آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

اسطوره و رئیس افتخاری باشگاه رئال مادرید در گذشت

رئیس افتخاری باشگاه رئال مادرید و یکی از اسطوره‌های این باشگاه جان سپرد.

باشگاه رئال مادرید با انتشار بیانیه‌ای از در گذشت آمانسیو آمارو اسطوره این باشگاه، سرمربی سابق و رئیس افتخاری آن در 83 سالگی خبر داد.

 

آمانسیو در تاریخ 16 اکتبر سال 1939 در شهر کرونا متولد شد و فوتبال را با تیم زادگاهش دپورتیوو لاکرونیا آغاز کرد و سال 1962 به رئال مادرید پیوست.

 

او که تا سال 1976 در رئال مادرید توپ می‌زد، 6 قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا، 9 قهرمانی در لالیگا و سه قهرمانی در جام حذفی اسپانیا کسب کرد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

در 14 فصل حضورش در رئال مادرید، آمانسیو 471 بازی انجام داد و 155 گل به ثمر رساند. او دو بار در سال‌های 1969 و 1970 عنوان برترین گلزن فصل لالیگا (جایزه پیچیچی) را از آن خود کرد.

 

در سال 1964 آمانسیو در رأی گیری انتخاب برنده توپ طلا، سوم شد و همان سال با اسپانیا قهرمان جام ملت‌های اروپا شد. او در روز سی‌ام ژوئن سال 1976 کفش‌های خود را به عنوان چهارمین گلزن برتر وقت تاریخ باشگاه رئال مادرید پس از آلفردو دی‌استفانو، فرانس پوشکاش و پاکو خنتو آویزان کرد.

 

پیوستن آمانسیو به رئال مادرید داستان جالب خودش را دارد. او که با ثبت 25 گل در 26 بازی‌اش در دسته دوم اسپانیا توجه غول‌های اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید را جلب کرده بود، در حالی توسط سانتیاگو برنابئو، رئیس وقت رئالی‌ها به مادریدی‌ها پیوست که در آن زمان هیئت رئیسه باشگاه مخالف عقد قرارداد با این بازیکن بودند. رئال مادرید در آن زمان برای خرید آمانسیو 12 میلیون پزو پرداخت که در آن زمان برای خودش یک رکورد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا