آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بازگشت رویایی «محبی» پس از سه سال؛ بالغ‌تر و خطرناک‌تر

محمد محبی پس سال‌ها وقفه، توانست بازگشتی فوق العاده به ترکیب تیم ملی داشته باشد.

ترکیب تیم ملی در بازی ایران و روسیه، نسبتا قابل پیش بینی بود. یکی از تغییرات بزرگ تیم ملی اما، در سمت چپ خط هافبک رقم خورد. جایی که قلعه‌نویی تصمیم گرفت محمد محبی را در ترکیب اصلی قرار دهد. ستاره بوشهری استقلال، در این بازی نزدیک به مهدی طارمی بازی می‌کرد و توانست با نمایشی درخشان، بازگشتی رویایی در ترکیب تیم ملی داشته باشد.

 

محبی نیمه اول، چند بار توانست خط دفاع روسیه را آزار دهد و یک بار، فرصت خوب گلزنی به دست آورد که ضربه او از بالای دروازه بیرون رفت. با شروع نیمه دوم، نفوذهای محبی نتیجه داد و او با گرفتن پنالتی، فرصت گل مساوی را برای ایران فراهم کرد. پس از مساوی شدن نتیجه بازی، دفاع روسیه بازتر شد و همین، فضای بیشتری برای نفوذ در اختیار محبی گذاشت. محبی در دقایق پایانی، دو بار می‌توانست ایران را برنده بازی کند. دقیقه 89، ضربه غافلگیرکننده او از کنار دروازه بیرون رفت و دقیقه 91، با سینه پاسی دقیق برای طارمی فرستاد اما شماره 9 ایران نتوانست گل برتری را بزند.

 

هماهنگی طارمی و محبی در این بازی، تیم ملی را به زوج بوشهری‌اش امیدوار کرد. طارمی در این مسابقه، کمی دورتر از دروازه بود و محبی، در سمت چپ هماهنگی زیادی با این بازیکن داشت. آن‌ها در نیمه اول هم یک بار، با پاس‌کاری سریع‌شان تا محوطه جریمه روسیه جلو رفتند اما مدافع حریف اجازه نداد طارمی ضربه آخر را به سمت دروازه بزند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

بازی با روسیه، می‌تواند شروعی دوباره برای محبی در تیم ملی باشد. او در سن 21 سالگی، توسط مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت شد و در اولین بازی ملی مقابل کامبوج، دو گل زد. دورانی که خیلی زود، با اخراج ویلموتس به پایان رسید. محبی هیچوقت مورد توجه دراگان اسکوچیچ قرار نداشت و کارلوس کی‌روش هم بعد از نشستن روی نیمکت تیم ملی، او را برای جام جهانی دعوت نکرد. نمایش‌های خوب این فصل محبی در استقلال، کاری کرد قلعه‌نویی به او فرصت بازگشت به تیم ملی و حضور در ترکیب اصلی را بدهد. حضوری که با نمایش امشب، می‌تواند طولانی‌تر هم بشود. محبی البته برای بازی در پست وینگر چپ، رقبای سرسختی دارد و باید در ماه‌های باقی مانده تا جام ملت‌های آسیا، نشان دهد می‌تواند نفر اول قلعه‌نویی برای این پست باشد.

5 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا