آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بارسلونا توسط دادستانی اسپانیا به فساد در تجارت متهم شد

بارسلونا به دلیل “فساد مستمر” توسط دادستانی اسپانیا پس از پرداخت به نایب رئیس داور محکوم می شود.

دادستانی عمومی اسپانیا قرار است بارسلونا را به دلیل “فساد مستمر” بیش از 1.6 میلیون یورو بین سال های 2016 تا 2018 محکوم کند.

اولین بار در 16 فوریه گزارش شد که باشگاه کاتالانی مبلغی بالغ بر 1.6 میلیون یورو (1.4 میلیون پوند / 1.7 میلیون دلار) به نایب رئیس سابق کمیته فنی داوران (CTA) خوزه ماریا پرداخت کرده است. انریکز نگریرا، بین سال‌های 2016 تا 2018. اطلاعات اخیر ال پایس نشان می‌دهد که بارسلونا به عنوان یک شخصیت حقوقی برای پرداخت‌ها در این دوره دو ساله محکوم خواهد شد، علیرغم اینکه مشخص شد نزدیک به 7 میلیون یورو (6.2 میلیون پوند / 7.4 دلار) پرداخت کرده است.

این یافته ها پس از تحقیقات در مورد برداشت های نقدی انجام شده توسط Negreira از بانک های مختلف آشکار شده است. گمان می رود داور سابق این پول را در ازای مشاوره های شفاهی دریافت کرده باشد که صحت آن اکنون زیر سوال رفته است. نگریرا در حالی که در مورد بی‌نظمی‌های مالیاتی انجام شده توسط شرکتش، داسنیل، بررسی می‌شد، به دادستانی گفت که بارسلونا به خاطر داوران «بی‌طرف» به او پول پرداخت کرده و «اطمینان حاصل کند که هیچ تصمیمی علیه آن‌ها در طول مسابقات گرفته نمی‌شود».

با این حال، باشگاه کاتالان چنین اتهاماتی را رد کرده است، در حالی که نگریرا از شهادت این ادعاها در دادگاه خودداری کرد. CTA، به نوبه خود، که بدنه حاکمه انجمن داوران اسپانیا است، نمی تواند تصمیم بگیرد که چه کسی هر مسابقه را داوری می کند، اگرچه این قدرت را دارد که در مورد ارتقا یا سقوط فردی هر یک از داوران تصمیم بگیرد.

گروه نرم افزاری ماهور

طبق گزارش ال پایس، بارسلونا به دلیل ” فساد در تجارت” محکوم خواهد شد. بخشی از آن ماده قانونی به «مدیران، مدیران، کارکنان یا همکاران یک نهاد ورزشی» (بارسا) و همچنین «ورزشکاران، داوران یا داوران» (نگیرا) اشاره دارد که قصد دارند «عمداً و متقلبانه نتیجه یک آزمون، گردهمایی یا مسابقه ورزشی با موضوع خاص اقتصادی یا ورزشی را از پیش تعیین یا تغییر دهند. ”

علی‌رغم اینکه پرداخت‌هایی که از سال 2001 اعتبار بخشیده شده‌اند، شامل دوران تصدی خوان گاسپارت، خوان لاپورتا، ساندرو روسل و جوزپ بارتومئو، دوره مشخص 1.6 میلیون یورویی است که بین سال‌های 2016 و 2018 پرداخت شده است که تمرکز تحقیقات است. این بدان معناست که علیرغم اینکه بارتومئو سرانجام در جولای 2018 قرارداد را شکست، این او و تیمش هستند که با عواقب جنایی این پرونده روبرو خواهند شد .

انتظار می‌رود این محکومیت در روز چهارشنبه به دادگاهی در بارسلونا ارائه شود. تا کنون، باشگاه کاتالان همه اتهامات را رد کرده است، در همین حال فیفا و یوفا – که به دلیل محدودیت های قانونی نمی توانند مداخله کنند – از اظهار نظر خودداری کرده اند.

منبع:www.goal.com

40 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا