آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بررسی عملکرد تیم‌های سری آ در نقل‌وانتقالات ژانویه؛ کمترین هزینه در ۱۷ سال اخیر!

تیم‌های سری آ در پنجره زمستانه، تنها 31 میلیون یورو هزینه کردند.

پنجره نقل‌وانتقالاتی ژانویه در فوتبال ایتالیا روز سه‌شنبه بسته شد و درحالی که باشگاهی چون چلسی تنها 121 میلیون یورو فقط برای خرید انزو فرناندس هزینه کرد، هزینه مجموع تیم‌های حاضر در سطح اول فوتبال ایتالیا، حدود 40 درصد کمتر از هزینه آبی‌های لندن برای خرید ستاره آرژانتینی بود.

گران‌ترین نقل‌وانتقال ثبت شده در زمستان 2023 برای باشگاه‌های ایتالیایی، توسط تورینو و برای خرید ایوان ایلیچ به ارزش 16 میلیون یورو از هلاس ورونا بود. دومین نقل‌وانتقال گران قیمت در سری آ هزینه‌اش از 6 میلیون یورو تجاوز نکرد و آن هم انتقال ندیم بایرامی از امپولی به ساسولو بود و متئوس مارچینس دقیقا با همین قیمت توسط اودینزه خریداری شد. درحالی که تیم‌های لیگ برتری طبق معمول و هماهنگ با پیش‌بینی‌ها، پرخرج‌ترین تیم‌های این پنجره لقب گرفتند، تنها چلسی مبلغ 320 میلیون یورو در زمستان 2023 برای خرید بازیکن هزینه کرد و این رقم از مجموع هزینه تمامی تیم‌های حاضر در 4 لیگ معتبر اروپایی بیشتر بود.

خرید ممنوع !

تیم‌های یوونتوس، اینتر و آتالانتا مطلقاً هیچ ورودی در این پنجره نداشتند و میلان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی که نیاز مبرمی به تقویت ترکیب تیم دارد، تنها به خرید دویز واسکس، سنگربان 24 ساله کلمبیایی بسنده کرد. ناپولی تنها 2 بازیکن را به صورت قرضی به ترکیب اضافه کرد و 7 بازیکن به تیم‌های دیگر در سطوح مختلف فوتبال ایتالیا قرض داد؛ بدون آنکه در ازای این نقل‌وانتقالات، یک پنی هم به دست آورده یا از دست داده باشد.

اگرچه تیم ملی ایتالیا در جام‌جهانی غایب بود و انتظار فروش بازیکنان سرشناس یا جوانان مستعد توسط تیم‌های سری آ نمی‌رفت اما این انتظار وجود داشت که حداقل برخی بازیکنان از سایر لیگ‌ها راهی سری آ شوند اما ظاهراً نقره داغ کردن یوونتوس به سبب فساد مالی مدیرانش در نقل‌وانتقالات بازیکنان، باعث شد مدیران باشگاه‌های ایتالیایی کمی دست به عصا تر رفتار کنند و چنین اتفاقاتی، دست به دست هم دادند تا نتیجه‌اش به ثبت رسیدن کم ارزش‌ترین پنجره نقل‌وانتقالاتی در سری آ پس از 17 سال باشد.

زمستان سرد سرد

انتقال قرضی وستون مک‌کنی به لیدزیونایتد از یوونتوس به ارزش تنها 1.25 میلیون یورو، تنها انتقال سرشناس فوتبال ایتالیا بود که با سایر لیگ‌ها معامله شد و رم به ارزش تنها 2.25 میلیون یورو، بازیکنانی چون الدور شومورودوف و ماتیاس وینیا را به ترتیب به اسپتزیا و بورنموث قرض داد. فیورنتینا و اسپتزیا به ترتیب با هزینه 12.5 میلیون و 7.7 میلیون یورو، پر خرج ترین تیم‌های ایتالیایی بودند.

گروه نرم افزاری ماهور

مجموع هزینه تیم‌های دیگر سری آ در این پنجره بیش از 11.5 میلیون یورو نبود. سری آ در پنجره زمستانی، کم هزینه‌ترین رقابت در میان 5 لیگ معتبر اروپایی بود و تیم‌های لالیگا هم به همین میزان هزینه کردند تا فوتبال ایتالیا از نظر صرفه‌جویی در پنجره زمستانی، احساس تنهایی نکند. اوضاع در سایر رقابت‌ها از جمله بوندس لیگا، لیگ یک فرانسه و لیگ برتر انگلیس اما زمین تا آسمان متفاوت بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا