و سپاهان اصفهان هم در ورزشگاه نقش جهان توانست هوادار را شکست بدهد. بعد از مصاف حساس تراکتور و پرسپولیس، حالا امروز در دیگر مسابقه حساس هفته، استقلال در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت و آبی‌پوشان پایتخت برای بقا در کورس مدعیان راهی جز کسب پیروزی نداشتند و در نقطه مقابل، شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدوار بودند تا بتوانند با سوغاتی 3 امتیازی به سیرجان بازگردند.

 

ترکیب استقلال : 

حسین حسینی، رافائل سیلوا (از دقیقه 64: امید حامدی‌فر)، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی (از دقیقه 76: رضا میرزایی)، روزبه چشمی، سعید مهری (از دقیقه 76: آرمان رمضانی)، آرش رضاوند، محمد محبی، مهدی قایدی (از دقیقه 87: امیرعلی صادقی) و امیرارسلان مطهری (از دقیقه 64: پیمان بابایی)

 

سرمربی: ریکاردو سا پینتو

 

گروه نرم افزاری ماهور

ترکیب گل گهر سیرجان : 

محمدحسین اکبرمنادی، آرمین سهرابیان، مهران گلزاری، مسیح زاهدی، مهدی تیکدری‌نژاد (از دقیقه 82: بهنام برزای)، شایان مصلح و امین پورعلی، علی‌اصغر عاشوری (از دقیقه 55: کیروش استنلی سوارز)، رضا شکاری (از دقیقه 55: اریک باگناما)، محمدرضا حسینی و مرتضی تبریزی (از دقیقه 60: امین قاسمی‌نژاد)

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال در روزی‌که بازهم به دلیل محرومیت قادر به حضور در کنار زمین مسابقه نبود، تصمیم گرفت تا به ترکیب اصلی تیمش در مصاف با نساجی تغییر ندهد و با همان نفرات، ترکیب اولیه آبی‌ها را برای مصاف حساس امروز مقابل گل‌گهر سیرجان چینش کرد. امیر قلعه‌نویی اما یک تغییر مهم در ترکیب تیمش داشت و با توجه به رفع مصدومیت آرمین سهرابیان، این مدافع باتجربه را در ترکیب اصلی تیمش قرار داد و به جای او، محمد خدابنده‌لو را از ترکیب اولیه گل‌گهر سیرجان خارج کرد.

 

کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت مسابقه حساس امروز که از ساعت 16:47 در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور پرشمار هواداران استقلال آغاز شد را به موعود بنیادی‌فر سپرده بود. آبی‌پوشان پایتخت در دقایق ابتدایی مسابقه نمایشی تهاجمی را از خود نشان دادند و در دقیقه 6، اولین فرصت جدی گلزنی برای آبی‌ها به‌دست آمد که شوت سرکش مهدی قایدی با واکنش زیبای اکبرمنادی همراه شد و راهی به دروازه گل‌گهر پیدا نکرد. در ادامه حرکت نمایشی زیبای محمد محبی باعث شد تا دومین فرصت گلزنی برای آبی‌ها در دقیقه 8 ایجاد شود اما شوت وینگر آبی‌ها توسط دروازه‌بان گل‌گهر به کرنر فرستاده شد تا بازهم دروازه تیم سیرجانی بسته بماند.

 

شاگردان امیر قلعه‌نویی رفته‌رفته به دنبال آن بودند تا بتوانند به دروازه استقلال نزدیک شوند که سرانجام در دقیقه 24 روی یک حرکت تمرین‌شده، آرمین سهرابیان توانست در مقابل دروازه خالی پاس رضا شکاری را به گل تبدیل کند تا گل اول مسابقه به سود گل‌گهر به‌ثمر برسد و آن‌ها بتوانند در اولین موقعیت جدی، به اولین گل خود در مسابقه امروز دست پیدا کنند. گل‌گهری‌ها بعد از رسیدن به گل اول در تلاش بودند تا بتوانند گل دوم را وارد دروازه آبی‌ها کنند که ضربه مرتضی تبریزی با واکنش حسین حسینی به کرنر فرستاده شد و راهی به دروازه آبی‌ها پیدا نکرد.

استقلالی‌ها در تلاش بودند تا با حرکات ترکیبی بتوانند دروازه گل‌گهر را تهدید کنند که خط دفاعی حریف در شرایط منسجمی قرار داشت و همین مسئله باعث شد تا آبی‌ها به دنبال استفاده از شوت از راه دور باشند اما ضربات بازیکنان استقلال از پشت محوطه جریمه گل‌گهر هم راه به جایی نبرد. در نقطه مقابل، یک فرصت گلزنی هم برای تیم گل‌گهر خلق شد که واکنش خوب حسین حسینی باعث شد تا نتیجه بازی یک بر صفر باقی بماند و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

 

2 تیم بدون تغییر پا به نیمه دوم مسابقه گذاشتند و به مانند نیمه نخست، آبی‌ها بازی را تهاجمی‌تر آغاز کردند. نمایش تهاجمی بازیکنان استقلال باعث شد تا خیلی زود یک موقعیت جدی روی دروازه گل‌گهر خلق شود اما شوت آرش رضاوند به کرنر فرستاده شد. حملات سریالی آبی‌ها روی دروازه تیم سیرجانی ادامه داشت و شاگردان ریکاردو سا پینتو بی‌وقفه در تلاش بودند تا بتوانند به گل تساوی برسند که موقعیت‌ها یکی پس از دیگری برای استقلال از دست می‌رفت.

 

امیر قلعه‌نویی که تیمش زیر فشار حملات استقلال قرار داشت با انجام 2 تعویض تهاجمی و اضافه کردن اریک باگناما و کیروش استنلی سوارز سعی داشت تا ریتم بازی را تغییر بدهد اما با این وجود مالکیت توپ‌ومیدان در اختیار بازیکنان استقلال همچنان قرار داشت و آبی‌ها به دنبال روزنه‌ای برای رسیدن به گل تساوی بودند. سا پینتو با تغییرات تهاجمی امیداور بود شرایط به سود تیمش تغییر کند و حملات آبی‌ها سرانجام وارد دروازه گل‌گهر شود اما با وجود مالکیت مطلق بر توپ‌ومیدان، حملات استقلالی‌ها بی‌ثمر بود و یکی پس از دیگری از دست می‌رفت.

 

آرمان رمضانی مهاجم تعویضی استقلال در دقیقه 85 یک فرصت طلایی گلزنی را روی پاس دیدنی محمد محبی به‌دست آورد اما ضربه سر تماشایی رمضانی با واکنش استنثایی اکبرمنادی همراه شد تا همچنان دروازه گل‌گهر بسته بماند. حملات پرشمار استقلالی‌ها سرانجام در دقیقه (1+90) به‌ثمر نشست و حرکت ترکیبی زیبا بازیکنان استقلال با پاس آرمان رمضانی به رضا میرزایی همراه شد و میرزایی توانست با یک شلیک استثنایی توپ را به گوشه دروازه گل‌گهر بفرستد تا نتیجه بازی 1-1 مساوی شود.

 

آبی‌ها بعد از رسیدن به گل تساوی به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که در دقیقه (6+90) برخورد محمدرضا حسینی با رضا میرزایی از سوی موعود بنیادی‌فر پنالتی تشخیص داده شد تا استقلال به یک فرصت طلایی برای رسیدن به گل برتری دست پیدا کند و به مانند بازی رفت، بازهم آبی‌ها در واپسین لحظات صاحب ضربه پنالتی شوند.

 

بعد از اعلام پنالتی، جنجال بزرگی در زمین مسابقه شکل گرفت و به شدت گل‌گهری‌ها نسبت به تصمیم بنیادی‌فر اعتراض داشتند و اریک باگناما هم با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد. بعد از وقفه‌ای نسبتاً طولانی سرانجام در دقیقه (14+90) اجازه زدن ضربه پنالتی داده شد که کوین یامگا توانست خلاف حرکت محمدحسین اکبرمنادی به توپ ضربه بزند و گل برتری را وارد دروازه گل‌گهر کرد تا کامبک آبی‌ها تکمیل شود.

واکنش جالب و معنادار قلعه نویی نسبت به پنالتی گرفته شده برای استقلال

استقلال با ثبت کامبک در لحظات پایانی و رسیدن به پیروزی در مسابقه حساس امروز توانست در جدول رده‌بندی 43 امتیازی شود تا شاگردان ریکاردو سا پینتو بتوانند در فاصله 3 امتیازی تا صدر جدول کار خود را در هفته بیست‌ودوم به پایان ببرند. گل‌گهر سیرجان هم بعد از 3 بازی متوالی شکست‌ناپذیری امروز در تهران متحمل شکست شد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی با 37 امتیاز در رتبه چهارم جدول باقی بمانند. آبی‌پوشان پایتخت در هفته بیست‌وسوم، روز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه باید در اهواز به مصاف فولاد بروند و گل‌گهر سیرجان هم در همان روز باید در خانه مقابل تیم نفت مسجدسلیمان قرار گیرد.

 

شاگردان عناتی برد را با تساوی عوض کردند

نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران برگزارکننده آخرین بازی هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران بودند. نفتی‌ها با هدف کسب اولین پیروزی با هدایت رضا عنایتی امروز به میدان مسابقه آمدند و امید داشتند تا بتوانند با شکست دادن نساجی، شانس‌شان برای بقا در لیگ بیست‌ودوم را بیشتر کنند. شاگردان حمید مطهری در تیم نساجی هم بعد از متوقف کردن استقلال به‌دنبال پیروزی در مسجدسلیمان بودند تا بتوانند خود را به رتبه‌ای تک‌رقمی در جدول برسانند.

 

2 تیم از ساعت 17:30 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان کارشان را با قضاوت وحید زمانی آغاز کردند. نفتی‌ها در نیمه نخست، تیم برتر زمین مسابقه بودند و بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، محمود صالحی توانست از خروج علیرضا حقیقی استفاده کند و از دروازه‌بان نساجی پنالتی گرفت که این ضربه پنالتی توسط عقیل کعبی به گل تبدیل شد. بعد از گل نفتی‌ها، بازیکنان نساجی آرایشی تهاجمی به خود گرفتند اما نتوانستند گل خورده را جبران کنند تا اینکه در دقیقه 32، روی ارسال ضربه کرنر اسماعیل بابایی، امیرمهدی جان‌ملکی مدافع نساجی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا اختلاف به 2 گل برسد و این برتری 2گله تا پایان نیمه نخست برای شاگردان عنایتی حفظ شد.

 

شاگردان حمید مطهری با توجه به شکست در نیمه نخست، در نیمه دوم با شمایلی تهاجمی به میدان مسابقه آمدند و در دقیقه 47، پاس صابر حردانی به علی شجاعی رسید که هافبک چپ نساجی توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. مازنی‌ها بعد از رسیدن به گل اول، به حملات خود ادامه دادند و روی یک پرتاب اوت، علی داوران در دقیقه 56 توانست دومین گل را هم وارد دروازه نفت مسجدسلیمان کند تا شاگردان مطهری بتوانند از شکست در بیرون از خانه بگریزند. در دقایق پایانی مسابقه، فشار بازیکنان نفت روی دروازه نساجی بیشتر شد و حتی یک صحنه مشکوک به پنالتی هم درون محوطه جریمه نساجی رخ داد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت تا بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد.

 

نفتی‌ها با نمایشی امیدوارکننده توانستند به سیزدهمین امتیاز خود در لیگ بیست‌ودوم برسند و در رتبه پانزدهم جدول باقی ماندند. نساجی مازندران هم با کسب بیست‌وچهارمین امتیاز فصل به رتبه یازدهم صعود کرد. شاگردان رضا عنایتی در هفته بیست‌وسوم، روز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه میهمان گل‌گهر سیرجان هستند و روز دوشنبه بیست‌ودوم اسفندماه هم نساجی مازندران باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن برود.

 

نتایج هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران 

 

یکشنبه چهاردهم اسفندماه

 

پیکان تهران 0-0 ذوب‌آهن اصفهان

تراکتور تبریز 2-3 پرسپولیس

مس رفسنجان 4-0 صنعت‌نفت آبادان

سپاهان اصفهان 3-1 هوادار تهران

 

دوشنبه پانزدهم اسفندماه

 

مس کرمان 1-1 فولاد خوزستان

ملوان بندرانزلی 1-1 آلومینیوم اراک

استقلال 2-1 گل‌گهر سیرجان

نفت مسجدسلیمان 2-2 نساجی مازندران

 

در پایان هفته بیست‌ودوم لیگ برتر، سپاهان با 46 امتیاز صدرنشین باقی ماند و تیم‌های پرسپولیس با 45 امتیاز و استقلال با 43 امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در قعر جدول هم صنعت‌نفت آبادان با 12 امتیاز همچنان اولین تیم در معرض سقوط به لیگ یک است و نفت مسجدسلیمان با 13 امتیاز و مس کرمان با 18 امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران از روز شنبه بیستم اسفندماه آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین بازی هفته در همان روز، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان خواهد رفت. همچنین روز یکشنبه بیست‌ویکم اسفندماه هم تیم استقلال در اهواز میهمان فولاد خوزستان خواهد بود.

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا