آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بایرن مونیخ – پاری‌سن‌ژرمن : رویای پاریس در دهان اژدهای مونیخی؛ کار سخت و بزرگ امباپه و رفقا

پاری سن‌ژرمن و بایرن مونیخ امشب در آلیانز آرنا لیگ قهرمانان را به اوج خود می‌رسانند.

در جام جهانی 1998 و پس از قهرمانی فرانسه در این رقابت‌ها، سرمربی تیم میزبان و قهرمان جام در مورد مسیر رسیدن به فینال گفته بود ما حاضر بودیم با 10 کرواسی در نیمه نهایی روبه‌رو شویم اما با یک آلمان طرف نشویم.

 

این بار نماینده مدعی و جاه‌طلب فوتبال فرانسه با یک نماینده مقتدر و بزرگ از آلمان طرف شده است. پاریسی‌ها می‌توانستند در خانه با نتیجه‌ای منطقی به رویاپردازی ادامه دهند اما شکست خانگی رویای آنها را در دهان اژدهای بزرگ و ترسناک بوندس‌لیگا قرار داده است. اگر پاریس موفق شود بایرن را در مونیخ شکست دهد، شاید مخالفان نحوه اداره این باشگاه و منتقدان پی‌اس‌جی هم برایشان ایستاده کف بزنند. در سوی مقابل پاریس هم تیم بزرگ و مقتدر آلمانی ایستاده که نشان داده و ثابت کرده در لیگ قهرمانان چهره‌ای متفاوت با بوندس‌لیگا دارد و نتایج بایرن تداعی تیمی را می‌کنند که به کمتر از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا راضی نخواهد شد.

 

بایرن مونیخ ؛ بزرگ‌تر از نسخه آلمانی اش 

تحلیلگران فوتبال آلمان معتقدند بایرن مونیخ 2 شخصیت متفاوت دارد. آنها می‌گویند بایرن و ستاره‌هایش مدت‌هاست از سطح لیگ داخلی عبور کرده‌اند و این تیم و بازیکنانش فقط وقتی چهره واقعی خود را نشان می‌دهند که در میدانی به بزرگی و شکوه لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند. کارشناسان فوتبال آلمان اعتقاد دارند ستاره‌های بایرن انرژی اصلی و زور نهایی خود را همواره برای میادینی کنار می‌گذارند که مناسب با شان و نامشان باشد و نتایج این تیم در بوندس‌لیگا هرگز نمایشی واقعی از نهایت قابلیت‌های بایرن مونیخ نیست. دستکم در این فصل شاید این گزاره و این تئوری واقعی و درست به نظر برسد. تیم ناگلزمن گروه مرگ را به سخره گرفت و با صلابتی چشمگیر به عنوان سرگروه پا به دور حذفی گذاشت. قرعه دور حذفی هم با بایرن مهربان نبود اما باواریایی‌ها این نامهربانی‌ را هم تا اینجا با قدرت و سرسختی پاسخ داده‌اند. آنها در پاریس دروازه خود را بسته نگه داشتند تا به حریف بگویند در مونیخ کاری از پیش نخواهد برد. با این وجود در کارنامه این فصل بایرن مونیخ و به طور دقیق‌تر و مهم‌تر در سوابق بازی‌های اخیر این تیم تساوی با کلن و فرانکفورت و شکست مقابل گلادباخ به چشم می‌خورد تا بدانیم مونیخ هم می‌تواند ضعف‌هایی از خودش نشان دهد. ناگلزمن اگر بتواند با ارائه‌ای مانند بازی رفت پاریس و امباپه را از دور رقابت‌ها کنار بزند، خط و نشان واضحی برای سایر رقبای حاضر در لیگ قهرمانان اروپا کشیده است و بار دیگر نظریه سرمربی تیم ملی فرانسه در جام جهانی 1998 را تایید می‌کند و طرف شدن با آلمانی‌ها را کاری سخت و مهیب به تصویر می‌کشد.

گروه نرم افزاری ماهور

 

پاری سن ژرمن ؛ پروژه‌ای سخت تر از سخت برای صعود 

رویای پی‌اس‌جی برای فتح لیگ قهرمانان روی زمین بود و آنها می‌توانستند از امید برای تحقق این رویا با ایستادگی در خانه سهمی بردارند اما پاریسی‌ها در خاک خودشان نشستند و تمامیت‌خواهی بایرن از این رویا را نظاره کردند. اکنون رویای پاریس در دهان اژدهای مونیخی است و آنها باید آرزوهای خود را در شرایطی سخت‌تر از گذشته دنبال کنند. پاری سن‌ژرمن از رویای خود عقب‌نشینی نمی‌کند و آنها به آلمان نمی‌روند که بازنده نام بگیرند. امباپه و مسی و دیگر ستاره‌های پاریسی، صبر لبریز شده هواداران و مالکان باشگاه برای رسیدن به بام اروپا را درک کرده‌اند و در مونیخ برای نمایش توانی بیش از توانایی معمول خود می‌جنگند. حریف بزرگ پاریس تا اینجای فصل در لیگ قهرمانان به هیچ رقیبی باج نداده و سدی به بزرگی بایرن مونیخ، عبور پاریس را از همیشه دشوارتر جلوه می‌دهد. باید بدانیم سد دروازه مونیخ تا اینجای رقابت‌ها در مقابل بزرگانی مانند اینتر و بارسلونا هرگز فرو نریخته است. نماینده فرانسه به مونیخ می‌آید تا یک بار برای همیشه ترس از فوتبال آلمان را بشکند و اعلام کند فرانسوی‌ها برای رویارویی با آلمانی‌ها هم در هر رقابت و هر مرحله‌ای کاملا آماده هستند. برد در مسابقه امشب برای پی‌اس‌جی کمتر از قهرمانی نخواهد بود و اگر اتفاق بیفتد، سرمایه بزرگی از روحیه و انگیزه را در پاریسن‌ژرمن برای فتح اروپا ذخیره می‌کند.

سوابق تیم ها 

در 5 بازی گذشته 2 تیم در مقابل هم این بایرن مونیخ بوده که ضمن بردن یک فینال، 4 پیروزی را به دست آورده و فقط یک شکست را در کارنامه دارد. در مجموع بازی‌های 2 تیم در طول تاریخ هم 2 طرف با 6 پیروزی برابر هستند. بایرن در 11 دوره آخر حضورش در لیگ قهرمانان اروپا 10 بار از این مرحله به سلامت عبور کرده و فقط یک بار لیورپول موفق به حذف این تیم در یک هشتم نهایی شده است. پاریس اما خاطرت خوبی از این مرحله ندارد و در 6 فصل گذشته 4 بار در یک هشتم نهایی از گردونه رقابت‌ها حذف شده است. سوابق 2 تیم در لیگ قهرمانان اروپا به سمت برتری تیم مونیخی سنگینی می‌کند و پاریسی‌ها در پی شکستن یک روند قدیمی و آشنایی‌زدایی برای علاقه‌مندان به لیگ قهرمانان اروپا هستند. با در نظر گرفتن سوابق 2 تیم باید گفت، پاری سن‌ژرمن با نتیجه بازی رفت خودش مقابل بایرن مونیخ، سخت‌ترین مسیر و سخت‌ترین پروژه ممکن برای رسیدن به مراحل بعدی مسابقات را انتخاب کرده است.

 

فرم 2 تیم در 3 بازی آخر لیگ قهرمانان

 

بایرن مونیخ : 

برد مقابل پاری سن‌ژرمن، برد مقابل اینتر، برد مقابل بارسلونا

 

6 گل زده، بدون گل خورده و 3 کلین‌شیت

 

پاری‌سن‌ژرمن : 

باخت مقابل بایرن مونیخ، برد مقابل یوونتوس، برد مقابل مکابی

 

9 گل زده، 4 گل خورده، بدون کلین‌شیت و یک مسابقه با 7 گل

7 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا