آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بمب‌های خنثی شده؛ خریدهای زمستانی که ستاره نشدند

بازیکنان پرشماری در نقل‌وانتقالات زمستانی جا به جا شدند اما چهره موفقی در میان آن‌ها به چشم نمی‌خورد.

نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال ایران در لیگ بیست‌ودوم در شرایطی متفاوت انجام شد؛ دلیل آن‌هم موضوع برگزاری جام جهانی در جریان برگزاری لیگ برتر بود و همین مسئله باعث شد تا همزمان با فصل نقل‌وانتقالات، مسابقات نیم‌فصل دوم بدون‌وقفه دنبال شود. با این‌حال، بازار زمستانی با شور و حرارت ویژه خود فعالیتش را دنبال می‌کرد و در شرایطی جنجالی و پرماجرا، مهلت فعالیت در بازار زمستانه به پایان رسید. ستارگانی مثل وریا غفوری و کاوه رضایی بدون تیم ماندند و در نقطه مقابل، بازیکنان تازه‌وارد نتوانستند در قد و قامت یک ستاره بدرخشند.

 

استقلال البته تنها تیم بدون خرید در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی بود و همین مسئله باعث شد انتقادات زیادی هم از مدیران باشگاه شود، چون ریکاردو سا پینتو تاکید داشت که بتواند یک هافبک و یک مهاجم جذب کند اما خواسته‌های سرمربی پرتغالی اجابت نشد و در اتفاقی غیرمنتظره، آبی‌ها بدون خرید جدید کار خود را در بازار زمستانه به پایان بردند.

 

خریدهای زمستانی «یحیی»؛ مردود شدگان

پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی 2 بازیکن را به خدمت گرفت؛ عیسی آل‌کثیر و لیاندرو پریرا. آل‌کثیر بعد از اتمام دوره مصدومیتش، قراردادی تازه را با سرخ‌پوشان پایتخت به امضا رساند تا همچنان در جمع پرسپولیسی‌ها بماند و پریرا هم با هدف جذب یک جانشین خارجی برای یورگن لوکادیا، به فهرست پرسپولیس اضافه شد اما برخلاف انتظار سرخ‌پوش، آل‌کثیر و پریرا نتوانستند انتظارات را در خط حمله برآورده کنند.

گروه نرم افزاری ماهور

 

آل‌کثیر که به صورت چرخشی در ترکیب پرسپولیس شانس بازی به‌دست آورده، در 4 بازی در ترکیب اولیه بوده و در 3 مسابقه هم در نقش یار جانشین به ترکیب سرخ‌ها اضافه شده است. ماحصل تلاش او در ترکیب پرسپولیس در فصل جاری، یک گل زده در جام حذفی و یک پاس گل در لیگ برتر بوده که برای ستاره‌ای مثل عیسی آل‌کثیر آمار قابل‌قبولی نیست.

 

پریرا به لحاظ آماری در شرایطی کاملاً ضعیف کار خود را در پرسپولیس دنبال می‌کند. مهاجمی که تصور می‌شد می‌تواند خاطرات شیرین لوکادیا را تکرار کند، اما به جز کسب پنالتی در مصاف با حذفی سپاهان، هیچ تاثیرگذاری مثبت دیگری از مهاجم برزیلی در ترکیب پرسپولیس به چشم نمی‌خورد و اخراج او مقابل طلایی‌پوشان اصفهان در لیگ برتر، آخرین پرده نمایش لیاندرو پریرا در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت بود تا او بعد از تعطیلات فیفادی، در اولین بازی تیمش غایب باشد.

 

«مورایس» و خریدهایی که ستاره نشدند

سیاوش یزدانی و ایگور کاتاتو، 2 خرید زمستانی سپاهان بودند. 2 بازیکنی که در شرایطی کاملاً متفاوت در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی روزگار خود را می‌گذرانند؛ یزدانی شروع خوبی در سپاهان داشت و توانست همراه این تیم در اهواز، یک کلین‌شیت ارزشمند را تجربه کند، اما روز کابوس‌وار مدافع بلندقامت در برابر پرسپولیس باعث شد تا عملکرد او زیرسوال برود و متهم ردیف اول حذف سپاهان از جام حذفی شد تا خیلی زود به نیمکت سپاهان بازگردد و به شدت مورد انتقادات هواداران طلایی‌پوش قرار گیرد.

 

کاتاتو هم در نقش یک اسلحه پنهان برای ژوزه مورایس کاربرد داشته، وینگر سرعتی که تلاش کرده تا بتواند در ترکیب سپاهان در نقش یار جانشین بدرخشد اما فرصت‌سوزی‌های پرشمار او باعث شده تا وینگر-مهاجم برزیلی برخلاف انتظارها نتواند در قامت یک ستاره در ترکیب سپاهان موفق عمل کند و تنها یک گل زده در کارنامه ایگور کاتاتو به چشم می‌خورد.

خریدهای جنجالی و ناموفق؛ از اهواز تا تبریز

جواد نکونام در دوره حضورش در فولاد، درخواست جذب بازیکنان پرشماری را داشت و همین مسئله باعث شد تا روبرتو تورس، سعید واسعی، محمد نژادمهدی، سینا مریدی، یوکیا سوگیتا و الکس آلگریا به جمع قرمزپوشان اهوازی بپیوندند اما با وجود جذب ستارگان پرشمار و 2 بازیکن باتجربه بازی در لالیگای اسپانیا، هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانستند در قامت یک ستاره در ترکیب فولاد بدرخشند و به جز گل 3 امتیازی تورس مقابل فولاد، هیچ نقطه مثبت دیگری در کارنامه خریدهای زمستانی فولاد به چشم نمی‌خورد که در نوع اتفاق عجیبی است!

 

تراکتور تبریز هم کار خود در بازار زمستانه را با 2 خرید به پایان برد که حامد پاکدل از پرسپولیس به جمع شاگردان پاکو خمس اضافه شد و در خط دروازه هم تراکتوری‌ها موفق به جذب احسان مرادیان شدند که پاکدل نتوانسته انتظارات سرمربی اسپانیایی در خط حمله را برآورده کند و مرادیان هم با ارائه 2 نمایش فوق‌العاده ضعیف مقابل پرسپولیس و مس رفسنجان باعث شکست تیمش در این 2 مسابقه شد تا تراکتوری‌ها هم در جذب بازیکن جدید در بازار زمستانه ناموفق باشند.

 

نگاهی به آمار و ارقام بازیکنان جذب شده توسط سایر تیم‌های لیگ برتری هم نشان می‌دهد که هیچ‌کدام از آن‌ها در قامت یک ستاره و ناجی نتوانسته‌اند به تیم جدیدشان کمک کنند تا برخلاف انتظار، خریدهای زمستانی در لیگ بیست‌ودوم با کارنامه‌ای ضعیف و ناموفق کار خود را دنبال کنند و باید دید در هفته‌های پایانی فصل آیا آن‌ها موفق به جبران‌مافات خواهند شد یا خیر.

6 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا