آخرین مطلباخبارداغمحبوبمهمترین اخبار روز
موضوعات داغ

بنفیکا – بروخه : بنفیکا به رقیب بعدی می‌اندیشد؛ کار سخت بروخه در پرتغال

صدرنشین لیگ پرتغال با صلابت و اعتماد به نفس به میدان می‌آید.

راجر اشمیت تیمی را هدایت می‌کند که به شدت مستعد انجام کارهای بزرگ در میادین بزرگ است. بنفیکای این فصل با هیچ رقیبی شوخی ندارد و تا اینجای کار تخت گاز به سمت موفقیت حرکت کرده و باخت، کم‌رنگ‌ترین اتفاق فصل جاری صدرنشین پرتفال به شمار می‌رود. پورتو با تمام توانایی‌اش فقط گرد قدم‌های بنفیکا را می‌بیند و لیگ قهرمانان هم به تماشای شکست‌ناپذیری شاگردان اشمیت نشسته است. در این بین و از بخت بد، نماینده نه چندان آماده بلژیکی به پست تیم به شدت آماده پرتغالی خورده و بسیاری از فوتبال دوستان، بروخه را حریف از پیش شکست خورده بنفیکا در بازی پیش رو می‌دانند. تیم بلژیکی بازی رفت در خانه خودش را هم بدون گل زده و با 2 گل خورده از دست داد تا اندک امیدهای خلق شگفتی در برابر بنفیکا هم رنگ ببازد اما این فوتبال است و یقینا بروخه هم برای باختن به پرتغال سفر نمی‌کند.

 

بنفیکا ؛ شکست نا پذیر و ترسناک 

از سد رقبایی مانند یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن به شکلی عبور کردند که این رقبای بزرگ هنوز هم به گرد و خاک بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا و البته به شکار ستاره‌های معرفی شده توسط این تیم فکر می‌کنند. بنفیکا یوونتوس بزرگ را به لیگ اروپا فرستاد و بلایی سخت‌تر به نام دوم شدن در گروه و رویارویی با بایرن مونیخ را هم نصیب پاری‌سن‌ژرمن و تمام فوق ستاره‌هایش کرد. این تیم با هیچ رقیبی شوخی و تعارف ندارد. آنها تا اینجای فصل در تمام رقابت‌ها فقط 2 باخت را تجربه کرده‌اند و فقط 2 بازی را برای گلزنی از دست داده‌اند. بنفیکا در 9 بازی آخر خود 8 بار برنده از زمین بیرون آمده، 7 بار کلین‌شیت کرده و 4 بار هم رقبا را با 3 گل مواجه کرده است. قسمت ترسناک ماجرا این است که چنین فرمی فقط منحصر به 9 بازی آخر صدرنشین لیگ پرتغال نیست و آنها تمام طول فصل در حال ثبت آمار و ارقامی مشابه بوده‌اند. لیگ در مشت شاگردان اشمیت قرار دارد و لیگ قهرمانان هم میدان جاه‌طلبی آنهاست. بنفیکا را باید به اتکای سابقه درخشانش در مرحله گروهی و ایستادگی جانانه در برابر یووه و پاریس نه فقط یک تیم سرسخت بلکه یک مدعی برای این فصل لیگ قهرمانان اروپا در نظر بگیریم. آنها نیمی از راه صعود را هم با یک پیروزی مطمئن در بازی رفت در خانه حریف طی کرده‌اند و اکنون می‌خواهند پیش چشم هواداران خودی جشن صعود را بر پا کنند. قهرمان 2 دوره جام باشگاه‌های اروپا با فرمی که نشان می‌دهد ظاهرا به سومین جام قهرمانی قاره سبز می‌اندیشد. آنها در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا 6 بار از مرحله گروهی صعود کرده‌اند که این صعودها 5 بار به گذشتن از مرحله یک هشتم نهایی منجر شده است. در واقع بنفیکا فقط یک بار در این مرحله حذف شده و آن هم به فصل 17-2016 در مقابل دورتموند باز می‌گردد. دستکم هواداران بنفیکا تیمشان را در مرحله یک چهارم نهایی می‌بینند و به رقیب بعدی و شیوه عبور از آن می‌اندیشند.

 

بروخه ؛ نیاز به معجزه برای خلق شگفتی 

سوی مقابل میزبان پرتغالی مسابقه امشب را تیمی پر می‌کند که به لحاظ آمادگی و حال و روز کمترین شباهتی به میزبانش ندارد. بروخه در 14 بازی آخر خود در تمام رقابت‌ها فقط 2 پیروزی داشته، در لیگ داخلی به رتبه چهارم جدول بسنده کرده و در خانه خودش بدون گل زده مقابل بنفیکا شکست خورده است. بروخه در نگاه اول تیمی است که برای یک شکست آبرومندانه در برابر حریف مدعی‌اش به پرتغال سفر کرده اما باید اضافه کنیم نماینده بلژیک همان تیمی است که از گردنه سخت رویارویی با پورتو، اتلتیکو مادرید و لورکوزن به اینجای لیگ قهرمانان رسیده است. آنها سابقه پیروزی‌های بزرگ در خاک پرتغال را در همین فصل دارند و موفق شده‌اند جدی‌ترین تعقیب کننده بنفیکا در لیگ را در خانه خودش 4 تایی کنند. اتلتیکو مادرید هم طعمه شگفتی‌سازی تیم بلژیکی شده و این نتایج و سوابق نشان می‌دهند بروخه با تمام حال و روز نامساعدش تیمی است که با شگفتی بیگانه نبوده و غفلت رقبای بزرگ را تنبیه خواهد کرد. تیم اسکات پارکر برای خلق شگفتی در مقابل بنفیکای قدرتمند و سرسخت به یک معجزه بزرگ نیاز دارد و شاید آنها احتیاج داشته باشند به بازی مقابل پورتو بازگردند و شیوه‌های خلق معجزه را در تماشای گذشته خود مرور کنند. با این حال پارکر و تمام بازیکنانش می‌دانند شگفتی‌سازی در مقابل بنفیکای این فصل به مراتب سخت‌تر از انجام این کار در برابر رقبای بزرگ پیشین آنهاست. این اولین صعود بروخه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپاست که به شدت مستعد تبدیل شدن به اولین حذف آنها در این مرحله است.

گروه نرم افزاری ماهور

سابقه تیم ها 

این اولین ملاقات 2 تیم در تاریخ 2 باشگاه به شمار می‌رود که نتیجه نیمه اول این تقابل با اقتدار در اختیار طرف پرتغالی قرار گرفت. با این حال بروخه سوابق زیادی از رویارویی با نمایندگان پرتغالی دارد. این تیم 15 بار به مصاف رقبایی از کشور حریف امشبش رفته که 5 برد، 2 تساوی و 8 باخت نتیجه این مسابقات بوده است. سوابق بنفیکا از تقابل با تیم‌های بلژیکی از این هم بیشتر است و طرف پرتغالی میدان پیش رو 22 بار به پست بلژیکی‌ها خورده که 13 برد، 5 تساوی و 4 باخت، کارنامه میزبان امشب در برابر رقبایی از کشور بروخه را تشکیل می‌دهد.

 

فرم 2 تیم در 3 بازی آخر لیگ قهرمانان

 

بنفیکا : 

برد مقابل بروخه، برد مقابل مکابی، برد مقابل یوونتوس

 

12 گل زده، 4 گل خورده، یک کلین‌شیت و 2 بازی با حداقل 4 گل زده

 

بروخه : 

باخت مقابل بنفیکا، تساوی مقابل لورکوزن، باخت مقابل پورتو

 

بدون گل زده، 6 گل خورده و یک کلین‌شیت

3 / 100

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا