آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

ایران ۱-۱ روسیه؛ ژنرال با تساوی به تیم ملی بازگشت

تیم ملی ایران در شبی که فرصت‌های ایده‌‌آل برای گلزنی داشت، در نهایت به نتیجه تساوی برابر روسیه رضایت داد.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از گذشت 114 روز از آخرین مسابقه‌اش در جام جهانی 2022 قطر مقابل تیم ملی آمریکا و قبول شکست و ناکامی در صعود به مرحله حذفی، کار خود را مجدداً از امشب به صورت رسمی آغاز کرد و هدف‌گذاری جدید ملی‌پوشان، کسب موفقیت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 است. در فاصله زمانی ایجاد شده بعد از جام جهانی تا فیفادی ماه مارچ، روی نیمکت تیم ملی هم تغییر و تحولات مهمی رخ داد و امیر قلعه‌نویی به جای کارلوس کی‌روش انتخاب شد.

 

شاگردان قلعه‌نویی در نخستین گام بعد از جام جهانی 2022 قطر مقابل تیم ملی روسیه گرفتند. روس‌ها بعد از آغاز جنگ علیه اوکراین، فوتبال‌شان از سوی فیفا و یوفا تعلیق شد و همین مسئله باعث شد تا تیم ملی روسیه در 2 سال گذشته تنها 3 مسابقه داشته باشد؛ دیدار با تیم‌های قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان که در مصاف با قرقیزها، شاگردان والری کارپین به پیروزی رسیدند و 2 مسابقه دیگر با نتیجه تساوی به پایان رسید و در مسابقه امشب، روس‌ها برای انجام چهارمین مسابقه تدارکاتی به تهران سفر کرده بودند.

 

ترکیب تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان (از دقیقه 88: صادق محرمی)، احسان حاج‌صفی (از دقیقه 88: میلاد زکی‌پور)، سعید عزت‌اللهی (از دقیقه 77: روزبه چشمی)، امید نورافکن، علی قلی‌زاده (از دقیقه 77: وحید امیری)، محمد محبی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو (از دقیقه 71: رضا اسدی)

گروه نرم افزاری ماهور

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

ترکیب تیم ملی روسیه

متوی صفنوف، ویاچسلاو کاراوائف، روسلان لیتوینوف، ماکسیم اوسیپنکو، دنیل خولوسوویچ (از دقیقه 88: الکساندر سیلیانف)، دالر کوژیائف (از دقیقه 88: دنیل پروتسو)، دنیل گلبوف، آنتون میانچوک (از دقیقه 77: دنیل فومین)، آرسن زاخاریان (از دقیقه 68: اوبلیاکوف)، نیکولای کومیلیچنکو (از دقیقه 77: کنستانتین تیوکاوین) و آنتون زینکوفسکی (از دقیقه 88: ایلزات اخمتوف)

 

سرمربی: والری کارپین

 

قلعه‌نویی در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت تیم ملی، تغییرات مهمی را در ترکیب اصلی اعمال کرد. او در شرایطی از فهرست 31 بازیکن دعوت شده به اردوی ملی، 11 بازیکن منتخب خود را انتخاب کرد که بازگشت شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان به ترکیب اصلی و حضور محمد محبی و شهریار مغانلو در ترکیب اولیه از نکات جالب‌توجه بود.

 

سرمربی باتجربه تیم ملی تصمیم گرفت تا در میانه زمین هم به زوج عزت‌اللهی-نورافکن اعتماد کند و احمد نوراللهی را روی نیمکت قرار داد. مصدومیت علیرضا جهانبخش هم باعث شد تا او در فهرست تیم ملی برای مسابقه امشب حضور نداشته باشد و مهدی ترابی و امیرحسین حسین‌زاده هم به دلیل سرماخوردگی شانس بازی در دیدار تدارکاتی امشب را از دست دادند.

 

ایلگیز تانتاشف داور اهل کشور ازبکستان قضاوت مسابقه دوستانه امشب را برعهده داشت و در حضور نزدیک به حضور 5 هزار تماشاگر و در شرایطی که زنان علاقه‌مند به 2 تیم هم خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند، نبرد تیم‌های ملی ایران و روسیه از ساعت 20:30 آغاز شد. ملی‌پوشان فوتبال ایران بازی را مالکانه آغاز کردند و شاگردان امیر قلعه‌نویی در تلاش بودند تا بتوانند در دقایق ابتدایی به گل برتری برسند اما درخشش دروازه‌بان تیم ملی روسیه باعث شد تا حملات شاگردان قلعه‌نویی راه به جایی نبرد.

شاگردان کارپین بعد از نمایش دفاعی در دقایق ابتدایی مسابقه، از لاک دفاعی خارج شدند و بعد از چند حمله ناموفق، خطای سعید عزت‌اللهی روی مهاجم تیم ملی روسیه از سوی داور مسابقه پنالتی تشخیص داده شد که در دقیقه 28، آنتون میانچوک توانست گل برتری را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ایران کند.

 

ملی‌پوشان در دقایق پایانی نیمه نخست به نمایش مالکانه خود ادامه دادند اما ناکام در گلزنی بودند تا نیمه اول با برتری یک‌گله تیم ملی روسیه به پایان برسد. شاگردان قلعه‌نویی در نیمه دوم با حملاتی پردامنه به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند که خیلی زود ملی‌پوشان به خواسته خود رسیدند و محمد محبی موفق به کسب پنالتی برای ایران شد تا مهدی طارمی در دقیقه 47، گل تساوی را وارد دروازه صفنوف کند.

 

تیم ایران به مانند نیمه نخست تیم برتر زمین مسابقه بود و شاگردان امیر قلعه‌نویی در تلاش بودند تا بتوانند به گل برتری دست پیدا کنند. در نیمه دوم، سرمربی باتجربه تیم ملی به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب رفت تا بلکه با حضور بازیکنان تازه‌نفس نتیجه بازی به سود ایران تغییر کند اما نتیجه مسابقه تغییر نکرد تا تقابل تیم‌های ملی ایران و روسیه با تساوی 1-1 به پایان برسد. در دقیقه (1+90) بهترین فرصت گلزنی برای ایران به‌دست آمد که مهدی طارمی در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان روسیه موفق به گلزنی نشد و ضربه عجیب او از کنار دروازه حریفی به بیرون رفت.

 

یکی از نکات مهم مسابقه امشب، اعتراض شدید کادرفنی 2 تیم نسبت به عملکرد داور مسابقه بود، به‌طوری که سوت‌های تانتاشف بارها مورد اعتراض قلعه‌نویی و کارپین قرار گرفت. گفتنی است تیم ملی ایران در دومین و آخرین دیدار تدارکاتی‌اش در فیفادی ماه مارچ، سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه از ساعت 21:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی کنیا خواهد رفت.

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا